آیا فردا دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ تعطیل است؟| تعطیلی مدارس به دلیل شب قدر

0

آیا فردا دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ مدارس تعطیل است؟| تعطیلی مدارس به دلیل شب قدر

آیا فردا دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ تعطیل است؟| به علت شب قدر تعطیلی مدارس فردا دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ به دلیل شب های قدر و طوفان و تگرگ دوشنبه ۲۱ فررودین ۱۴۰۲ سراسر ایران در شهرهای تهران و البرز و خوزستان و اهواز و ایلام و شهرهای جنوبی و استان های اصفهان و مشهد و اخبار تعطیلی مدارس تهران فردا دوشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ به دلیل شب قدر و گرد و خاک و آلودگی هوا و رعد و برق و تگرگ فردا را از حرف تازه میخوانید

آیا فردا دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ تعطیل است؟| تعطیلی مدارس فردا دوشنبه 21 فروردین 1402 به علت شب های قدر

دانش آموزان عزیز توجه کنند که فردا به دلیل شب قدر و شب ۱۹ ماه رمضان ۱۴۰۲ و شب های احیا مدارس با دو ساعت تاخیر شروع می شود.

ساعت کار مدارس تهران دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ در شب قدر ۱۹ ماه رمضان ۱۴۰۲

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ساعت فعالیت مدارس در روز دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ را از ساعت ۹ صبح اعلام کرد.

تسنیم: آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اعلام کرد: به منظور بهره مندی از فیوضات معنوی شب قدر ساعت آغاز فعالیت ادارات آموزش و پرورش و مدارس شهرستان‌های استان تهران، در روز دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ (نوزدهم ماه مبارک رمضان) از ساعت ۹ صبح خواهد بود.

همچنین علی بهادری‌جهرمی، سخنگو و دبیر هیأت دولت در مورد ساعت شروع مدارس در شب های قدر گفت: برای روز نوزدهم رمضان که بعد از مراسم شب قدر است و مانند روزهای ۲۱ و ۲۳ رمضان امسال تعطیل هم نیست، ساعت آغاز به کار ۹ صبح در نظر گرفته شده است.

مدارس استان آذربایجان غربی

اداره‌کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، ساعت آغاز به کار مدارس و ادارات آموزش و پرورش را در روزهای پس از شب‌های قدر اعلام کرد.

اداره‌کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی اعلام کرد که با توجه به فرارسیدن شب‌های قدر، آغاز ساعت کاری ادارات آموزش و پرورش و مدارس استان در روز دوشنبه بیست‌ویکم فروردین‌ماه از ساعت ۹:۰۰ صبح خواهد بود، لذا مدیران به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که آغاز فعالیت آموزشی و پرورشی مدارس در این روز از ساعت ۹:۰۰ صبح آغاز شود.

ساعت کاری روزهای عادی برای مدارس متوسطه ۷:۳۰، و برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی ساعت ۸:۰۰ تعیین شده بود.

ساعت کار مدارس اصفهان در روزهای پس از شب های قدر

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان اصفهان ساعت کاری مدارس و ادارات آموزش و پرورش اصفهان در روزهای پس از لیالی قدر را اعلام کرد.

جلال سلمانی گفت: با توجه به فرارسیدن شب‌های قدر، آغاز ساعت کاری ادارات آموزش و پرورش و مدارس استان اصفهان در روز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه از ساعت ۹ صبح خواهد بود.

وی افزود: از این رو مدیران باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که آغاز فعالیت آموزشی و پرورشی مدارس در این روز از ساعت ۹ صبح آغاز شود.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ساعت کاری روزهای عادی برای مدارس متوسطه دخترانه ۷:۳۰، مدارس متوسطه پسرانه ۷:۴۵ و برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی ساعت ۸ تعیین شده بود

فعالیت مدارس کرمانشاه از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: روزهای پس از شب‌های قدر فعالیت مدارس از ساعت ۹:۰۰ صبح آغاز می‌شود.
روزهای پس از شب‌های قدر فعالیت مدارس کرمانشاه از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه ضمن تسلیت و گرامیداشت فرارسیدن شب های قدر، از تاخیر در بازگشایی مدارس کرمانشاه پس از شب‌های قدر خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: مدارس استان کرمانشاه در روز ۲۱ فروردین با یکساعت تاخیر آغاز می شود. وی افزود: فعالیت مدارس پس از شبهای قدر از ساعت ۹:۰۰ صبح آغاز می‌شود.

وی با اشاره به کاهش ساعت کاری در نواحی آموزش و پرورش استان نیز، گفت: با توجه به مصوبه هیأت دولت و به منظور توفیق بیشتر در احیاء و شب زنده داری شب‌های قدر، کار کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات دولتی فردا نوزدهم ماه مبارک رمضان ساعت ۹ صبح است.

در حال تکمیل..

شب قدر شب تجلی میعاد انسان با خداوند و از خود جدا شدن و غرق در دریای رحمت و محبت و مهربانی خدا شدن است. در روایات اهل بیت (علیه‌السّلام) آمده است: فرشتگان در شب قدر فرود آمده و در زمین پخش می‌شوند، بر مجالس مؤمنین گذشته، بر آنان سلام کرده و برای دعای آنان آمین می‌گویند، تا آنگاه که سپیده دم طلوع کند و در این شب دعای کسی رد نمی‌شود، مگر دعای عاق والدین، قطع کننده رحم، کسی که شراب بنوشد و کسی که دشمنی مؤمنی در دلش باشد.

شب‌های قدر در تقویم شمسی و قمری به سه شب اشاره شده که این شب‌ها در تقویم سال ۱۴۰۱ اینگونه می‌باشند:

شب اول قدر: روز چهارشنبه ۳۱ فروردین سال ۱۴۰۱ مصادف با شب ۱۹ ماه رمضان ۱۴۴۳ قمری است.
شب دوم قدر: روز جمعه ۲ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ مصادف با شب ۲۱ ماه رمضان ۱۴۴۳ قمری است.
شب سوم قدر: روز یکشنبه ۴ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ مصادف با شب ۲

نظرات