بیوگرافی حامد شاکرنژاد قاری قرآن برنامه محفل و همسرش + زندگی شخصی و سوابق

7

بیوگرافی حامد شاکرنژاد قاری قرآن برنامه محفل + زندگی شخصی و همسرش

بیوگرافی حامد شاکرنژاد

حامد شاکرنژاد : زادهٔ ۳۱ فروردین ۱۳۶۲ مشهد قاری قرآن می باشد. در ادامه به معرفی و بیوگرافی حامد شاکرنژاد قاری و همسرش و فرزندانش و آثار و سوابق و اینستاگرام وی می پردازیم. با ما همراه باشید.

حامد شاکرنژاد در حال حاضر مشاور فرهنگی وزیر راه و شهرسازی ، مدیر طرح ملی تلاوت، کارشناس علوم قرآن در شورای عالی قرآن و قاری بین‌المللی قرآن کریم است.

بیوگرافی حامد شاکرنژاد قاری قرآن برنامه محفل

زندگینامه حامد شاکرنژاد

حامد شاکرنژاد در ۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۶۲ در شهر مشهد متولد شد و تاکنون در مسابقات متعددی به عنوان قاری حضور داشته است و افتخارات و جوایز مسابقات قرآنی زیادی را در کارنامه خود دارد. او مدیر طرح ملی تلاوت، کارشناس علوم قرآن در شورای عالی قرآن و قاری بین‌المللی قرآن کریم نیز بوده است وی دارای مدرک تحصیلی دکترای علوم قرآنی و کارشناسی ارشد در رشتهٔ مدیریت بازرگانی می باشد در حال حاضر در برنامه محفل شبکه ۳ به عنوان مجری و داور حضور دارد.

زندگینامه و بیوگرافی حامد شاکرنژاد و همسرش

حامد شاکرنژاد برادر کوچکتر حمید شاکرنژاد قاری قرآن است پدر او محمد شاکرنژاد، از قاریان مطرح قرآن به‌شمار می‌آید و موفق به کسب عنوان نخست رشته قرائت تحقیق، در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران شده‌است.

شاکرنژاد یک چهره قرآنی تک بعدی نیست و او در این سال‌ها سعی کرده است تا چهره قرآن را در تمام عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به درستی نشان دهد.

حامد شاکرنژاد کیست

سوابق

آقای حامد شاکرنژاد هم‌اکنون مدیر طرح ملی تلاوت و همچنین مُبَلّغ قرآنی کشورهای مختلف اسلامی و غربی است و تلاوت‌های او در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و رسانه‌های کشورهای اروپایی و آفریقایی و آسیایی پخش می‌شود.

شاکرنژاد در تلاوت‌های خویش پیرو سبک مصطفی اسماعیل بوده‌است. وی با فن اختلاف قرائات آشناست و در تلاوت‌های مجلسی خویش قرآن را با روایت‌های چندگانه قرائت می‌کند.

وی به کشورهای ترکیه، عربستان سعودی، پاکستان، قطر، امارات متحده عربی، سوریه، لبنان، اندونزی، بنگلادش، مالزی و عراق جهت تبلیغ و تلاوت قرآن کریم سفر کرده‌است.

پدر حامد شاکرنژاد

پدر حامد شاکرنژاد

پدر حامد هم به سبک مصطفی اسماعیل علاقه‌مند شد، او و حمید هم در دوران کودکی از وی تقلید می‌کردند. در همان سال‌ها هم، یک‌بار در حضور رهبر انقلاب، قرآن را به سبک او تلاوت کرد.

ازدواج + همسر حامد شاکرنژاد

ایشان مدتی است ازدواج کرده و متاهل می باشد.

ازدواج + همسر حامد شاکرنژاد

شروع فعالیت قرآنی

تلاوت‌ قرآن را از پدرش آموخت. او و برادرش از سن ۵ سالگی وارد جلسات قرآنی شدند و زیر نظر محمود فرقانی، جواد و مجتبی سادات فاطمی، که در تعلیم و تربیت آن دو نقش بسزایی داشتند. او در سن یازده سالگی به عنوان نمایندهٔ جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن در عربستان شرکت نماید و در ردهٔ سنی بزرگسالان، حائز رتبهٔ نخست این مسابقات شود. او ابتدا از سبک تلاوت شیخ مصطفی اسماعیل بهره می‌برد و از آن استفاده می‌کرد

وی دربارهٔ حالات بدن‌اش هنگام تلاوت توضیح می‌دهد: «حرکات دست و سر، حالات شخصی است و به سبک خواندن ارتباطی ندارد، هیچ عمدی هم در کار نیست و این حرکات ناخودآگاه از درونم سرچشمه می‌گیرند نمی‌دانم چقدر درست است اما معتقدم قاری باید راحت بتواند با حرکات دست یا سر معنای آیات را به مخاطب القا کند؛ یعنی شاید یک‌جا لازم باشد قاری با دستش، نکته‌ای را تأکید کند باید توجه داشته باشیم که همه چیز باید در خدمت معنا باشد.»

