نگران پرداخت عوارض آزادراهی در سفرهای نوروزی نباش!

0

بیشتر افرادی که قصد دارند در تعطیلات نوروزی سفر کنند از حالا دغدغه پرداخت عوارض آزادراهی را دارند.

بهار فصلی است که بیشتر شهرهای ایران در آن به اوج زیبایی خود می‌رسند. تعطیلات نورزی نیز در این میان به کمک آمده تا بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و راهی مسافرت شویم.

در این زمان معمولا جاده‌های کل کشور و آزادراه‌ها بسیار شلوغ می‌شوند و از این رو توقف در جاده و پرداخت عوارض می‌تواند آزاردهنده باشد.

حال می‌خواهیم منظور از عدم نگرانی برای پرداخت عوارض را بررسی کنیم. چگونه می‌توان با ساده‌ترین و سریع‌ترین راه، عوارض را پرداخت کرد. برای آگاهی از این موضوع تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 عوارض آزادراهی

عوارض آزادراهی چیست؟

اگر در بزرگ‌راه‌های کشور سفر کرده باشید، حتما با واژه عوارضی آشنایی دارید. اینکه باید در بخش خاصی از جاده توقف کرده و طبق خودرویی که سوار آن هستید، مبلغ مشخصی را پرداخت کنید؛ همان عوارض آزادراهی است.

احداث آزادراه معمولا هزینه‌های گزافی به‌همراه دارد و تقریبا می‌توان گفت همه کشورها بابت احداث و پس از آن نیز برای نگه‌داری از آزادراه، اقدام به دریافت مبلغی تحت عنوان عوارضی می‌کنند.

عبور از آزادراه برای مسافرت بسیار مناسب است. زیرا این نوع جاده را به‌صورتی می‌سازند که کاملا با استانداردهای روز دنیا هم‌خوانی داشته باشد و افراد بتوانند با سرعت بالا در کوتاه‌ترین زمان به مقصد برسند.

هزینه‌ای که برای عوارضی تعیین می‌شود به مواردی همچون مسافت آزادراه، میزان تردد و همچنین مشکلات و سختی‌های حین احداث بستگی دارد.

عوارض آزادراهی

تا چه زمان می‌توان عوارض آزادراه را پرداخت کرد؟

به‌طور کلی باید گفت از لحظه‌ای که وارد آزادراه می‌شوید باید بدانید که حتما باید عوارض آن را پرداخت کنید. این کار می‌تواند بلافاصله و با توقفی کوتاه انجام شود.

برخی افراد نیز ترجیح می‌دهند عوارض را در زمان دیگر و از روش‌های موجود پرداخت کنند، اما سوال این‌جاست که تا چند روز بعد از عبور از آزادراه این امکان فراهم است.

سازمان‌های مربوطه حدود یک‌هفته به افراد وقت می‌دهند تا با استفاده از روش‌های موجود، عوارضی را پرداخت کنند. در غیر این‌صورت علاوه‌بر مبلغ اصلی، فرد مجبور به پرداخت جریمه نیز خواهد شد.

لازم به ذکر است در قانون‌های جدیدی که اعمال شده، مبلغ قابل پرداخت بعد از گذشت یک‌هفته به‌صورت پلکانی افزایش می‌یابد.‌

چرا باید عوارض آزادراهی پرداخت کنیم؟

آزادراه جاده‌ای است که برای راحتی و صرفه‌جویی در زمان ما ساخته می‌شود. همچنین استاندارد بالای این جاده‌ها باعث شده میزان تصادفات کاهش یابد.

از این رو باید عوارضی را به‌موقع پرداخت کنیم تا در صورت بروز هرگونه مشکل در آزادراه، بتوانند آن را سریعا حل کنند. زیرا مشکلات ایجادشده در آن تنها روی کیفیت سفر ما تاثیر منفی می‌گذارد.

با فعال کردن کیف پول تاپ، عوارضی خودکار پرداخت می‌شود

در گذشته تنها می‌شد به‌صورت دستی و با پول نقد عوارض را پرداخت کرد که این موضوع کلافگی رانندگان را به‌دنبال داشت.

ترمز کردن و ماندن در صف‌های طولانی برای پرداخت عوارضی آزادراه، قطعا هر فردی را خسته می‌کند. به‌خصوص اینکه اکثر مسافران ساعت‌های زیادی را در جاده‌ گذرانده بودند.

این موضوعات سبب شد تا راه‌کارهای جدیدی برای پرداخت عوارضی به میان آید. قطعا بهترین روش، راهی است که از طریق آن بتوان خیلی سریع و آسان عوارضی را پرداخت کرد.

یکی از این روش‌ها استفاده از سوپراپلیکیشن تاپ است. این اپلیکیشن علاوه‌بر کاربردی که در پرداخت عوارض آزادراه دارد، بیش از ۷۳ سرویس کاربردی دیگر از جمله پرداخت خلافی خودرو، خرید شارژ، پرداخت قبوض و … را برای شما فراهم کرده است.

برای اینکه بتوانید از امکان پرداخت عوارضی در تاپ، بیشترین بهره در سرعت را ببرید، بهتر است کیف‌تاپ را شارژ کنید. کیف پول تاپ، یکی از امکانات بسیار جذاب است که باعث شده خیلی از کارها به‌صورت خودکار و در کوتاه‌ترین زمان انجام شوند؛ بدون اینکه لازم باشد شما کاری کنید.

عوارض آزادراهی

یعنی با فعال‌کردن کیف پول تاپ، بدون اینکه لازم باشد در آزادراه توقف کنید، عوارض آزادراهی به‌صورت خودکار از حساب شما کاسته می‌شود.

از آنجایی که عدم پرداخت عوارضی، جریمه‌های سنگینی به‌دنبال دارد و بسیاری از افراد با گذشت مدت‌زمانی کوتاه، پرداخت آن را فراموش می‌کنند؛ بهترین گزینه کیف پول تاپ است.

البته امکان پرداخت از طریق کارت بانکی نیز وجود دارد. برای استفاده از این اپلیکیشن و تصفیه عوارضی باید مراحل زیر را طی کنید.

ابتدا باید گزینه خدمات خودرو را لمس کنید. در مرحله دوم پلاک خودرو را وارد کرده و در آخر نیز با زدن گزینه پرداخت عوارض خودور، مراحل به پایان می‌رسد.

به‌نظر شما طی‌کردن این مسیر کوتاه در یک اپلیکیشن راحت‌تر است یا توقف درآزادراه و منتظر ماندن برای پرداخت حضوری عوارضی؟ قطعا گزینه اول بسیار کاربردی‌تر است.

جمع‌بندی

ایام نوروز اوج مسافرت‌های داخلی محسوب می‌شود و به‌همین دلیل باید از همین الان به‌ فکر پرداخت عوارض آزادراهی باشید. زیرا توقف و انتظار در صف‌های طولانی به‌خصوص در روزهای شلوغ، علاوه‌بر آزاردهنده بودن، می‌تواند حوادثی نیز به‌دنبال داشته باشد.

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای پرداخت عوارضی، استفاده از اپلیکیشن تاپ است. همچنین لازم به ذکر است با شارژ کیف پول تاپ می‌توانید عوارضی را خیلی راحت و به‌صورت خودکار پرداخت کنید.

نظرات