نحوه تشخیص بهترین ادکلن خوشبو مردانه و زنانه برای هدیه دادن + ۱۰ ادکلن پیشنهادی

0

در دنیای بزرگ عطر و ادکلن همیشه انتخاب یک ادکلن خوشبو سخت بوده است. این موضوع بیشتر زمانی مشخص می گردد که بخواهید ادکلنی را برای دوستتان هدیه ببرید. اینکه او از چه بویی خوشش می آید یا از چه رایحه ای استقبال می کند، احتمالا بسیار چالش ساز می شود. چراکه هر فرد سلیقه ای دارد که ممکن است با انتخاب شما کاملا متفاوت باشد و این امری کاملا طبیعی است.

سوالی که در اینجا پیش می آید این است که چاره چیست؟! بهترین ادکلن خوشبو مردانه و زنانه برای هدیه دادن چیست؟ در مطلب پیش رو قصد داریم به این سوال ها پاسخ دهیم تا دیگر هیچ مشکلی برای پیدا کردن خوشبوترین ادکلن برای هدیه دادن نداشته باشید. همچنین به معرفی ۱۰ ادکلن خوشبوی فوق العاده مردانه و زنانه خواهیم پرداخت که انتخاب را برای شما آسانتر می سازد. پس پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

 بهترین ادکلن خوشبو مردانه و زنانه

یافتن ادکلن های خوشبو با استفاده از روایح همه پسند

یکی از راهکارها برای یافتن ادکلن خوشبو، شناخت روایح همه پسند است. واقعیت این است که برخی رایحه ها از مقبولیت عمومی بیشتری در بین زنان و مردان برخوردارند و اگر ادکلنی که شما انتخاب می کنید دارای این روایح باشد، به احتمال زیاد مورد پسند فردی که می خواهید به او هدیه بدهید نیز قرار می گیرد. اما برای شناخت نت های پرطرفدار در ابتدا لازم است، گروه های بویایی پرطرفدار برای خانم ها و آقایان را بشناسید.

گروه بویایی در واقع ترکیبی از نت های مختلف است که در یک دسته قرار می گیرند. به عنوان مثال نت گل یاس و گل تاهیتی هر دو در گروه بویایی گلی قرار می گیرند. به طور کلی ۷ گروه بویایی وجود دارد که شامل گلی، مرکباتی، آروماتیک (معطر)، شرقی، چرمی، مدیترانه ای و چوبی می شوند.

محبوب ترین گروه بویایی عطر مردانه

از میان ۷ گروه بویایی ذکر شده، برخی از آنها مانند چوبی و آروماتیک  بیشتر در ادکلن های مردانه استفاده می شوند و برخی دیگر مانند گلی و شرقی در ادکلن های زنانه. سایر گروه های بویایی نیز هم در ساخت عطرهای مردانه و هم عطرهای زنانه مورد استفاده قرار می گیرند. در میان گروه چوبی و آروماتیک، خانواده بویایی چوبی دارای بیشترین محبوبیت در بین آقایان است.

خانواده بویایی چوبی بیشتر برگرفته از روایح و اسانس های استخراج شده از خزه و چوب درختان است. بیشترین نت های چوبی که در عطرها مورد استفاده قرار می گیرند و از اقبال عمومی بیشتری نیز برخوردارند شامل، چوب سدر، ساج، گایاک، صندل، خس خس و سرو می شوند. خصوصیت اصلی گروه بویایی چوبی، گرما و انرژی است به همین دلیل با خصوصیات شخصیتی مردان پیوند خورده و بسیار مورد توجه آقایان قرار می گیرد.

معرفی ۵ ادکلن خوشبو مردانه

اگر بخواهیم تنها ۵ ادکلن را از میان انبوه ادکلن های مردانه موجود در بازار برگزینیم، کار سختی پیش رو خواهیم داشت. انتخاب های بسیار زیادی  اعم از ادکلن های فرانسوی، اماراتی و … وجود دارند که با توجه به هزینه، در دسته های اورجینال و شرکتی تقسیم بندی می شوند. البته همانطور که گفتیم ادکلن های همه پسند مردانه را باید در میان عطرهای با گروه بویایی چوبی و آروماتیک جستجو کنیم. در ادامه بهترین و خوشبوترین ادکلن های رده متوسط بازار را به شما معرفی خواهیم کرد که می توانید با خیال راحت به عزیزانتان هدیه کنید، پس با ما همراه باشید.

