سایت ثبت‌ نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان (سمپاد) سال ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲

0

سایت ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان (سمپاد) سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ + زمان ثبت نام

ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ (سمپاد) : زمان ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعداد‌های درخشان سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از سوی روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد

زمان ثبت نام مدارس تیزهوشان و مدارس استعداد‌های درخشان ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳

آزمون تیزهوشان سمپاد ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

طبق اعلام سازمان استعداد درخشان، ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ از ۱۵ فروردین لغایت ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ انجام می شود. به دلیل تغییرات صورت گرفته در نحوه برگزاری آزمون تیزهوشان، متقاضیان تحصیل در پایه هفتم مدارس تیزهوشان باید در آزمون سنجش هوش و استعداد تیزهوشان ششم به هفتم شرکت نمایند.

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان مدارس استعداد‌های درخشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم از روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ تا روز جمعه مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۵ از طریق سامانۀ ثبت‌نام به نشانی my.medu.ir انجام می‌شود.

بنابر این گزارش آزمون ورودی مدارس استعداد‌های درخشان پایه هفتم، رأس ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه مورخ ۰۴/۰۱/ ۱۴۰۲ و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم، رأس ساعت ۹ صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۰۲ برگزار می‌شود

دانش آموزانی که قصد دارند در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل کنند و خواهان ورود به مدارس تیزهوشان هستند باید در موعدمقرر با مراجعه به سایت my.medu.ir برای ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ اقدام کنند.

متقاضیان تحصیل در پایه هفتم مدارس تیزهوشان باید در آزمون سنجش هوش و استعداد تیزهوشان ششم به هفتم شرکت نمایند.همچنین داوطلبان با ثبت نام در آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳،​ می توانند شانس خود را برای مدارس استعدادهای درخشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به صورت ۵۰ درصد آزمون استعداد تحلیلی و ۵۰ درصد از دروس مدرسه امتحان کنند.

شرایط آزمون سمپاد برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام آزمون مدارس استعدادهای درخشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به صورت اینترنتی بوده و از طریق سایت my.medu.ir انجام می شود. دانش اموزان پس از وارد نمودن کد ملی و سریال شناسنامه خود، اقدام به تکمیل فرم ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ نمایند.

  • از مهمترین شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان، داشتن تابعیت ایرانی است که البته دانش آموزان غیر ایرانی نیز با داشتن شرایط خاص، امکان ثبت نام و شرکت در هر یک از آزمون های ششم به هفتم و نهم به دهم را دارند. لازم به ذکر است که شرایط اختصاصی این آزمون برای هر یک از پایه های هفتم و دهم به صورت متفاوت است
  • کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس سال پنجم و ششم ابتدایی
  • دانش آموزانی که فقط در یک درس در تمام دروس پنجم و ششم نمره خوب دارند

جزئیات ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳​

پیش از این ثبت نام آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از طریق سایت hoosh.medu.ir انجام شد، اما امسال با توجه به تغییرات سامانه ای آموزش و پرورش، تمامی روند ثبت نام و دریافت کارت آزمون و سایر موارد از طریق سایت my.medu.ir انجام می شود.

شرایط ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان نهم به دهم

  • کسب معدل حداقل ۱۹ در پایه هشتم
  • همچنین نکته قابل توجه این است که دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه نهم مدارس تیزهوشان نیازی به شرکت در این آزمون ندارند و تنها کافیست در خرداد ماه، حداقل معدل کل ۱۶ کسب نمایند.

زمان برگزاری و اعلام نتایج

زمان برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم رأس ساعت ۹ صبح روز پنج‌ شنبه مورخ اول تیر ماه ۱۴۰۲ اعلام شده است.

نتایج آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ هم، احتمالا یک ماه پس از برگزاری این آزمون اعلام خواهد شد.

زمان برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در روز ۲ تیر ماه ۱۴۰۲ می باشد که داوطلبان می بایست قبل از برگزاری آزمون با ورود به سایت my.medu.ir اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان پایه دهم نمایند.

نتایج آزمون تیزهوشان پایه دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳​، حدودا ۳ الی ۴ هفته بعد از برگزاری آزمون اعلام می شود که داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت مذکور از نتیجه آزمون خود آگاه شوند.

زمان برگزاری آزمون پایه دهم تیزهوشان ساعت ۹ صبح روز جمعه مورخ دوم تیر ماه ۱۴۰۲ اعلام شده است.

تفاوت مدارس‌ تیزهوشان با دیگر مدارس

تفاوت مدارس تیزهوشان با دیگر مدارس تنها در حجم تکالیف درسی، شیوه های آموزشی و تدریس و برنامه آموزشی است. برای مثال در یک مدرسه برای دانش آموزان به صورت ماهانه آزمون برگزار می کنند و در مدرسه ای دیگر بجای یک کتاب چندین کتاب آموزشی تدریس می شود.

نظرات