فیلم کامل توهین وقیحانه برنامه خودمونی به موسیقی کرمانجی و سهراب بخشی و واکنش ها

1

فیلم کامل ماجرای توهین وقیحانه برنامه خودمونی به موسیقی کرمانجی و سهراب بخشی و واکنش ها

فیلم کامل توهین وقیحانه برنامه خودمونی به موسیقی کرمانجی و استاد سهراب بخشی در ویدئویی که نشان می دهد در برنامه خودمونی به اجرای مهران رجبی به موسیقی کرمانجی و استاد سهراب بخشی توهین و اهانت می شود از روز گذشته در شبکه های اجتماعی پربازدید شد و با واکنش های زیادی از سوی کاربران فضای مجازی و هنرمندان موسیقی و خوانندگان و آهنگسازان در خصوص برخورد با عوامل آن همراه بوده است

فیلم کامل ماجرای توهین وقیحانه برنامه خودمونی به موسیقی کرمانجی و استاد بخشی و واکنش ها

ویدئویی از هتاکی و توهین به موسیقی کرمانجی و همچین استاد سهراب بخشی در برنامه خودمونی روز گذشته در شبکه های اجتماعی در حال دست به دست شدن است که نشان می دهد به این هنرمند پیشکسوت کرمانج توهین شده است

این ویدیو که بخشی از برنامه خودمونی با اجرای مهران رجبی است، از صدای اسطوره موسیقی کرمانجی استاد سهراب بخشی به عنوان بهانه ای برای خنداندن استفاده شد که در کلیپ زیر ببینید:

گفتنی است، برنامه خودمونی با اجرای مهران رجبی از شبکه سه تلویزیون در حال پخش است. در قسمت جدید که شب گذشته پخش شد، بخشی از ترانه فولکلور شاره جان توسط استاد سهراب بخشی از یک شرکت کننده خواسته می‌شود صدای او را تقلید کند و به این بهانه باعث خنده شوند. این اقدام با واکنش اهالی موسیقی و علاقمندان استاد سهراب بخشی قرار گرفت که از جمله هنرمندانی مانند آریا عظیمی نژاد، امید حاجیلی و سعید آقاخانی که داور برنامه عصر جدید شبکه سه هم بوده، به این ماجرا اعتراض کردند.

لازم به ذکر است، استاد سهراب محمدی که به سهراب بخشی معروف است یکی از ستارگان بی بدیل موسیقی محلی ایران زمین است.

واکنش ها

آریا عظیمی‌نژاد، آهنگساز ایرانی در واکنش به توهین برنامه خودمونی با اجرای مهران رجبی به موسیقی کرمانجی در صفحه شخصی خود نوشت:

فیلم توهین برنامه خودمونی به موسیقی کرمانجی و استاد سهراب بخشی

«وقتی از بد روزگار افسار کار به دست نااهلان و نابدان برسد، کار به خودزنی و تخریب ریشه‌های محکم و غنی فرهنگ و هنر این آب و خاک می‌رسد.
از آقای نویسنده مسابقه که این فکر بکر به مغز پر از نوآوری شما تراوش کرده اگر بگذریم، بدون شک انتظاری هم از مجری برنامه نمی‌شود داشت، اما جناب ناظر، جناب مدیر گروه، جناب مدیر شبکه، جناب مدیر سازمان صداوسیما از شما نمی‌شود گذشت که در کار تخریب سنت‌ها و سرمایه‌های فرهنگی این مرز و بوم کاهلی کنید.

ما از شما انتظار ترغیب و تشویق مردم به خصوص جوانان به هنر و رسوم کهن و غنی ایران زمین را نداشته و نداریم، ولی در مقابل اینگونه تخریب‌ها سکوت نخواهیم کرد»

ماجرای توهین برنامه خودمونی مهران رجبی به سهراب بخشی

سهراب بخشی نخستین خوانندهٔ کُرد کرمانج بود که همکاری خود را با رسانه رادیو آغاز کرد و در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی و همین‌طور جشنواره‌های مختلف ایران پس از انقلاب ۱۳۵۷ حضور داشت. بَخشی لقبی است که به برخی از نوازندگان دوتار در شمال خراسان داده می شود. استاد سهراب بخشی یکی از آخرین بازماندگان بخشی‌های خودبند کُرمانج شمال خراسان بود که در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ درگذشت.

فیلم کامل ماجرای توهین وقیحانه برنامه خودمونی به موسیقی کرمانجی و استاد بخشی و واکنش ها

1 دیدگاه در “فیلم کامل توهین وقیحانه برنامه خودمونی به موسیقی کرمانجی و سهراب بخشی و واکنش ها

  1. علی سپهری کرمانج گفت:

    متاسفم برای این بی فرهنگ و بیسواد های پشت کار

نظرات