ادکلن لجند قهوه ای مردانه امپر – EMPER LEGEND EDT

لجند قهوه ای یکی از خوشبوترین عطرهای اماراتی ۱۰۰ میل موجود در بازار است. این ادکلن با غلظت ادوتویلت یکی از محصولات پرفروش برند امپر است که رایحه ای گرم و تند دارد و مناسب فصول سرد سال است. از ویژگی های منحصر بفرد لجند قهوه ای می توان به طراحی بطری خلاقانه اشاره کرد که درپوشی همانند فندک دارد و با کاوری به شکل چرم دوردوزی پوشیده شده است.

از دیگر نکات جذاب این ادکلن، ماندگاری بسیار بالا و پخش بوی عالی اشاره کرد. و در نهایت قیمت بسیار مناسب امپر لجند جای هیچ شکی را برای خرید این ادکلن باقی نخواهد گذاشت. گروه بویایی این عطر چوبی ادویه ای است و نت های تاثیر گذار آن شامل مشک، چوب گایاک و دانه تونکاست.

جدول گروه بویایی ادکلن لجند قهوه ای مردانه امپر
رایحه اولیه رایحه قلب رایحه پایه
گریپ فروت، لیمو، رزماری و شکوفه پرتقال چوب گایاک، اسطوخودوس، چوب ساج، جوز هندی و گشنیز گل سنگ، مشک و دانه تونکا

بهترین ادکلن خوشبو مردانه و زنانه

ادکلن خوشبو مردانه سیلور سنت بوگارت – Jacques Bogart Silver Scent

سیلور سنت ۱۰۰ میل یک ادکلن فرانسوی خاص از برند جکس بوگارت است. این ادکلن خوشبوی مردانه در سال ۲۰۰۶ تولید شد و پس از آن به سرعت جایگاه ویژه ای در بازار جهانی پیدا کرد. گروه بویایی چوبی شرقی و رایحه ای گرم و تند سیلور سنت، آن را تبدیل به یک انتخاب عالی برای فصل زمستان می کند. ادوتویلت سیلور سنت گویی دروازه جهانی سحرانگیز را پیش چشمان شما می گشاید و همه چیز را عطر آگین می کند. نت های تشکیل دهنده این عطر مردانه، ترکیبی از گل های خوشبو و دانه های معطر است که می تواند هر مردی را شیفته خود کند.

جدول گروه بویایی ادکلن سیلور سنت بوگارت
رایحه اولیه  رایحه قلب رایحه پایه
شکوفه پرتقال، لیمو ترش و بهار نارنج جوز هندی، گل شمعدانی، رزماری، گشنیز، اسطوخودوس و هل هسته میوه، دانه تونکا، چوب ساج و خس خس

ادکلن ماین پورهوم مارک جوزف مردانه – Marc Joseph Mine Pour Homme

یکی دیگر از عطرهای فرانسوی منحصر بفرد که می خواهیم به شما معرفی کنیم، ادکلن ماین پورهوم است که به خاطر شکل ظاهری به ماین سبز آبی نیز معروف می باشد. این ادکلن غلظتی ادوپرفیومی داشته و ساخت شرکت مارک ژوزف است که به ساخت اکلن های اورجینال لوکس شهرت دارد. در نظرسنجی ای که در سایت معتبر فراگرنتیکا منتشر شده است، این ادکلن از نطر اکثر خریداران، عطری مناسب برای قدردانی و اهدای هدیه توصیف شده است. دلیل این موضوع نیز کاملا واضح است. ماین پور هوم نه تنها یه ادکلن خوشبو مردانه است بلکه اصیل نیز هست و طراحی کلاسیک و چشم نوازی دارد.

این ادوپرفیوم مردانه در حجم ۱۰۰ میل تولید می شود و از خانواده بویایی چوبی ادویه ای است. طبع بسیار خنک این محصول، آن را تبدیل به یک عطر تابستانی کرده است. هر چند استفاده از آن در بهار نیز توصیه می شود. روایح ماین پور هوم با مرکباتی همچون لیمو ترش، نارنگی و گریپ فروت آغاز شده، با نت های سبز ادامه یافته و در نهایت با نعناع هندی و چوب صندل به اوج خود می رسد.

