مراقبت های بعد از تزریق فیلر لب شامل چه مواردی است؟

0

تزریق فیلر لب به‌عنوان یکی از رایج‌ترین روش‌های افزایش حجم لب‌ها، بسیار پرطرفدار است. اما نکته‌ای که کمتر به آن توجه می‌شود، مراقبت‌هایی است که باید پس از تزریق انجام شود تا علاوه‌بر کاهش عوارض احتمالی باعث افزایش ماندگاری و زیبایی چهره شود. این مراقبت‌ها بلافاصله پس از تزریق آغاز می‌شوند و لازم است برخی از آن‌ها را به‌طور دائمی انجام دهید. البته نگران نباشید؛ رعایت این نکات بسیار ساده است و به‌طور کلی باعث سلامت پوست شما خواهد شد. از این‌رو در این مقاله به‌طور کامل مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر لب را بیان خواهیم کرد.

 مراقبت های بعد از تزریق فیلر لب

تاثیر کیفیت فیلر بر ماندگاری آن

بدون شک هدف همه افراد از تزریق فیلر، زیبایی چهره و البته حفظ سلامت آن است. در نتیجه در اولین قدم باید از فیلر مناسب استفاده کنید تا هر گونه ریسک احتمالی را برای شما به حداقل برساند.

در نظر داشته باشید که فیلرهای با کیفیت ماندگاری بیشتری داشته و باعث حفظ حالت طبیعی و در عین حال افزایش حجم لب‌های شما می‌شود. ضمن اینکه برخی از برندها اقدام به تولید فیلرهای تخصصی برای هر بخش از صورت و بدن به‌صورت مجزا می‌کنند که با توجه به بافت پوست و ناحیه مورد نظر بیشترین تاثیر را با کم‌ترین عوارض داشته باشد.

فیلر اسمایل اینووسنس یکی از انواع فیلرهای تخصصی است که برای تزریق در ناحیه لب تولید شده و باعث حفظ حالت طبیعی لب و افزایش حجم در آن می‌شود.

نکات لازم در رابطه با مراقبت‌های پس از تزریق

قبل از اینکه پزشک، اقدام به تزریق فیلر کند، مشاوره‌های لازم را در خصوص میزان فیلر مورد نیاز با توجه به چهره و همچنین عوارض احتمالی پس از تزریق در اختیار شما قرار می‌دهد. بعد از آن فیلر مدنظر را به شما معرفی کرده و در صورت تایید، برای تزریق به شما وقت می‌دهد. ازبهترین فیلرهای مدنظر پزشک، فیلرهای اینووسنس هستند که با داشتن مواد اولیه حاوی اسید هیالورونیک عوارض جانبی ایجاد نمی‌کنند. البته مشاهده شدن تورم، خارش، قرمزی و … بعد از تزریق طبیعی است و بعد از مدت کوتاهی نیز از بین می‌رود.

در عین حال باید نسبت به مراقبت‌های لازم پس از تزریق هم اطلاع کافی داشته باشید.

این نکات باعث تاثیر بیشتر فیلر روی لب‌های شما می‌شود و همچنین ماندگاری آن را افزایش خواهد داد. این مراقبت‌ها را می‌توان شامل چند مرحله دانست.

مراقبت‌های بلافاصله پس از تزریق

مراقبت های بعد از تزریق فیلر لب

این بخش از مراقبت‌ها، مواردی هستند که از زمان تزریق تا ۴۸ ساعت پس از آن ضروری هستند. برخی از آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • پس از تزریق فیلر احتمال تورم لب‌ها وجود دارد که موقتی است و بعد از گذشت چند روز به‌طور کامل از بین خواهد رفت. برای کاهش تورم می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید و بهتر است مصرف نمک را تا حد امکان کاهش دهید.
  • بلافاصله بعد از تزریق، حداقل تا ۴ ساعت دراز نکشید تا بدن به حالت پایدار بازگردد.
  • استفاده از کمپرس یخ به‌صورت دوره‌ای و هر چند ساعت یک بار به مدت ۱۵ دقیقه علاوه‌بر کاهش تورم به کاهش کبودی نیز کمک می‌کند.
  • تا ۲۴ ساعت از لوازم آرایش به‌ ویژه رژلب استفاده نکنید.
  • از پایین نگه داشتن سر تا حد امکان خودداری کرده و مانع از افزایش جریان خون در صورت خود شوید.
  • حداقل تا ۴۸ ساعت از نوشیدنی‌های گرم استفاده نکنید.
  • به مدت ۲۴ ساعت پس از تزریق، از لمس یا ماساژ نواحی تزریق شده خودداری کنید.
  • نوشیدن آب زیاد را برای جلوگیری از خشکی لب و دهیدراته شدن فراموش نکنید.
  • حداقل تا یک هفته هیچ‌گونه نوشیدنی الکلی مصرف نکنید.
  • استحمام و شستن صورت بخصوص با آب گرم تا ۴۸ ساعت توصیه نمی‌شود ولی پس از این مدت منعی ندارد.
  • هیچ دارویی را بدون مشورت با پزشک مصرف نکنید.
  • از مصرف مواد غذایی حساسیت‌زا، دارای ادویه و تند حداقل تا یک هفته خودداری کنید.

مراقبت‌های بلند مدت پس از تزریق

بخشی دیگر از مراقبت‌ها، شامل مواردی هستند که باید در بازه زمانی بلند مدتی از تزریق آن را رعایت کنید. از جمله این موارد می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • تا دو هفته پس از تزریق فیلر، از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب یا رفتن به سولاریوم خودداری کنید.
  • تا یک هفته بعد از تزریق، به شکم و پهلو نخوابید و مانع از ایجاد هر گونه فشار بر صورت شوید.
  • تا مدت حداقل یک هفته از رفتن به استخر و سونا خودداری کنید.
  • از خم کردن سر و صورت و انجام هرگونه فعالیت ورزشی که باعث عرق کردن می‌شود تا یک هفته اجتناب کنید.

سخن پایانی

مراقبت‌های پس از تزریق فیلر به‌ویژه در نواحی حساسی مثل صورت اهمیت زیادی دارد. در نتیجه باید نسبت به رعایت برخی نکات حساسیت زیادی داشته باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

البته فراموش نکنید که تاثیر فیلرها به‌طور کامل دو هفته پس از تزریق خود را به‌طور کامل نشان می‌دهند و انجام مراقبت‌های لازم به شما کمک می‌کند تا تاثیر بیشتر آن‌ها را ببینید.

به‌عنوان نکته پایانی در نظر داشته باشید که در صورت ابتلا به دیابت، وجود زخم بر روی صورت یا هر بیماری دیگری باید آن را به پزشک خود اطلاع دهید. ضمن اینکه تزریق فیلر برای افرادی که آلرژی و حساسیت‌های پوستی دارند یا خانم‌هایی که باردار یا در دوران شیردهی هستند، مناسب نیست.

نظرات