بیوگرافی جواد خدادادی از سریال آئینه تا درگذشت + همسر و فرزندان جواد خدادادی

4

زنده یاد جواد خدادادی بازیگر تئاتر و تلویزیون ایرانی متولد ۱۳۲۳ در تهران که در سن ۶۴ سالگی در ۴ شهریور ۱۳۸۷ بر اثر ایست قبلی درگذشت. جواد خدادادی در سریال آئینه و سریال امام علی در نقش (ابوذر غفاری) به مخاطبان معرفی شد. در ادامه ی این مطلب بیوگرافی جواد خدادادی بازیگر و همسرش و فرزندان با عکس و سوابق هنری و فیلم شناسی و جزئیات درگذشت و فوتش می پردازیم. با ما همراه باشید.

بیوگرافی جواد خدادادی بازیگر سریال آئینه و همسر و فرزندانش + عکس ها و فیلم شناسی

 

بیوگرافی جواد خدادادی

جواد خدادادی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی در ۱۳۲۳ در تهران متولد شد. مخاطبان او را با بازی در سریال آینه شناختند. زنده یاد جواد خدادادی در ۴ شهریور ۱۳۸۷ در دورتموند آلمان درگذشت و همانجا به خاک سپرده شد.

سوابق هنری

خدادادی ابتدا “کارمند اداره تئاتر” بود. اما بعدها وارد دانشگاه هنر شد و وارد بازیگری در تئاتر شد. او در سال ۱۳۵۰ با تله تئاتر “در شاهراه” وارد عرصه بازیگری شد. پس از درخشش در این تله تئاتر بعدها تجربه بازی در تله تئاتر مسافرت و دکتر فاستوس را کسب کرد. ورود حرفه ای جواد خدادادی به سریال های تلویزیونی در سال ۱۳۶۴ با سریال آینه رقم خورد. او با بازی در سریال آئینه به کارگردانی غلامحسین لطفی در کنار بازیگرانی چون مرجانه گلچین و پوراندخت مهیمن و … به شهرت رسید . او در این مجموعه نقش “کارمند اداره” را برعهده داشت که کارمند اداره بود و ۳ دختر دم بخت داشت

او بعد از مهاجرت از ایران نیز به فعالیت های هنری خود ادامه داد. او دو نمایش یکی با ایرج زهری در هامبورگ (سال۲۰۰۴) و دیگری اثری از آنتوان چخوف برای شرکت در جشنواره کلن روی صحنه برد.

بیوگرافی جواد خدادادی از سریال آئینه تا درگذشت + همسر و فرزندان جواد خدادادی

زندگی شخصی و هنری جواد خدادادی

جواد خدادادی به دلیل علاقه به بازیگری، وارد دانشکدهٔ هنرهای دراماتیک شد و پس از آن وارد عرصهٔ هنرپیشگی شد. شروع فعالیت هنری وی از اواخر دههٔ پنجاه و اوائل دههٔ شصت با بازی در تله تئاترهای مختلف از جمله «در شاهراه»، «دکتر کنوک» و تئاتر تلویزیونی «دکتر فاستوس» به کارگردانی ایرج راد بود. پس از انقلاب ایران، در میانهٔ دههٔ شصت، در سریال تلویزیونی «آئینه» به کارگردانی غلامحسین لطفی، بسیار خوش درخشید و به اوج محبوبیت دوران بازیگری‌اش دست یافت. به دنبال آن، وی در نقش‌های متفاوتی ظاهر شد که از آن میان می‌توان به نقش ابوذر غفاری در سریال تلویزیونی امام علی به کارگردانی داوود میرباقری اشاره کرد.

ثبت‌نام می‌کند. بیوگرافی حسین ابراهیمی عکس جواد خدادادی

همسر و فرزندان جواد خدادادی

وی سال ها پیش ازدواج کرده و دارای همسر و فرزند بود. حاصل این ازدواج دو فرزند می باشد. همسر جواد خدادادی و فرزندانش هم اکنون در آلمان زندگی می کنند

بازیگر نقش ابوذر در سریال امام علی (ع)

مرحوم خدادادی یکی از بازیگران سریال امام علی ع است. او در این مجموعه نقش ابوذر غفاری را بر عهده داشت.

علت درگذشت جواد خدادادی بازیگر سریال آئینه

علت فوت و علت درگذشت جواد خدادادی بازیگر قدیمی

جواد خدادادی بازیگر تلویزیون در چهارم شهریور ۱۳۸۷ به علت بیماری ایست قلبی درگذشت، او در بیمارستانی در دورتموند آلمان درگذشت او که ۸ سال پیش به آلمان رفته و در کنار دختر و پسرش در آلمان زندگی می کرد، اواخر اردیبهشت به ایران بازگشت و اعلام کرد مصمم است بازیگری را از سر گیرد اما بیماری همسرش او را وادار به بازگشت کرد و در نهایت به علت بیماری قلبی درگذشت و همانجا هم به خاک سپرده شد.

بازی در سریال “آیینه”

سریال آیینه به کارگردانی غلامحسین لطفی نخستین تجربه بازیگری جواد خدادادی در تلویزیون به شمار می آید. او در اپیزودهای مختلف توانایی اش را نشان داد و در سالهای بعد در سریالهای دیگری همچون”نطفه شوم”،”ازدواج پر ماجرا”،”امام علی” و … به ایفای نقش پرداخت

این بازیگر قدیمی که بیشتر با ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی”آیینه” که در دهه ۶۰ از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، شناخته شده است، آخرین بار در مجموعه تلویزیونی امام علی(ع) در نقش ابوذر غفاری بازی کرد.

علت درگذشت جواد خدادادی بازیگر سریال آئینه

فیلم شناسی

۱۳۷۳ اشتباه در اشتباه
۱۳۷۰ امام علی در نقش ابوذر غفاری
در نقش «ابوذر غفاری»
۱۳۷۰ هزار برگ و هزار رنگ
۱۳۶۸ ازدواج پر ماجرا
کارگردان تلویزیونی: «شیرین جاهد»
۱۳۶۵ تله‌تئاتر «دکتر کنوک»
۱۳۶۴ تله‌تئاتر «دکتر فاستوس»
۱۳۶۴ آئینه بازیگر
۱۳۵۷ تله‌فیلم «مسافرت»
۱۳۵۰ تله‌تئاتر «در شاهراه»

4 دیدگاه در “بیوگرافی جواد خدادادی از سریال آئینه تا درگذشت + همسر و فرزندان جواد خدادادی

  1. فاطمه گفت:

    خدا روحشو شاد کنه

  2. مسعود گفت:

    واقعا زیبا بازی میکرد روحش شاد یادش گرامی باد

  3. aboo1343aboo@gmail.com گفت:

    خدا رحمت کنه این هنرمندبزرگ رو من خیلی بازیهای ایشون رو دوست داشتم خیلی شیرین بازی میکرد

  4. حمید گفت:

    روحش شاد و یادش تا ابد غ

نظرات