روش و اصول شانه کردن مو + نکات مهم و کاربردی شانه زدن مو که باید بدانید

0

روش شانه کردن مو : رسیدگی به موها و حفظ تمیزی، حالت و استحکام آنها ازجمله موضوعات مهم در بهداشت پوست و مو است و همچین شانه زدن مو نکات خاصی دارد. ما در این ساید برای شما نکات مهم ئ اصولی شانه کردن مو ۱۴۰۲ را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

روش شانه کردن مو

روش و اصول شانه کردن مو + نکات مهم و کاربردی شانه زدن مو که باید بدانید

اولین قدم در این فرآیند این است که یک شانه خوب و با کیفیت پیدا کنید که برای جنس موهای شما مناسب است. یادتان باشد که بهتر است همیشه موهای خود را به آرامی شانه کنید تا چربی طبیعی موجود بر روی آن‌ها، به طور یکنواخت در همه جای سر پخش بشود. علاوه بر این، بهتر است که با آرامش و صبر و حوصله، گره‌های موجود در میان موها را به خوبی باز کنید.سعی کنید حتما روزی یک بار موهای خود را شانه کنید و هر ۲ هفته یک بار هم شانه خود را به خوبی تمیز کنید.

اصول شانه زدن مو

موهای خود را از ریشه به سمت ساقه شانه کنید

این روش باعث می‌شود که چربی طبیعی موجود بر روی پوست سر، به طور یکنواخت بر روی تمام موها پخش بشود. در نتیجه، موهای شما به شکلی طبیعی و زیبا می‌درخشند. علاوه بر این، این چربی طبیعی و ضروری، کاری نمی‌کند که موهای شما چربی و سنگین بشوند؛ در عوض کاری می‌کنند که موهایی محکم و قوی داشته باشید. یکی دیگر از مزایای این روش شانه زدن مو این است که باعث می‌شود تمام چربی موجود بر روی پوست سر، روی ریشه مو انباشته نشود. بدین ترتیب، موهای شما تمیزتر به نظر می‌رسند.

اشتباهات شانه زدن مو

وقتی موها کاملا خشک هستند آن‌ها را شانه کنید

بهترین زمان شانه کردن موها و از بین بردن گره‌ها برای هر مدل مویی، درست قبل از وارد شدن به حمام است. زمانی که از حمام بیرون می‌آیید و موهای شما خیس‌اند، بیشتر مستعد آسیب دیدن و شکستن هستند. به همین دلیل بهتر است که فرآیند از بین بردن گره‌های موجود در لابه‌لای موها را بگذارید برای زمانی که موها کاملا خشک هستند؛یعنی قبل از دوش گرفتن.اگر بعد از حمام کردن هم نیاز دارید که موهای خود را شانه کنید، بهتر است که این کار را با استفاده از یک برس مسواکی با دندانه‌های بزرگ انجام بدهید تا صدمه کمتری به موهایتان وارد بشود.

نکات مهم شانه زدن مو

روی برس خود کمی اسپری مو بزنید

اگر موهای شما خشک است، ممکن است که در هنگام شانه زدن مو بر روی آنها الکتریسته ایجاد بشود. متاسفانه این قضیه منجر به خشک شدن و وز کردن موهای شما خواهد شد. به همین دلیل، برای اینکه از بروز این مشکل جلوگیری کنید، می‌توانید قبل از شانه زدن مو بر روی سطح برس خود ۲ الی ۳ بار اسپری مو بزنید. بدین ترتیب موهایی لطیف و درخشان خواهید داشت.

پایین موهای خود را ۲ الی ۳ بار شانه کنید

همیشه موهای خود را با استفاده از یک برس با دندانه‌های درشت، و از سمت ریشه به سمت ساقه شانه کنید. این به شما کمک می‌کند بدون اینکه همه گره‌ها را به سمت نوک مو بکشانید ، آن‌ها را به خوبی از هم باز کنید. اگر موهای فری دارید، برای باز کردن گره موها از از یک برس با دندانه‌های بزرگ و انگشتان دست خود کمک بگیرید. بهتر است این کار را زمانی انجام بدهید که موهایتان هنوز نم دارند، و یا در حمام هستید و روی موهای خود نرم‌کننده گذاشته‌اید.

روش شانه زدن موی فر

انتخاب برس مناسب برای شانه زدن مو

یادتان باشد که هرگز از یک برس ارزان قیمت و بی‌کیفیت استفاده نکنید. برس‌هایی که از پلاستیک بی‌کیفیت تهیه شده و یا دندانه‌های آهنی دارند، موهای ضعیف را می‌شکنند. در عوض، به دنبال برس با کیفیتی بگردید که دندانه‌های آن از موی مصنوعی نرم تهیه شده باشد. اگر برای یک برس با کیفیت کمی هزینه کنید و به خوبی هم از آن نگهداری کنید، می‌توانید برای مدت چند سال آن را نگه دارید.

چگونه شانه زدن مو

همراه ما باشید

نظرات