۸ نوع ماسک خانگی برای روشن شدن پوست + طرز تهیه و نکات مهم برای پوست روشن

0

ماسک خانگی برای روشن شدن پوست : خیلی از افراد هستند که به دنبال انواع راه و روش برای روشن کردن پوست صورت خود هستند. به همین دلیل ما انوع ماسک خانگی برا پوست روشن ویژه ۱۴۰۲ همراه نکات مهم را برا ی شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

ماسک خانگی برای روشن شدن پوست

۸ نوع ماسک خانگی برای روشن شدن پوست + طرز تهیه و نکات مهم برای پوست روشن

یکی از عواملی که باعث تیرگی پوست می‌شود نور خورشید است چون تولید ملانین را بالا برده و می‌تواند منجر به تیرگی و کدر شدن پوست شود. نور خورشید عامل اصلی ایجاد لک روی پوست و در نتیجه تیره شدن آن است.از دیگر مواردی که روی رنگ پوست تاثیرگذار است مواد غذایی را می‌توان نام برد. چون خوردن برخی از غذاهای خاص هم روی تولید ملانین در پوست موثر است.

 انواع ماسک خانگی برای روشن شدن :

ماسک لیمو، عسل و شیر :

دقت کنید که لیمو به دلیل خاصیت اسیدی که دارد نباید روی پوست زخم‌دار استفاده شود.

مواد لازم : یک قاشق غذاخوری آب لیمو،یک قاشق غذاخوری شیر،یک قاشق چایخوری عسل

طرز تهیه : تمام مواد گفته شده را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند. در آخر صورت خود را با آب ولرم بشویید.
بهتر است این ماسک سفید کننده پوست را دو بار در هفته تکرار کنید.

ماسک برای پوست روشن

جوی دوسر، ماست و گوجه ‌فرنگی :

مواد لازم: یک قاشق غذاخوری ماست،یک قاشق غذاخوری گوجه‌فرنگی،یک قاشق غذاخوری بلغور جوی دوسر

طرز تهیه: مواد گفته شده را با هم مخلوط کنید تا خمیر تقریبا سفتی به دست بیاید. این خمیر را روی صورت و گردن‌تان بزنید. لازم است حدود ۲۰ دقیقه این ماسک روی صورت بماند و بعد با آب ولرم بشویید.بهتر است بعد از شستن صورت از مرطوب‌کننده مناسب پوستتان استفاده کنید تا از خشکی آن جلوگیری شود.

ماسک جوی دوسر، ماست و گوجه ‌فرنگی

ماسک روشن کننده با ماست :

این ماده دارای اسید لاکتیک بوده و می‌تواند پوست را مرطوب، نرم و درخشان کند.

طرز تهیه ماسک ماست: ماست را به مقدار لازم روی پوست صورتتان پخش کنید و صبر کنید تا بیست دقیقه بماند. سپس با آب ولرم بشویید

ماسک روشن کننده با ماست

آب گوجه ‌فرنگی :

آب گوجه هم قادر است پوست را سفید ‌کند، هم رطوبت رسان است. در صورتی که از ماسک آب گوجه ‌فرنگی به طور منظم استفاده شود، پوست را روشن، درخشان و مرطوب خواهد کرد.

طرز تهیه : یک عدد گوجه ‌فرنگی متوسط را له کرده و آن را با کمی ماست مخلوط کنید. خمیر گوجه و ماست را به مدت نیم ساعت روی پوست بگذارید و بعد از ۳۰ دقیقه آن را با آب ولرم شستشو دهید.بهتر است که این ماسک روشن کننده پوست صورت را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا به نتایج خوب و شگفت انگیزی برسید!

بهترین ماسک برای پوست تیره

سیب ‌زمینی :

طرز تهیه : ابتدا لازم است آب یک سیب‌ زمینی گرفته شود. سپس با استفاده از پنبه آن را روی پوست صورت‌تان بزنید. اجازه دهید آب سیب زمینی روی صورت کاملا خشک شود و بعد با آب ولرم آن را بشویید. برای دیدن نتایج خوب این ماسک لازم است دو یا سه بار در هفته تکرار شود.

خواص ماسک سیب زمینی

اسپری گلاب و نارگیل :

گلاب برای زیبایی پوست و چهره نقش مهمی را ایفا می‌کند. زمانی که این ماده پرخاصیت را با نارگیل ترکیب کنید، یک درمان‌ خانگی فوق العاده برای سفید و درخشان کردن پوست تهیه کرده‌اید چون آب نارگیل هم برای محو کردن لکه‌ها بسیار موثر است.

طرز تهیه اسپری: آب نارگیل و گلاب را به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید و در یک بطری اسپری بریزید. این مخلوط را دو بار در روز روی صورت‌تان اسپری کنید تا پوست شما را شاداب‌تر و نرم‌تر و درخشان تر کند.

انواع ماسک روشن شدن پوست

ماسک زردچوبه :

زردچوبه این خاصیت را دارد که رنگ پوست شما را بهبود بخشیده و نقاط تیره آن را از بین ببرد.

طرز تهیه : پودر زردچوبه، گلاب و آبلیمو را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید. ترکیب به دست آمده را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بگذارید. در نهایت آن را با آب سرد بشویید.

چون در این ماسک از آبلیمو استفاده شده ممکن است پوست شما را خشک‌تر و حساس‌تر کند. پس حتما بعد از استفاده از ماسک از یک مرطوب‌کننده‌ خوب روی پوست‌ استفاده کنید.

خواص ماسک زردچوبه

سفیده‌ تخم ‌مرغ :

برای تهیه ماسک تخم مرغ باید تخم ‌مرغ را بشکنید و سفیده آن را جدا کنید. سفیده را به خوبی هم زده و با یک قلم مو آن را روی پوست‌تان بزنید. بعد از چند دقیقه که کاملا خشک شد، آن را بشویید.

ماسک رفع تیرگی پوست

نکات مهم برای رفع تیرگی و روشن شدن پوست

پوستتان را دو بار در هفته با اسکراب لایه‌برداری کنید تا سلول‌های مرده‌ پوست از بین رفته و پوست از حالت کدر و تیرگی به درخشانی و شفافیت برسد.هنگام خروج از منزل حتما از یک کرم ضد آفتاب خوب با SPF ۲۰ به بالا استفاده کنید.به هیچ عنوان دست کثیف را به پوست صورتتان نزنید. برای بهبود متابولیسم بدن‌ به طور منظم ورزش کنید تا پوستتان شفاف تر و زیباتر شود.به صورت روزانه از یک روتین پوستی منظم استفاده کنید. به این صورت که ابتدا با میسلار واتر آرایش خود را پاک کرده و بعد با یک شوینده مناسب صورتتان را بشویید. بعد از شست و شوی صورت از تونر و مرطوب کننده استفاده کنید.

نکات روشن شدن پوست

همراه ما باشید

نظرات