مزوتراپی مو چیست + عوارض،مزایا،مراقبت و میزان تاثیر مزوتراپی در درمان ریزش مو

0

مزوتراپی مو چیست : مزوتراپی مو یکی از روش‌های بسیار محبوب در زمینه درمان و کنترل مشکل ریزش مو شناخته می‌شود. به همین منظور ما تمام نکات ضروری درباره مزو تراپی مو ویژه ۱۴۰۲ را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

مزوتراپی مو چیست

مزوتراپی مو چیست + عوارض،مزایا،مراقبت و میزان تاثیر مزوتراپی در درمان ریزش مو

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی یکی از چندین تکنیکی است که امروزه از آن‌ برای افزایش رشد مو و تراکم موها استفاده می‌کنند. این روش مو در کنار روش‌های ترمیمی پوست و مو همچون پی آر پی قرار می‌گیرد و فوق‌العاده پرطرفدار است.در مزوتراپی مو برخلاف پی آر پی خبری از پلاکت‌ها نیست و پزشک از عصاره‌ها، هورمون‌ها و ویتامین‌ها برای احیای موها استفاده می‌کند. مزوتراپی مو تکنیکی است که از تزریق ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌های گیاهی برای جوان‌سازی و ترمیم پوست سر و همچنین درمان ریزش موها استفاده می‌کند.

مزوتراپی مو

فواید مزوتراپی :

با انجام مزوتراپی گردش خون ضعیف پوست سر درمان می‌شود، التهاب موجود در پوست کاهش پیدا می‌کند و درنتیجه ریزش مو به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند. افزایش گردش خون در پوست سر سبب تغذیه فولیکول‌های مو و بزرگ شدنشان می‌شود. زمانی که فولیکول‌های مو تقویت می‌شوند، ساقه موها تقویت شده و رشد موها افزایش پیدا می‌کند. بنابراین با استفاده از مزوتراپی و تکرار جلسات درمانی مزوتراپی می‌توانیم تراکم موها را افزایش دهیم.

عوارض :

ازجمله شایع‌ترین عوارض جانبی مزوتراپی مو و پوست می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

کبودی پوست،سرخی پوست،راش پوستی،عفونت پوست،ایجاد زخم‌های خفیف و کوچک روی پوست،ایجاد لکه‌های تیره پوستی،بروز برجستگی در محل تزریق،خارش پوست ناحیه تحت درمان،ورم ناحیه تحت درمان،بروز حساسیت در پوست،احساس درد در ناحیه تحت درمان،حالت تهوع.

عوارض مزوتراپی مو

میزان تاثیر مزوتراپی در ریزش موی سر :

مزوتراپی علاوه بر درمان مشکلات پوستی همچون چین‌وچروک و از بین بردن چربی‌های ناخواسته، برای درمان ریزش موی ناشی از آلوپسی نیز مؤثر است. در مزوتراپی مو از عصاره‌های طبیعی گیاهی، ویتامین‌ها یا داروهایی مانند فیناستراید و ماینوکسیدیل جهت تزریق به لایه مزودرم پوست سر استفاده می‌کنند.

کسانی که تجربه مزوتراپی مو داشتند، در مورد اثرات این روش درمانی بر مشکل ریزش مو چند نظر واحد دارند و تأثیرات آن را مثبت اعلام می‌کنند. ازجمله اثرات خوب این روش می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: گردش خون در پوست سر را بهبود می‌بخشد،عدم تعادل هورمونی در داخل و اطراف فولیکول مو را اصلاح می‌کند،مواد مغذی را به مو می‌رساند.

تاثیر مزوتراپی در ریزش موی سر

چند جلسه مزوتراپی نیاز است :

برای اینکه نتیجه درمانی خوبی حاصل شود، معمولاً بسته به شرایط فرد پزشک توصیه می‌کند بین ۳ تا ۱۵ جلسه درمان مزوتراپی تکرار شود. در شروع پروسه درمان فاصله بین دو جلسه ۷ تا ۱۰ روز است. اگر سرعت درمان زیاد باشد و نتایج خیلی خوب باشد، فاصله تکرار جلسات به دو هفته تا یک ماه یک‌بار افزایش پیدا می‌کند.

مراقب بعد از مزوتراپی :

ازآنجایی‌که مزوتراپی مو و پوست یکی از روش‌های درمانی غیرتهاجمی است، معمولاً زمان معینی برای استراحت پس از آن تعیین نمی‌شود. خیلی از افراد پس از مزوتراپی مو بلافاصله به فعالیت‌های عادی زندگی خود برمی‌گردند. اما اگر درد، تورم و سرخی در ناحیه تحت درمان داشته باشید، شاید پزشک توصیه کند یک روز استراحت کنید.

سن مناسب مزوتراپی مو

همراه ما باشید

نظرات