نحوه استعلام چک صیادی با کد دستوری و پیامک‌+ تفسیر رنگ ها

0

مشتریان بانک و دارندگان چک برای استعلام چک صیادی و اطمینان از وضعیت چک و اعتبار آن می‌توانند کد دستوری «شناسه صیادی *۱*۱*» را به شماره پیامک ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ ارسال کرده و از وضعیت اعتبار چک و آمار کلی چک‌های برگشتی صادرکننده چک اگاه شوند. توجه کنید که استعلام چک صیادی بر اساس رنگ های سفید، زرد، نارنجی، قهوه ای و قرمز در نظر گرفته شده است.

تفسیر رنگ ها در استعلام چک صیادی با پیامک

نحوه استعلام چک صیادی با کد دستوری و پیامک‌+ تفسیر رنگ ها

مجله حرف تازه، دارندگان چک برای اطمینان از وضعیت چک و صادرکننده آن می‌توانند کد دستوری «شناسه صیادی *۱*۱*» را به شماره پیامک ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ ارسال کرده و از وضعیت اعتبار چک و آمار کلی چک‌های برگشتی صادرکننده چک مطلع شوند.

افرادی که چک صیادی دارند و باید آن را نقد کنند، در زمان انجام معاملات خود می‌توانند با ارسال کد «شناسه صیادی *۱*۱*» به شماره پیامک ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱، وضعیت اعتباری چک صیادی را استعلام بگیرند

نحوه استعلام چک صیادی با کد دستوری و پیامک‌+ تفسیر رنگ ها

 تفسیر رنگ ها در استعلام چک صیادی

وصعیت استعلام بر اساس رنگ های ارائه شده به شرح زیر است:

رنگ سفید: صادرکننده چک فاقد هرگونه سابقه چک برگشتی بوده یا در صورت وجود سابقه، تمامی موارد رفع سوءاثر شده است.

زرد: صادرکننده چک دارای ۱ فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال تعهد برگشتی است

نارنجی: صادرکننده چک دارای ۲ الی ۴ فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال تعهد برگشتی است

قهوه‌ای: صادرکننده چک دارای ۵ تا ۱۰ فقره چک برگشتی یا حداکثر مبلغ یک میلیارد ریال تعهد برگشتی است

وضعیت قرمز: صادرکننده چک دارای بیش از ۱۰ فقره چک برگشتی یا بیش از مبلغ یک میلیارد ریال تعهد برگشتی است

توجه: در خصوص اشخاص حقوقی فاقد شناسه ملی ثبت شده در پایگاه داده بانک مرکزی، امکان اخذ استعلام وجود نخواهد داشت. همچنین در خصوص برگ چک‌های متعلق به اشخاص حقیقی دارای حساب مشترک، وضعیت اعلام شده مربوط به فرد دارای بالاترین مبلغ و بیشترین تعداد چک برگشتی از بین صاحبان حساب خواهد بود.

در صورت فراموش کردن کد دستوری

اگر مشتریان بانکی کد دستوری استعلام چک را فراموش کردند، می‌توانند با ارسال یک پیامک (بدون اهمیت متن آن) به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱، راهنمای این سامانه پیامکی را دریافت کنند.

وبسایت بانک مرکزی

استعلام از اشخاص حقوقی که شناسه ملی‌شان در پایگاه داده بانک مرکزی ثبت نشده باشد ممکن نیست و در استعلام چک‌های متعلق به اشخاص حقیقی دارای حساب مشترک بالاترین مبلغ و بیشترین تعداد چک برگشتی از بین صاحبان حساب خواهد بود.
وضعیت اعتباری چک صیادی در صفحه نظام‌های پرداخت و زیرساخت وب‌سایت بانک مرکزی بر اساس اقلام اطلاعاتی چک و استعلام مبالغ مسدودشده حساب‌ها قابل دسترس است

نظرات