کول ولت برای من بهتر است یا سیف پل؟

0

با ایجاد تنوع در کیف پول سخت افزاری، انتخاب ولت مناسب با نیازهای خود، نیاز به تحقیق پیدا کرده است. دیگر انتخاب میان دو یا سه برند و دو مدل ولت سخت افزاری نیست؛ بلکه نه تنها برندهای قدیمی، محصولات خود را، مطابق با نیازهای به‌روز کاربران، متنوع کرده‌اند، برندهای جدیدی نیز به بازار کیف پول سخت افزاری وارد شده‌اند و محصولات کارآمدی عرضه کرده‌اند.

سیف پل جنبل

مقایسه ولت‌های سخت افزاری به شما کمک می‌کند، ویژگی‌های ولت‌های مورد نظر خود را بهتر درک کنید و بتوانید ولت‌ها را رتبه‌بندی کنید تا بهترین انتخاب را برای رفع نیازهای خود مانند امنیت، قابلیت‌ها، کاربری و غیره داشته باشید.

در این مقاله دو ولت محبوب کول ولت پرو و سیف پل S1 را از نظر ویژگی‌های مختلف امنیتی و ظاهری مقایسه می‌کنیم تا راهنمایی‌ای برای خرید ولت سخت افزاری مناسب باشد.

مشخصات ظاهری

کول ولت پرو، جدیدترین محصول کمپانی coolbitX است که سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شد و تمامی امکانات به‌روز را برای کاربران فراهم کرده است.

پروژه سیف پل S1 نیز در سال ۲۰۱۹ با حمایت بزرگ‌ترین صرافی رمزارز در دنیا یعنی بایننس، به تولید رسید. این ولت با نام کیف پول بایننس نیز شناخته می‌شود. نام این صرافی به عنوان حامی، تاثیر بسیاری در جلب توجه کاربران داشت و فروش بالایی برای سیف پل به همراه داشت. بیش از ۲ میلیون کاربر از ۱۴۶ گشور دنیا، از سیف پل برای ذخیره رمزارزهای خود استفاده می‌کنند.

کول ولت پرو و سیف پل S1 از نظر ظاهری هر دو در ابعاد کارت اعتباری طراحی شده‌اند. اما با تفاوت‌هایی! کول ولت پرو ضخامت ۰.۸ میلی متری و وزن ۶ گرمی دارد که موجب شده به عنوان یک ولت سخت افزاری، بسیار شیک و منحصر به فرد باشد. سیف پل S1 اما ضخامت بیشتری داشته و با ۱۶۰ گرم وزن، شباهت بیشتری به دستگاه دارد.

coolwallet pro صفحه نمایش سیاه و سفید داشته و دکمه‌ای گنبدی شکل در دستگاه تعبیه شده است که عمل پیمایش و تایید از طریق آن انجام می‌شود. همچنین این ولت ضد آب ساخته شده است که امنیت آن را افزایش داده است. صفحه نمایش سیف پل ۱٫۳ اینچ IPS و رنگی است و دارای ۵ دکمه است که کار کردن با ولت را بسیار ساده و راحت کرده است.

مشخصات فنی

هر دو ولت از باتری برخوردار هستند. کول ولت پرو باتری لیتیوم یون، ۴٫۲ ولت ۱۵ mAh دارد که شارژ آن فقط ۲ ساعت زمان می‎برد و اگر فقط دو تراکنش در روز انجام دهید، به مدت ۲ هفته، نیازی به شارژ مجدد نخواهد بود.  Safepal s1 نیز از باتری ۴۰۰mAh برخوردار است.

هر دو دستگاه دارای اپلیکیشن موبایلی هستند که امکان مدیریت بهتر رمزارزها را فراهم می‌کند و هر یک به یک روش به آن متصل می‌شوند. کول ولت پرو از طریق بلوتوث رمزنگاری شده به اپلیکیشن coolbitX متصل می‌شود. اما سیف پل که دارای دوربین ۵ مگاپیکسلی می‌باشد، با اسکن QR کد به اپلیکیشن Safepal متصل می‌شود. همچنین تایید آدرس مقصد انتقال رمزارز و تایید تراکنش نیز با استفاده از همین روش مطمئن و سریع یعنی اسکن QR کد انجام می‌شود.

coolwallet pro و Safepal s1 هر دو از سیستم عامل‌های موبایلی Android و iOS پشتیبانی می‌کنند.

قابلیت Staking در کول ولت پرو وجود دارد و می‌توان ارزهای دیجیتالی مانند ترون، پولکادات و کازماس را استیک کرد و درآمد غیرفعال کسب کرد. همچنین این ولت از تمامی توکن‌های ERC-۲۰ و TRC-۲۰ ، چهار رمزارز WIN/JUST/WBTT/CHR، و NFT پشتیبانی می‌کند.

همان طور که گفتیم سیف پل مورد حمایت صرافی بایننس می‌باشد؛ در نتیجه رمزارزهای بیشتری توسط این ولت پشتیبانی می‌شوند و قابلیت‌های به‌روزی برای کاربران دارد.

Safepal s1 از ۲۰ هزار کوین و توکن و شبکه‌های ERC20 و BEP20 و TRC20 و TRC10، NFT، DApp، ۲۲ شبکه‌ بلاک چین و اپ‌های غیرمتمرکز دیفای نظیر یونی سواپ (Uniswap)، کامپوند (Compound) و آوه (Aave) پشتیبانی می‌کند.

امنیت

هر دو ولت coolwallet pro و Safepal s1 از نظر امنیتی ویژگی‌های مشابه دارند و در بالاترین سطح می‌توانند امنیت دارایی دیجیتالی کاربران را تامین کنند. عبارت بازیابی هنگام راه‌اندازی ولت تولید می‌شود تا در صورت گم شدن، خراب شدن و دزدیده شدن ولت، با وارد کردن کلمات عبارت بازیابی در ولت جدید، می‌توان حساب رمزارز خود را ریکاوری کرد. قابلیت پین کد نیز در این ولت‌ها وجود دارد که از دسترسی به اطلاعات ولت جلوگیری می‌کند.

قیمت

قیمت این ولت‌ها تفاوت بسیاری با یکدیگر دارد؛ به طوری که قیمت کول ولت پرو ۱۴۹ دلار می‌باشد و قیمت سیف پل ۴۰ است. قیمت پایین سیف پل ممکن است در مورد تامین امنیت رمزارزها سوال ایجاد کند که باید بگوییم این ولت به خوبی وظیفه خود در خصوص نگهداری ایمن ارزهای دیجیتال عمل می‌کند.

سخن پایانی

با توجه به هزینه بالایی که برای ولت‌های سخت افزاری صرف می‌شود، انجام تحقیقات کامل و آشنایی کامل با ولت‌ها می‌تواند در انتخاب درست و منطقی مؤثر باشد. مقایسه یکی از راه‌هایی است که دید جزیی‌تری نسبت به ولت‌ها ایجاد می‌کند. در این مقاله، coolwallet pro و Safepal s1 مقایسه کردیم تا به شما در رسیدن به گزینه نهایی و متناسب با نیازهای خود در خرید ولت سخت افزاری کمک کنیم.

نظرات