فیلم تکان دهنده ریختن سطل ماست روی سر دختر بی حجاب در شاندیز و واکنش ها

0

فیلم تکان دهنده ریختن ظرف ماست روی سر دختر بی حجاب در شاندیز و واکنش ها

ویدیو سطل ماست و دختر بی حجاب و خالی کردن ظرف ماست روی سر مادر و دختری در خیابان ولیعصر منطقه شاندیز مشهد و ریختن سطل ماست روی سر دختر و مادر در لبنیاتی هاجرپور در شاندیز و فیلم جنجالی حمله یک مرد به دو زن بی حجاب با سطل ماست و واکنش ها در ویدئوی ریختن سطل ماست روی سر دو زن بی حجاب که در یک سوپرمارکت در شاندیز از روز گذشته حواشی و بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی داشته و با واکنش های چهره های سیاسی و کاربران همراه بوده است.

فیلم ریختن سطل ماست روی زنان بی حجاب

ویدیو خالی کردن سطل ماست روی سر دختر بی حجاب در شاندیز

فیلم خالی کردن ظرف ماست روی سر دختر بی حجاب در شاندیز مشهد توسط یک مرد (آمر به معروف) در یک مغازه لبنیاتی در شاندیز توسط یک مرد (آمر به معروف) خبرساز شد و با واکنش های زیادی همراه بوده است.

براساس گزارش‌ها این برخورد خشن در شاندیز مشهد رخ داده است. در این ویدئو مشاهده شده دو زن که گفته شده مادر و دختر هستند و داخل سوپرمارکت حضور داشتند مورد حمله مرد معترض قرار گرفته‌اند. این مرد جوان آمر به معروف مصطفی عبدی نام دارد و مداح است. او بعد از مشاجره لفظی با این دو شهروند، سطل ماست را بر سر این دو نفر می‌زند. افراد حاضر در صحنه نیز به کمک این مادر و دختر آمده و مرد جوان را از سوپرمارکت بیرون می‌کنند.

در این ویدئو که در شبکه‌های اجتماعی درحال بازنشر است، فردی را نشان می‌دهد که سطل ماست را روی سر مادر و دختری که حجاب به سر ندارند خالی می‌کند. پس از این اقدام برخی از افراد حاضر با فرد حمله کننده درگیر می‌شوند که در فیلم زیر می بینید:

واکنش ستاد امر به معروف به ویدیو سطل ماست دختر بی حجاب

سید داوود نبی‌ زاده، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طرقبه و شاندیز:

ما قطعا مخالف این نوع برخورد هستیم و طبق نظر رهبری وظیفه عامر به معروف و نهی از منکر فقط تذکر لسانی است

و باید بگوییم و رد شویم و نباید مباحثه کنیم که طرف مقابل رو قانع کنیم.

مباحثه و استدلال و … باید در فضای دانشگاه، مدرسه و تربیتی باشد؛
اما اگر خدا نکرده در بحث تذکر لسانی و طرف مقابل اقدام به درگیری کرد وظیفه، فقط گزارش به ضابط است

ستاد امر به معروف و نهی از منکر از عامر به معروف و نهی از منکر حمایت می‌ کند

ولی این حرکت کاملا مخالف نظر ستاد امر به معروف و نهی از منکر است و این امر به معروف و نهی از منکر نیست.

حتما پیگیر اتفاق رخ داده در شاندیز هستیم؛

در ماجرای برخورد با این فرد دستگاه قضایی باید اعلام نظر کند.

 

ماجرای خالی کردن ظرف ماست روی سر دختر بی حجاب از زبان صاحب لبنیاتی

رکنا : لبنیاتی هاجرپور مشهد که بعد از فیلم خالی کردن سطل ماست روی سر مادر و دختری پلمب شده بود، فک پلمب شد.
ماجرای ریختن سطل ماست روی سر دو خانم از زبان صاحب لبنیاتی
لبنیاتی هاجرپور مشهد که بعد از فیلم خالی کردن سطل ماست روی سر مادر و دختری پلمب شده بود، فک پلمب شد. مالک مغازه لبنیات هاجرپور گفت: شب گذشته ساعت ۱۱ شب با حکم قضایی، برای پلمب مغازه آمدند و مرا برای مراجعه به پاسگاه خواستند و حتی فیلم های دوربین مداربسته را برای روشن شدن ابعاد ماجرا بردند و قرار شد تا دوشنبه نیز برای ارئه توضیحات به دادگاه مراجعه کنیم.

لبنیاتی هاجرپور مشهد که بعد از فیلم خالی کردن سطل ماست روی سر مادر و دختری پلمب شده بود، فک پلمب شد. انتشار فیلمی در فضای مجازی در روز جمعه ۱۱ فروردین ماه مبنی بر خالی کردن سطل ماست روی سر مادر و دختری در خیابان ولیعصر منطقه شاندیز مشهد تبدیل به یکی از اخبار جنجالی روزهای اخیر شد. صبح امروز شنبه ۱۲ فروردین ماه نیز، فیلم دیگری مبنی بر پلمب این مغازه واکنش های گسترده دیگری در فضای مجازی به دنبال داشت.

