سایت ثبت نام سنجش سلامت کلاس اولی ها ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ + نحوه نوبت گیری

0

سایت ثبت نام و نحوه نوبت گیری سنجش سلامت کلاس اولی ها ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

سنجش سلامت کلاس اولی ها برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ که مهرماه امسال به کلاس اول دبستان می‌روند تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ادامه دارد و خانواده‌ها با مراجعه به سایت sanjesh.healthehr.ir می‌توانند نسبت نویت گیری و ثبت نام و انتخاب مرکز سنجش نزدیک محل سکونت خود و تعیین تاریخ دلخواه اقدام کنند.

سنجش سلامت کلاس اولی ها 1402 - 1403

به گزارش مجله حرف تازه، سنجش سلامت کلاس اولی ها برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ که مهرماه امسال به کلاس اول دبستان می‌روند از دی ماه سال گذشته آغاز شد و خانواده‌ها با مراجعه به سایت sanjesh.healthehr.ir می‌توانند نسبت نویت گیری و ثبت نام و انتخاب مرکز سنجش نزدیک محل سکونت خود و تعیین تاریخ دلخواه اقدام کنند. این ثبت نام تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ادامه دارد.

فرآیند دریافت نوبت قبل از ورود به سال ۱۴۰۲ روالی آسان بود اما برخی خانواده‌ها از هفته گذشته برای دریافت نوبت با تکمیل ظرفیت اغلب مراکز سنجش مواجه می‌شوند در نمونه‌ای از این موضوع، خانواده‌ای ساکن منطقه ۱۳ شهر تهران به دلیل تکمیل ظرفیت مراکز سنجش در منطقه خود یا مناطق همجوار در نهایت موفق شده‌اند برای مرکزی در شهرری نوبت رزرو کنند.

گفتنی است، طرح سنجش سلامت دانش آموزان به جهت سنجش وضعیت سلامت جسمانی و روانی نوآموزان پیش دبستانی و اول دبستان در نظر گرفته شده است. با الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات، آموزش و پرورش به جهت فراهم کردن آسایش برای والدین و همچنین جلوگیری از ازدحام جمعیت برای نوبت دهی و ثبت نام در طرح سنجش دانش آموزان بدو ورود به پیش دبستان و اول ابتدایی، اقدام به راه اندازی سایتی تحت عنوان سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود به نشانی sanjesh.healthehr.ir نمود.

آدرس سامانه سنجش سلامت نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی ها

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور که مجموعه او مسئولیت سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان را عهده‌دار است، درباره چرایی تکمیل ظرفیت بیشتر پایگاه‌های سنجش سلامت به تسنیم گفت: روزانه حدود ۳۰ هزار نفر در سامانه my.medu.ir برای سنجش سلامت نوبت دریافت می‌کنند البته تا به امروز در فعالیت سامانه مشکلی وجود نداشته است همچنین ۱۳۰۰ پایگاه سنجش در کشور و ۷۰ پایگاه در شهر تهران در دو نوبت صبح و عصر در حال فعالیت هستند.

حمید طریفی حسینی افزود: خانواده‌ها برای دریافت نوبت سنجش سلامت حتماً از طریق سیستم تمام پایگاه‌های محدوده زندگی خود را بررسی کنند تا در صورت وجود ظرفیت خالی برای دریافت نوبت اقدام شود.

مهلت ثبت نام دانش آموزان کلاس اول در سایت سنجش سلامت

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: سامانه دریافت نوبت برای سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ فعال است و نوبت‌گیری انجام می‌شود. اگر برخی خانواده‌ها نتوانستند تا ۱۰ خرداد برای دریافت نوبت اقدام کنند مجدد از ۱۵ خرداد به بعد سامانه برای دریافت نوبت فعال خواهد شد.

نحوه ثبت نام جهت سنجش سلامت کلاس اولی ها

برای انجام طرح سنجش سلامت لازم است والدین نوآموزان پیش دبستانی و دبستان به مدرسه محل تحصیل نوآموز مراجعه نمایند و نوبت حضور در پایگاه سنجش محل سکونت را دریافت کنند. پس از دریافت نوبت لازم است نوآموز به همراه والدین خود به پایگاه های سنجش سلامت مراجعه نماید.

سایت ثبت نام و نحوه نوبت گیری سنجش سلامت کلاس اولی ها 1402 - 1403

مدارک لازم

به همراه داشتن اصل شناسنامه والدین و نوآموز، کارت واکسیناسیون نوآموز و یک قطعه عکس ۴*۳ الزامی است.