جدول گروه بویایی ادکلن ماین پورهوم مارک جوزف مردانه
رایحه اولیه  رایحه قلب رایحه پایه
جوز هندی، لیمو ترش، نارنگی و گریپ فروت فلفل صورتی، خس خس، زنجبیل و نت های سبز چوب صندل سفید و نعناع هندی

بهترین ادکلن خوشبو مردانه و زنانه

ادکلن دیویدوف چمپیون – Davidoff Champion

اگر فردی که قصد دارید برای او هدیه ببرید یک ورزشکار است، چمپیون بدون شک بهترین انتخاب است. این عطر نه فرانسوی و نه اماراتی است، بلکه یک ادکلن مردانه سوییسی است که توسط عطرساز مطرح یونانی، اورلین گیچارد به شکل یک دمبل بدنسازی طراحی شده است. چمپیون یکی از محصولات محبوب برند دیویدوف است که رایحه ای تلخ و خنک دارد و سرشار از انرژی و نشاط است. گروه بویایی این ادکلن چوبی و آروماتیک است و مناسب فصول گرم سال به ویژه تابستان است.

برای ساخت این ادوتویلت علاوه بر نت های خوشبوی رایج، از رایحه ای کمیاب بنام کلری سیج استفاده شده است که یک اسانس درمانی و معطر با بویی خاص است. از مزایای دیگر چمپیون می توان به ماندگاری متوسط و خش بوی بالا در کنار قیمت منصفانه اشاره کرد.

جدول گروه بویایی ادکلن دیویدوف چمپیون
رایحه اولیه  رایحه قلب رایحه پایه
لیمو ترش و ترنج کلری سیج و گیاه گالبانوم چوب سدر و خزه درخت بلوط

بهترین ادکلن خوشبو مردانه و زنانه

ادکلن خوشبوی مردانه دیویدوف کول واتر – DAVIDOFF Cool Water for Men

یکی دیگر از ادکلن های بی نظیر شرکت دیویدوف، کول واتر مردانه است. ویژگی مشترکی که در ادکلن های این برند مشاهده می شود، ترکیب نت های کلاسیک خوشبو با نت های منحصربفرد است. کول واتر نیز از این قضیه مستثنی نیست و در آن رایحه های کمتر شناخته شده ای مثل آب دریا و تنباکو را در کنار روایح معروفی همچون اسطخودوس، رزماری، بهار نارنج، گل شمعدانی، سدر و عنبر مورد استفاده قرار گرفته است. ادوتویلت کول واتر یک ادکلن کلاسیک محسوب می شود که در سال ۱۹۸۸ برای اولین بار از آن رونمایی شد.

ظاهر بطری این عطر خوشبوی مردانه نیز بسیار ساده و شیک طراحی شده است و شیشه شفاف آبی رنگ آن یادآور آب های اقیانوس است. از دیگر خصیصه های کول واتر که توسط عطرساز با تجربه فرانسوی، پیر بوردون تولید شده، ماندگاری خوب آن است.

جدول گروه بویایی ادکلن کول واتر مردانه
رایحه اولیه  رایحه قلب رایحه پایه
اسطخودوس، نعنا، آب دریا، گشنیز، رزماری و نت های سبز بهار نارنج، چوب صندل، گل شمعدانی و گل یاس خزه بلوط، تنباکو، مشک، عنبر و سدر

محبوب ترین گروه بویایی عطر زنانه

پیشتر گفتیم که گروه های بویایی گلی و شرقی در اکثر ادکلن های زنانه مورد استفاده قرار می گیرند. چرا که خانم ها بر خلاف آقایان که بیشتر تمایل به ادکلن های با طبع تلخ دارند، طبع شیرین را می پسندند. و طبع شیرین خصوصیت اصلی گروه بویایی گلی و بعضا شرقی است. خانواده بویایی گلی شامل روایحی چون  گل رز، یاس، شمعدانی، اسطوخودوس، یلانگ یلانگ، زنبق، بنفشه و گل صد تومانی می شوند. خانواده بویایی شرقی نیز اغلب شامل نت های وانیل، مشک، ادویه جات معطر و عنبر می باشد. در ادامه ۵ ادکلن برتر زنانه برای هدیه دادن را به شما معرفی خواهیم کرد که حتما دوستانتان را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