بیوگرافی حامد شاکرنژاد قاری قرآن برنامه محفل و همسرش + زندگی شخصی و سوابق

ابتهال خوانی

تنها ابتهالی که او خوانده‌است، ابتهال حب‌الحسین است که برای امام سوم شیعیان، حسین بن علی خوانده‌است. او گفته‌است که یک ابتهال خوان نیست و ابتهال حب‌الحسین را هم فقط به دلیل عشق و ارادتی که نسبت به او دارد، اجرا کرده‌است.

دیگر فعالیت ها

پس از پیشنهاد طرح ملی تلاوت، توسط شاکرنژاد، این طرح در اختتامیهٔ بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تهران توسط معاونت وقت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی رونمایی شد، که مدیریت این طرح بر عهده خود شاکرنژاد است.
بیوگرافی حامد شاکرنژاد قاری قرآن برنامه محفل و همسرش + زندگی شخصی و سوابق

 

عناوین و افتخاران حامد شاکرنژاد

نفر اول مسابقات قرآن کریم دانش آموزی مشهد در سال ۱۳۷۴
نفر اول مسابقات قرآن کریم دانش آموزی استان خراسان در سال ۱۳۷۴
نفر اول مسابقات قرآن کریم دانش آموزی کشور در سال ۱۳۷۴
نفر اول مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه مشهد مقدس در سال ۱۳۷۴
نفر اول مسابقات قرآن کریم اوقاف در استان خراسان در سال ۱۳۷۴
نفر اول مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در سال ۱۳۷۴

مقام‌های بین‌المللی

نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم عربستان سعودی در رشته قرائت و حفظ ۵ جزء در سال ۱۳۷۴

داور برنامه محفل

شاکرنژاد در ویژه برنامه افطار ماه رمضان ۱۴۰۲ شبکه سه سیما به عنوان داور و کارشناس حضور دارد و به گفته خودش این بک موهبتی است که شامل حال او شده است. او از اینکه کار‌های اجتماعی زیادی با محوریت قرآن صورت بگیرد استقبال می‌کند.

«محفل» بزرگ‌ترین پروژه قرآنی شبکه سه با حضور قاریان و حافظان برتر قرآن و استعداد‌های برتر قرآنی ایران و جهان و ارائه‌های هنرمندانه و دیدنی همراه خواهد بود. این برنامه شب‌های ماه مبارک رمضان قبل از افطار حوالی ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه سه و ساعت ۲۳ از شبکه قرآن است.

داوران برنامه محفل، حامد شاکرنژاد

تلاوت های های حامد شاکرنژاد

7 دیدگاه در “بیوگرافی حامد شاکرنژاد قاری قرآن برنامه محفل و همسرش + زندگی شخصی و سوابق

  1. محمد رضا حسینی گفت:

    آی کاش رسانه بیشتر میدان میداد تا جذابیت تلاوت قرآن به جای جذابیت های کاذب می داد

  2. سعید جعفری گفت:
    5
    5

    بنده بنده ورزشکار با سابقه ۱۵ سال در مشهد محله طلاب بودم متولد ۶۴ و یک بار دست بوس شما در مشهد رسیدم و طرفدار شما هستم بنده ایال وار هستم و برای احداث باشگاه ۵میلیارد تومان لازم دارم با عرض ادب و شرمندگی چون دایم اینترنت قطع میشه برای همین صریح نوشتم

  3. e.m گفت:
    13

    خدا حفظشون کنه نفسشون گرم عالی هستن

  4. حانیه گفت:
    22
    1

    جوان امروزی وحافظ و قاری قرآن…..خدا حفشون کنه عاالی عاااالی

  5. فاطمه گفت:
    26
    2

    با سلام.
    فوق العاده هستن ایشون.
    و مطمئنا نوجوون های زیادی جذب ایشون می شن…چرا که پارامترهای جذابی برای جذب و الگو شدن دارن.پایا و سلامت باشن. ان شاءالله

  6. حمیدرضا گفت:
    31
    0

    سلام ، واقعا کیف میکنم وقتی آقای شاکرنژاد قرآن تلاوت میکنن ،، خداوند حفظشون کنه و روز ب روز بر توفیقاتشون بیافزاید

  7. رامین عمرانی پور گفت:
    36
    0

    بنظرمن قرآن کریم جذابیت خود را بوسیله آنانکه قرائتش میکنند صد چندان میکند و استاد شاکرنژاد از این موهبت بهره فراوان برده حال تکلیف برای من و امثال من که جذب این موهبت خدادادی شده ایم چیست فکرمیکنم راههای کوتاه و ساده ای بایدبوجود بیاید تا عاشقان کلام الهی بتوانند به این موهبت دست یابند

نظرات