آموزش ثبت نام در سامانه سنجش سلامت پایه اول ابتدایی

  • بعد از تکمیل پیش ثبت نام دانش آموز در سایت سیدا مراحل نوبت گیری دانش آموز جهت سنجش انجام می شود. ‌
  • بعد از ورود به سامانه جدید سنجش به آدرس (sanjesh.healthehr.ir ) و وارد کردن مشخصات ( کاربری و رمز در سایت جدید کد ملی مدیر میباشد ) گزینه نوبت گیری سنجش را بزنید .
  • در سایت جدید سنجش ، مشخصات دانش آموز مجدد باید بطور کامل وارد و ثبت شود . برای اینکار از منوی سمت چپ وارد قسمت ( ثبت و ویرایش اطلاعات دانش آموز ) شوید و در کادر بالا کد ملی دانش اموز را وارد و جستجو کنید .
  • بعد از ثبت تمامی اطلاعات خواسته شده در پایین صفحه دکمه ذخیره را بزنید . ( در صورت اشتباه وارد کردن یکی از موارد اطلاعات ذخیره نمی شوند پس در وارد کردن تمامی اطلاعات دقت شود )
  • بعد از انجام مرحله دوم مجدد از منوی سمت چپ وارد قسمت نوبت گیری سنجش شوید و در کادر سفید کد ملی را وارد و جستجو کنید . با انتخاب گزینه نوآموز بدو ورود مراحل ثبت نوبت سنجش را انجام دهید .توجه: در صورتی که دانش آموز در دوره پیش دبستانی سنجش شده باشد نیاز به پیش ثبتنام و نوبت گیری ندارد ‌.

مراکز و پایگاه ها

پایگاه سنجش اولیه، پایگاهی است که به صورت متمرکز در یک مکان تشکیل شود و در آن تمامی ارزیابی‌ها و غربالگری‌های تعیین شده در برنامه سنجش نوآموزان انجام شود و مدت فعالیت آن حداقل ۲۵ روز کاری باشد.

پایگاه‌ها در حقیقت مدارس سطح شهر هستند؛ چرا که سهولت دسترسی والدین به پایگاه های سنجش با توجه به ویژگی های جمعیتی از شهر و نزدیک بودن آن به مدارس و مراکز بهداشتی و درمانی از ضروریات است.

ارزیابی‌های پایگاه‌های اولیه ضمن رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا در ارتباط با پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ شامل ارزیابی‌های بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی – حرکتی، اندازه‌گیری توده بدنی، قد وزن دهان و دندان، بیماری‌های جلدی(پوست و مو)، بیماری‌های نیازمند مراقبت ویژه، سابقه بیماری در خانواده است؛ همچنین بررسی وضعیت واکسیناسیون توسط مراقب سلامت در پایگاه سنجش صورت می‌گیرد.

البته نوع آموزانی که در هر یک از مراحل غربالگری بینایی، شنوایی و جسمی – حرکتی و آمادگی تحصیلی مشکوک به مشکل تشخیص داده شوند به مرحله تخصصی بینایی سنجی، شنوایی سنجی، کاردرمانی هوش و طیف اوتیسم ارجاع داده و ارزیابی تخصصی صورت می‌گیرد.

پایگاه تخصصی

پایگاه تخصصی، پایگاه هستند که به صورت متمرکز در یک مکان تشکیل شود و در آن ارزیابی‌های تخصصی مربوط به بینایی، شنوایی، جسمی – حرکتی، طیف اتیسم و هوش انجام می‌شود که شامل پایگاه نوع الف، ب و ج است.

اهداف

وزارت آموزش و پرورش کشور به منظور بررسی سلامت جسمانی دانش آموزان، اقدام به اجرای طرح سنجش سلامت می نماید. این طرح هر ساله هم زمان با آغاز ثبت نام مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی آغاز می شود. والدین دانش آموزان مقطع پیش دبستانی و پایه اول ابتدایی جهت انجام پیش ثبت نام در طرح سنجش سلامت به مدارس محل تحصیل فرزندان خود مراجعه نموده و نسبت به دریافت نوبت اقدام کنند که فرآیند نوبت دهی به صورت اینترنتی از طریق سامانه سنجش بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی صورت می پذیرد.
هدف از اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان چیست؟ در این خصوص ۷ هدف ذکر شده است:

۱- پیشگیری از بروز و تشدید بیماری‌ها

۲- کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی

۳- بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکانی که وارد مدرسه می‌شوند

۴- تهیه شناسنامه سلامت الکترونیکی برای تمامی نوآموزان و دسترسی به اطلاعات جامع آموزشی، بهداشتی و خانوادگی به منظور استفاده در برنامه‌ریزی آموزشی و بهداشتی متناسب با استعداد نوآموزان

۵- ارائه توصیه‌های بهداشتی، آموزشی و روانشناختی به والدین و نوآموزانی که از مشکلات جزئی رنج می‌برند.

۶- بررسی ارتباط بین متغیرها و فراهم کردن زمینه‌های مناسب تحقیقاتی و پژوهشی

۷- کمک به اولیای دانش‌آموزان به منظور صرفه‌جویی در زمان و پرهیز از سردرگمی که این امر با متمرکز کردن تمامی عوامل اجرایی در پایگاه‌های سنجش تحقق می‌یابد.

نظرات