مالک مغازه لبنیات هاجرپور درباره پلمب مغازه اش گفت: آن روز مادر و دختری وارد مغازه شدند که یک آقایی وارد شده و بعد از تذکر سطل ماست را روی سر آن زن ریخت که همین مسئله باعث شد یکی از مشتریان با حمله به این فرد او را ازمغازه به بیرون پرت کند. این برخورد باعث شد تا درگیری در خارج مغازه نیز ادامه پیدا کند. درگیری بین زن جوان و آن مرد بود ، در حالی که دختر این زن از مادرش می خواست که درگیری را پایان دهد.

او ادامه داد: شب گذشته ساعت ۱۱ شب با حکم قضایی، برای پلمب مغازه آمدند و مرا برای مراجعه به پاسگاه خواستند و حتی فیلم های دوربین مداربسته را برای روشن شدن ابعاد ماجرا بردند و قرار شد تا دوشنبه نیز برای ارئه توضیحات به دادگاه مراجعه کنیم.

صاحب لبنیاتی هاجرپور با بیان اینکه اولین فیلم منتشر شده را ما پخش نکردیم تاکید کرد: ظهر امروز نیز در نهایت به ما اعلام شد که مغازه از پلمب باید خارج شود و هم اکنون ما در مغازه مشغول به فعالیت هستیم.

به گزارش آفتاب‌‌نیوز : انتشار ویدئوی حمله یک مرد جوان آمر به معروف با سطل ماست به مادر و دختری که از حجاب رسمی استفاده نکرد‌ه‌اند، انتقاد‌های گسترده‌ای را در پی داشته است.
بعد از اعتراضات سال گذشته، وضعیت حجاب در ایران متفاوت با گذشته شد و زنان و دخترانی که حجاب رسمی نداشته‌اند در سطح شهر به شکل کاملا محسوسی افزایش یافته است. برخی ائمه جمعه نیز به طور رسمی از تریبون‌های نماز جمعه خواستار ورود “افراد مومن” برای برخورد با زنان و دختران بی‌حجاب شده‌اند.

وزارت کشور نیز اخیرا در بیاینه‌ای تاکید کرد “هیچ‌گونه عقب‌نشینی یا تساهل در اصول و احکام دینی و ارزش‌های سنتی صورت نگرفته و نخواهد گرفت و حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی غیرقابل تردید همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.” بیانیه‌ای که البته حسین شریعتمداری از چهره‌های تندرو آن را دیرهنگام دانسته بود. شریعتمداری اخیرا نیز گفته بود که سال آینده وضعیت حجاب در ایران این گونه نخواهد بود!

در ایام نوروز نیز برخورد‌ها با زنانی که حجاب رسمی را رعایت نمی‌کنند، تشدید شده ، حالا انتشار ویدئوی حمله یک مرد جوان آمر به معروف با سطل ماست به مادر و دختری که از حجاب رسمی استفاده نکرد‌ه‌اند، انتقاد‌های گسترده را در پی داشته است.

حکم جلب مرد ماست پاش

به گزارش روابط عمومی دادستانی طرقبه؛ پس از تظاهر به کشف حجاب توسط دو خانم در ملآعام و برخورد غیرمتعارف یک فرد با این دو خانم، دستورات قضایی لازم در این زمینه صادر و این افراد جلب شدند.

ضمن دستور برای تحقیق در مورد چگونگی شکل گیری اصل ماجرا با دستور قضایی حکم جلب ان فرد به اتهام توهین عملی و اخلال در نظم و همچنین ۲ نفر خانم به اتهام ارتکاب فعل حرام به لحاظ تظاهر به کشف حجاب صادر شد.

همچنین به گزارش میزان به صاحب واحد صنفی که این اتفاق در آن رقم خورده بود نیز جهت رعایت اصول شرعی و قانونی وفق مقررات تذکرات لازم داده شده است.

واکنش ها

حمید رسایی، نماینده اصولگرای سابق مجلس نیز در تلگرامش مدعی شد: اولا هیچ دلیل و نشانه‌ای دالّ بر اینکه درگیری اینها به خاطر بی‌حجاب بوده، نیست. ثانیا هیچ دلیل و نشانه‌ای مبنی بر اینکه این فرد، آمر به معروف یا بسیجی باشد، نیست. ثالثا بر فرض که موضوع درگیری بی‌حجابی این افراد بوده باشد، قطعا آن فرد آمر به معروف نیست بلکه جاهل و نادانی است که باید به دلیل این رفتار زشت و غیراخلاقی و زشتش مواخذه و محاکمه شود. نهایت مرحله امر به معروف و نهی از منکر در موضوع حجاب که بر افراد عادی جامعه واجب است، تذکر با زبان است. بیش از این برعهده حاکمیت است.

*****

عبدالرضا داوری «فعال سیاسی» هم در توییتی نوشت: “اگر امروز قوه قضائیه با اوباشی که به بهانه امر به معروف و نهی از منکر، ماست به سر و صورت زنان می‌پاشند، برخورد نکند، فردا شاهد اسیدپاشی به صورت زنان خواهیم بود.”

*****

احسان علیخانی با انتشار عکس نوشته ای در اینستاگرام به ماجرای ماست پاشی آمر به معروف در طرقبه مشهد واکنش تندی نشان داد.

در این استوری اینستاگرامی که احسان علیخانی در فضای مجازی به اشتراک گذاشته، مجری مشهور تلویزیون نوشته است: خدا رحم کرده فقط ماست دمِ دستش بوده، ماست پاشی کمترین نتیجه خشونتی است که این روزها در ذهن و کلام بعضی آقایان وجود دارد.

نظرات