بیوگرافی علی اکبر بادامچیان و همسر و فرزندانش با عکس و سوابق +‌علت درگذشت

0

علی اکبر بادامچیان سیاستمدار و از فعالان نهضت انقلاب اسلامی متولد ۱ دی ۱۳۲۰ در تهران در سن ۸۱ سالگی بر اثر کهولت سن درگذشت. در ادامه به معرفی بیوگرافی علی اکبر بادامچیان و همسر و فرزندانش همراه با عکس و جزئیات درگذشت در ادامه مطلب می پردازیم

بیوگرافی علی اکبر بادامچیان سیاستمدار و از فعالان نهضت انقلاب اسلامی کیست

بیوگرافی علی اکبر بادامچیان کیست

علی اکبر بادامچیان متولد ۱ دی ۱۳۲۰ در تهران بود. او یکی از خیران و چهره های انقلابی و سیاستمداران اهل ایران بود. اسدالله بادامچیان یکی از سیاستمداران و چهره های انقلابی برادر ایشان می باشد.

از مرحوم علی اکبر بادامچیان به عنوان یار دیرین امام و رهبری یاد می شود، وی در روز شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ به علت کهولت سن درگذشت. مراسم تشییع و خاکسپاری ساعت ۹ صبح روز یکشنبه ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ از مقابل مسجد الرضا (ع) واقع در میدان شهدا، خیابان عظیم زادگان با حضور مقامات و خانواده مرحوم برگزار شد. پیکر این مبارز انقلابی در قطعه ۲۱ بهشت زهرا(س) به خاک سپرده میشود.

علت فوت علی اکبر بادامچیان درگذشت

علت فوت و درگذشت علی اکبر بادامچیان درگذشت

علی اکبر بادامچیان از فعالان نهضت انقلاب اسلامی و یاران دیرین امام و رهبری و از خیرین و تلاشگران اقتصاد اسلامی در شامگاه روز شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ درگذشت.

سوابق

حاج علی اکبر بادامچیان یکی از چهره‌های انقلابی و مبارز سال‌های دوران ستمشاهی که در موتلفه اسلامی فعال بوده است. نام بادامچيان در رسانه ها عموما منحصر به اسدالله بادامچيان است. اما برادر وی علی اكبر بادامچيان هم يكی از مبارزین علیه پهلوی بوده است که سابقه زندان را قبل از انقلاب داشت. این مرحوم حدود ۲ سال از اسدالله بادامچیان کوچک‌ تر بوده است.

همسر + فرزندان علی اکبر بادامچیان

از زندگی خصوصی و شخصی و همسر و فرزندان علی اکبر بادامچیان اطلاعی در دست نیست

پیام های تسلیت

قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت مرحوم علی‌اکبر بادامچیان را تسلیت گفت

در متن پیام تسلیت محمد باقر قالیباف برای درگذشت مرحوم علی‌اکبر بادامچیان می‌خوانیم:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
إنّا للّه و إنّا إلیه راجعون

درگذشت یار دیرین ‌امام و رهبری و از پیشگامان نهضت انقلاب اسلامی، مرحوم حاج علی‌اکبر بادامچیان، موجب تأسف و تألم گردید.

ایشان به‌عنوان عضو فعال مؤتلفهٔ اسلامی تلاش چشمگیری در صحنه‌های مبارزه داشت و بعد از پیروزی انقلاب نیز در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و امور خیریه مشغول خدمت به نظام و کشور بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت ایشان به هم‌رزمان، دوستان و خانوادهٔ گران‌قدر، به‌ویژه برادر بزرگوارشان آقای اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب مؤتلفهٔ اسلامی، برای این فقید سعید رحمت و علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه پروردگار مسئلت دارم.

محمدباقر قالیباف
رییس مجلس شورای اسلامی».

نظرات