برای مراقبت از پوست چه باید کرد؟ روتین مراقبت از پوست

0

داشتن یک روتین پوستی برای همه امری واجب است چرا که سلامت و شادابی پوست می‌تواند تأثیرات زیادی در زیبایی و اعتمادبه‌نفس افراد داشته باشد. اما شاید برایتان سؤال شود که روتین پوستی به چه معناست؟ روتین پوستی در یک تعریف ساده به کار‌هایی گفته می‌شود که افراد برای داشتن یک پوست سالم، سلامت و شاداب انجام می‌دهند. این فرایند می‌تواند شامل شستشوی پوست، آبرسانی، تقویت پوست، ماسک صورت و … باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با یک روتین پوستی مؤثر آشنا کنیم و مراحل آن را به ترتیب با هم پشت سر بگذاریم. با ما همراه باشید.

 روتین مراقبت از پوست

روتین پوستی در روز و شب را از یاد نبرید

روتین پوستی مخصوص فقط روز یا شب نیست و لازم است تا افراد هم روتین پوستی روز را رعایت کنند و هم شب؛ بنابراین در ابتدا به سراغ روتین پوستی روز می‌رویم و به ترتیب مراحل آن را برایتان بازگو می‌کنیم و پس از آن یک روتین پوستی مناسب برای شب را توضیح خواهیم داد.

روتین پوستی روز

از صبح که چشم از خواب باز می‌کنید فرایند رسیدگی به پوست آغاز می‌شود. در ادامه مرحله‌به‌مرحله روتین پوستی روز را برایتان توضیح می‌دهیم:

پوستتان را با یک شوینده مناسب تمیز بشویید

شستن صورت فقط برای زمانی که از بیرون به خانه برمی‌گردید یا پاک‌کردن آرایش نیست. در ابتدای صبح نیز آلودگی‌هایی روی صورت ما وجود دارد که باید شسته شود همچنین اگر پوست چربی دارید باید چربی اضافه پوست را بشویید تا باعث ایجاد جوش روی صورتتان نشود.

حالا به سراغ تونر بروید

پس از شستشوی صورت با شوینده مناسب لازم است تا پوست را به‌صورت عمقی نیز از آلودگی‌ها پاک کنید. برای این کار از تونر‌ها کمک بگیرید.

سپس زمان استفاده از سرم پوست رسیده است

استفاده از سرم‌های حاوی آنتی‌اکسیدان به سلامت و شادابی پوست شما کمک می‌کند و می‌تواند رطوبت موردنیاز پوست را تأمین کند.

کرم دور چشم را از یاد نبرید

پوست اطراف چشم از جمله مهم‌ترین و حساس‌ترین قسمت‌های صورت است که باید از آن مراقبت کرد؛ بنابراین برای مراقبت از پوست اطراف چشم، کرم دور چشم را در روتین پوستی خود بگنجانید.

از یک آبرسان یا مرطوب‌کننده استفاده کنید

در نهایت پس از اتمام مراحل قبل باید از یک کرم آبرسان قوی یا مرطوب‌کننده استفاده کنید تا پوستتان شادابی و لطافت لازم را به دست آورد.

روتین پوستی شب

روتین مراقبت از پوست

به هنگام خواب نیز لازم است تا رسیدگی لازم را برای پوست خود داشته باشید چرا که آلودگی‌های زیادی روی پوست شما وجود دارد که در صورت پاک نشدن مشکلات پوستی مانند آکنه را برایتان ایجاد می‌کنند. همچنین باید اگر آرایشی روی پوستتان وجود دارد طبق روتین و اصولی تمیز شود.

آرایش خود را پاک کنید

در ابتدا نیاز است تا صورت خود را از آلودگی‌ها و مواد آرایشی پاک کنید. برای این کار ابتدا صورت خود را با پاک‌کننده‌های مخصوص آرایش آرام و بدون عجله تمیز کنید.

از یک شوینده مناسب استفاده کنید

از یک شوینده که مناسب با پوست شما باشد استفاده کنید. اگر پوستتان خشک است از شوینده‌های مخصوص پوست خشک و اگر چرب است از شوینده‌های مخصوص پوست چرب استفاده کنید.

تونر و سرم پوستی را در برنامه قرار دهید

پس از شستشوی صورت از تونر برای پاک‌کردن عمقی پوستتان کمک بگیرید و پس از آن از سرم‌های پوستی برای آبرسانی پوست استفاده کنید. سرم‌ها همچنین به تمیزتر شدن پوست و روشن شدن آن نیز کمک می‌کنند.

کرم دور چشم و آبرسان را فراموش نکنید

کرم دور چشم از موارد مهمی است که نباید فراموش شود؛ بنابراین برای نگهداری از پوست اطراف چشم که بسیار حساس است، کرم دور چشم را از یاد نبرید. همچنین برای آبرسانی و تغذیه مناسب پوست از یک آبرسان باکیفیت استفاده کنید. توجه داشته باشید که داشتن یک پوست سالم بدون وجود محصولات باکیفیت در روتین پوستی امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین توصیه می‌کنیم برای تهیه یک آبرسان مناسب به سراغ آبرسان لافارر بروید.

نتیجه‌گیری

روتین مراقبت از پوست

داشتن یک روتین پوستی این روز‌ها فقط یک واژه نیست، یک سبک زندگی است. در گذشته بسیاری از افراد همیشه به دلیل داشتن پوستی بیمار و پر از جوش و لک از ظاهرشدن در امکان عمومی دوری می‌کردند؛ اما امروز با داشتن یک روتین پوستی، دیگر خبری از این مسائل نیست. پیشنهاد می‌کنیم اگر تا به امروز روتین پوستی نداشته‌اید، همین امروز دست‌به‌کار شوید و به طراوت و شادابی دوباره پوستتان کمک کنید. برای خرید بهترین محصولات مراقبت از پوست به فروشگاه اینترنتی خانومی مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

نظرات