اهمیت استفاده از گچبری پیش ساخته در دکوراسیون داخلی خانه

0

از دیرباز تا کنون یکی از وسایل محبوب و پر طرفدار میان معماران گچ بوده که در زیباسازی نمای ساختمان ها نقش بسیار مفیدی را ایفا کرده است. پس از گذشت زمانی نسبتاً طولانی و پیشرفت در زمینه تجهیزات ساختمانی، گچ ها از رده خارج شده و روش هایی مدرن تر جایگزین آن ها شده است. اگر می خواهید زیبا سازی محیط مد نظر خود را به ساده ترین روش، در کمترین زمان و بالاترین سرعت به سر انجام برسانید، توصیه ما استفاده ازانواع گچبری پیش ساخته است. اهمیت استفاده از گچبری پیش ساخته در دکوراسیون داخلی خانه بسیار زیاد بوده و این امکان را به شما می دهد تا نمای مورد نظر خود را با نهایت ظرافت و دقت به پایان برسانید.

 گچبری پیش ساخته

گچبری پیش ساخته چیست؟

بسیاری از معماران و طراحان داخلی برای تغییر دکوراسیون، در وهله اول به سراغ گچبری پیش ساخته می روند. می توان گفت این نوع از گچبری ها همانطور که از نامشان مشخص است، آماده بوده و می توان با استفاده از تجهیزات مختلف آن را در محل مورد نظر نصب نمود. با گذشت زمان این گچبری ها میان عموم مردم و معماران داخلی محبوب شده و نسبت به سایر تجهیزات استفاده نسبتاً بیشتری دارد.

گچبری پیش ساخته

انواع گچبری پیش ساخته

لازم به ذکر است گچبری های پیش ساخته نیز همانند سایر تجهیزات ساختمانی دارای انواع مختلفی هستند که می توان از آن ها در موقعیت های مختلف استفاده کرد. اگر می خواهید از میان انواع گچبری های پیش ساخته، بهترین نوع آن را انتخاب نمایید؛ توصیه می کنیم با خواندن ادامه مطلب آگاهی خود را نسبت به هر کدام از آن ها افزایش دهید. جالب است بدانید قیمت گچبری پیش ساخته در مقایسه با سایر تجهیزات، بسیار مقرون به صرفه بوده و شما می توانید با پرداخت مبلغی نسبتاً اندک فضای داخلی محل مورد نظر را زیبا سازید.

گچبری پیش ساخته گچی

یکی از انواع گچبری های پیش ساخته، گچی بوده که در دو گونه گچ ساده و پلیمری (یونولیتی) در اختیار عموم افراد قرار می گیرد. با توجه به پیشرفت روز افزون در صنعت تجهیزات خانگی، می توان گفت میزان مقاومت و استحکام این گچبری ها بسیار مناسب بوده و می توان در تمام مناطق از آن ها استفاده کرد. تنها نکته این نوع گچبری های پیش ساخته این است که برای دوام و افزایش طول عمر آن می بایست در مناطقی که میزان رطوبت کمتر است، استفاده گردد. از مزایای این نوع گچبری می توان به قیمت بسیار پایین آن نسبت به دیگر گونه ها، قابل استفاده بودن در تمام مکان ها، مقاوم بالا در برابر حریق، سرعت بالا در اجرا و… اشاره کرد.

گچبری پیش ساخته

گچـبری پیش ساخته پلی اورتان

یکی از گونه های گچبری پیش ساخته، گچبری پلی اورتان بوده که به دلیل استفاده از فوم و روکش مستحکم PVC، در میان عموم از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. علت استقبال افراد از این گونه گچبری به دلیل مزایایی چون وزن کم، قابل نصب بر روی همه سطوح از جمله سطوح چوبی، فلزی، سقف کاذب و خاصیت انعطاف پذیری بالا است.

گچبری پیش ساخته

گچبری پیش ساخته پلی استایرن

گچبری پیش ساخته پلی استایرن نیز همانند گچبری های پلی اورتان از فوم تشکیل شده و به چند گونه انبساطی (EPS)، مقاوم (HIPS) و معمولی (GPPS) تقسیم می شوند. لازم به ذکر است هر کدام از این گونه ها مزایای مربوط به خود از جمله نصب آسان، عبور تجهیزات ساختمانی همانند سیم تلفن، سیم لوله و کابل، برخورداری از قابلیت شست و شو و… را دارا هستند.

گچبری پیش ساخته

مزایا و معایب استفاده از گچـبری پیش ساخته

اگر شما نیز قصد دارید برای زیباسازی منزل خود از تجهیزاتی چون گچبری پیش ساخته استفاده نمایید، بهتر است با مزایا و معایب آن آشنا شوید تا خریدی متناسب با شرایط خود را انجام دهید.

–    مزایا:

  •     استحکام در برابر گرد و غبار
  •     مقاوم
  •     نصب سریع و آسان بدون نیاز به رابیتس کاری و جوش کاری
  •     بهای خرید بسیار ارزان در مقایسه با سایر گچ بری های قدیمی
  •     موجود در انواع و اقسام مدل ها و رنگ ها
  •     طول عمر زیاد و ماندگاری بالا
  •     وزن سبک و حمل آسان
  •     دارای قابلیت رنگ آمیزی و بازسازی
  •     امکان نصب روی سطوح مختلف همانند انواع چوب، فلزات، کاشی، گچ و سیمان
  •     عایق صوتی
  •     قابلیت سفارشی سازی براساس نظر شخصی مشتری
  •     استفاده از انواع نورپردازی و نصب آن روی گچبری

–    معایب:

  •     مقاومت کم در برابر رطوبت

گچبری پیش ساخته

سخن پایانی

در زمان های قدیم استفاده از گچ و ایجاد نقش و نگار های متفاوت روی آن در میان عموم افراد و معماران بسیار رایج بود. با گذشت زمان و روی کار آمدن گچبری پیش ساخته، معماران به این نکته پی بردند که استفاده از این تجهیز علاوه بر صرفه جویی در وقت، می تواند انجام امور را سرعت بخشد. تولید این نوع گچبری ها نسبتاً ساده بوده و با استفاده از موادی چون پلی یورتان، گچ، فوم های فشرده شده و… تهیه می شوند. این مواد به افزایش مقاومت و استحکام گچبری های پیش ساخته کمک شایانی کرده و باعث می شوند تا بتوان از آن ها در بخش های مختلفی چون حاشیه ستون، دور لوستر، سقف، اطراف چراغ های نصب شده و… استفاده نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره ۴۴۳۸۲۹۰۰ تماس بگیرید یا به سایت آرکادکور مراجعه کنید.

نظرات