معرفی ۵ ادکلن خوشبو زنانه

اکثر ادکلن های اورجینال زنانه ماندگاری و پخش بوی بالایی داشته و طراحی بطری های آنها بسیار جذاب و دل فریب است. اما فارغ از این موضوع خوشبوترین ادکلن های زنانه اورجینال آن هایی هستند که روایحی از خانواده بویایی شرقی یا گلی داشته باشند. به همین دلیل انتخاب ما ادکلن هایی از این خانواده هستند. بدین ترتیب شما یک ادکلن کامل را در اختیار خواهید داشت که علاوه بر مانایی و رد بوی بالا و ظاهری بسیار زیبا، بوی مسحور کننده ای نیز دارند که قطعا مورد توجه شما و اطرافیانتان قرار خواهد گرفت. پس با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

ادکلن فاسیو صورتی زنانه امپر – EMPER FASIO POUR FEMME

به جراٌت می توان گفت که ادکلن فاسیو صورتی بهترین هدیه برای بانوان است. طراحی باکس این ادکلن بسیار چشم نواز است که توسط یک روبان صورتی رنگ به شکل شکوفه گل احاطه شده است. بطری شفاف ۱۰۰ میل فاسیو نیز با انحنایی جذاب دل ربایی می کند. این عطر دوست داشتنی که محصولی از برند امپر امارات است، رایحه ای معتدل و شیرین دارد و می توانید از آن در تمام فصول استفاده کنید.

ادوپرفیوم فاسیو صورتی از خانواده بویایی گلی و میوه ای است و در ساخت آن از نت های معطری همچون گریپ فروت، شکوفه لیمو، وانیل و مشک استفاده شده است. آخرین مزیتی که جای هیچ شکی را برای خرید این ادکلن خوشبو زنانه باقی نمی گذارد، قیمت ارزان آن است.

جدول گروه بویایی ادکلن فاسیو صورتی زنانه امپر
رایحه اولیه  رایحه قلب رایحه پایه
گریپ فروت، انبه و سیب شکوفه لیمو و فریزیا دانه تونکا، مشک، وانیل و عنبر

بهترین ادکلن خوشبو مردانه و زنانه

ادکلن خوشبو زنانه ایفوریا کالوین کلین – Calvin Klein Euphoria for Women

کلوین کلین یکی از سرشناس ترین برندهای آمریکایی صنعت زیبایی و همچنین عطر و ادکلن است که به ساخت ادکلن های باکیفیت مشهور است. ایفوریا صورتی زنانه یکی از خوشبوترین ادکلن های زنانه اوجینال در جهان است که می تواند یک هدیه بسیار ارزشمند تلقی گردد. این ادوپرفیوم با طراحی شبیه سفینه فضایی رایحه ای گرم و شیرین دارد و مناسب فصول سرد سال است. گجروه بویایی آن شرقی، گلی و نت های خارق العاده مانند خرمالو، ارکیده، گل شامپاکا، خامه و چوب ماهون دارد که باعث شده است این عطر از سایر عطرهای زنانه موجود در بازار متمایز گردد.

جدول گروه بویایی ادکلن ایفوریا زنانه کالوین کلین
رایحه اولیه  رایحه قلب رایحه پایه
خرمالو، نعناع و نت های سبز نیلوفر آبی، ارکیده و گل شامپاکا چوب ماهون، کهربا، بنفشه و خامه

ادکلن هالووین زنانه – JESUS DEL POZO Halloween for Women

جسوس دل پوزو یک برند مطرح کلاسیک اسپانیایی است و هالووین زنانه که به سبب رنگ بنفشش به هالووین بنفش نیز مشهور است، یکی از بهترین ادکلن های ساخت این شرکت محسوب می شود. این عطر رازآلود جلوه ای از ترکیب نت های کمیاب است. زمانی که این عطر را اسپری می کنید در ابتدا بوی خوش گل بنفشه و پتی گرین شما را مجذوب می سازد. پس از مدتی روایح تند زنبق کوهی و فلفل روح شما را جلا خواهد داد. و در نهایت نت های بی نظیر وانیل ماداگاسکار و صمغ مر رایحه ای فراموش نشدنی را در ذهن شما به یادگار خواهد گذاشت.

هالویین زنانه ۱۰۰ میل که اولین بار در سال ۱۹۹۷ میلادی به بازار عرضه شد، با طبع معتدل و رایحه شیرین خود، عطری برای تمام فصل هاست. غلظت این ادکلن خوشبو، ادوتویلت و پخش بوی آن بی نظیر است.

جدول گروه بویایی ادکلن هالووین زنانه
رایحه اولیه  رایحه قلب رایحه پایه
پتی گرین، گل بنفشه و برگ درخت موز زنبق کوهی، فلفل و مگنولیا چوب صندل، بخورهای خوشبو، صمغ مر و وانیل ماداگاسکار

بهترین ادکلن خوشبو مردانه و زنانه

ادکلن خوشبوی زنانه لالیک لامور – LALIQUE L’Amour

لامور (یا به تلفظی صحیح تر، اِل آمور)، عطری زنانه و ۱۰۰ میل متعلق به برند مطرح فرانسوی لالیک است. اگرچه لامور به واسطه گروه بویایی گلی، عطری برای بانوان محسوب می شود. اما به دلیل وجود روایح با خانواده بویایی چوبی در آن، برای مردان نیز مناسب است. طراحی ظاهری این ادکلن ساده و اسپرت است و می تواند به عنوان یک تحفه زیبا به خانم ها و آقایان هدیه داده شود. فرمول سرشار از نبوغ ادوتویلت لالیک لامور در سال ۲۰۱۳ توسط خانم ناتالی لارسن که یک متخصص عطر وادکلن فرانسوی است، تولید شد و پس از آن به سرعت به عنوان یک عطر خوشبو در جهان شناخته شد.

جدول گروه بویایی ادکلن لالیک لامور زنانه
رایحه اولیه  رایحه قلب رایحه پایه
شکوفه پرتقال، رز و ترنج گاردنیای یاسمنی، گل مریم و یاس سدر، چوب صندل سفید و مشک

ادکلن زنانه استیل جنیفر لوپز –  Still Jenifer Lopez

و آخرین ادکلنی که قصد داریم به شما معرفی کنیم، ادوپرفیوم آمریکایی استیل از برند جنیفر لوپز است که در سال ۲۰۰۳ هنگامی که این بازیگر سرشناس هالیوودی در اوج شهرت بود، به سفارش وی و به کمک میشل جرارد پرفیومر برجسته یونانی فرانسوی به بازار عرضه شد. استیل عطری شبانه روزی و برای چهار فصل سال است. این ادکلن مزایای زیادی از جمله ماندگاری مناسب و پخش بوی خوب دارد. اگر چه قیمت آن کمی نسبت به رقبای هم رده که در همین مطلب به آن ها اشاره نمودیم، بالاتر است.

جدول گروه بویایی ادکلن زنانه استیل جنیفر لوپز
رایحه اولیه  رایحه قلب رایحه پایه
چای، برنج، فلفل، سیب و پرتقال پیچ امین الدوله، رز، شکوفه پرتقال، فریزیا، زنبق و یاس کهربا، مشک، فلفل و چوب صندل

نتیجه گیری

در مقاله ای که خواندید، سعی کردیم راه حل مناسبی برای مشکل خرید ادکلن برای شخصی که سلیقه او را نمی شناسید، ارائه دهیم. همانطور که گفتیم چه در ادکلن های مردانه و چه زنانه تعریف جامعی برای ادکلن خوشبو وجود ندارد. با این وجود برخی از روایح، مورد پسند اکثر افراد قرار می گیرند با این توضیح که، اگر ادکلنی که می خرید دارای گروه بویایی چوبی و آروماتیک برای آقایان و گلی و شرقی برای خانم ها باشد، به احتمال بسیار زیاد علاوه بر خودتان، نظر بقیه را نیز جلب خواهد کرد.

در ادامه به معرفی ۱۰ مدل از بهترین و خوشبوترین ادکلن های مرانه و زنانه پرداختیم، تا باز هم انتخاب ساده تری برای خرید داشته باشید. در پایان لازم بذکر است، به غیر از عطرهای ذکر شده در این مطلب، شما می توانید از هزاران عطر و ادکلن دیگر نیز در فروشگاه اینترنتی سویل شاپ بازدید نموده و با قیمتی بسیار مناسب خریداری نمایید. منتظر شما هستیم.

نظرات