سبزه شاهی را چگونه بکاریم + کاشت سبزه شاهی ۱۴۰۲ در بشقاب

0

در این پست می توانید انواع کاشت سبزه عید و سبزه شاهی را چگونه بکاریم و کاشت سبزه شاهی ۱۴۰۲ در بشقاب و سبزه شاهی و کاشت سبزه ۱۴۰۲ و ایده کاشت سبزه عید و جدیدترین سبزه عید و کاشت سبزه عید با خاکشیر را مشاهده کنید.

سبزه شاهی

سبزه شاهی

سبزه شاهی

سبزه شـاهی و خاکشیر جز سبزه های دقیقه نودی و زودترین سبزه ای که رشد می کنند هستند . در ادامه آموزش کاشت سبـزه شـاهی در بشقاب و سبزه خاکشیر در بشقاب را می خوانید .

سبزه شاهی

آموزش کاشت سبزه شاهی برای عید

سبزه شاهی

شاهی جزء بذرهای لعابداره که میشه روی کوزه.توپ.سبد پلاستیکی و یونولیت ، انواع ماکت و یا بشقاب سبزکرد.

این سبزه حدود ۷ روز تو محیط آشپزخونه کاملا رشد میکنه و جز سریع ترین سبزه های عید است .

سبزه شاهی

آموزش سبزه شاهی

برای تهیه این سبزه شما به بذر شاهی نیاز دارید. این بذر لعاب بسیار خوبی از خودش پس میده که باعث چسبندگی زیادش به سطوح مختلف میشه. گام اول شما برای تهیه سبزه شـاهی، خیسوندن بذر شاهی در ظرفی با اندازه مناسب هست. به این دلیل که بذر با قرار گرفتن در آب سه یا چهار برابر سایز خودش لعاب پس خواهد داد. بذر رو در آب بخیسونید و بهش سه الی چهار ساعت زمان بدید تا به حد کافی لعابدار بشه.

سبزه شاهی

طرز تهیه سبزه شـاهی در بشقاب

مدت زمان خیس کردن سبزه شـاهی بین ۳تا۵ ساعته

بذر شاهی را با پنج برابرآب باید خیس کرد مثلا اگه بذرشما یک استکان باشه باید باپنج استکان آب خیس کنید.

سبزه شاهی

(بذر خیس شده ای که می خواهید روی سطح مورد نظر بکشید نباید شل باشد در این صورت سبزه کم پر پشت و زیبایی نخواهید داشت )

بشقاب یا سینی مورد نظر را با آبپاش خیس کنید . حالا یک لایه پنبه روی ظرف بکشید . ( همون ضخامت پنبه ای که از بسته بندی بیرون میارین کافیه )

سبزه شاهی

بعد با پارچه تنظیف روی پنبه بکشین . اگر پارچه تنظیف در دسترس ندارید میتوانید با آبپاش روی سطح پنبه را خیس کنید و سپس با دست کاملا پنبه را فشرده و فیکس کنید .

در این صورت نیازی به پارچه تنظیف ندارید

سبزه شاهی

بعد بذرخیس کرده را بشقاب بکشید .دقت کنید فقط یک لایه بذر روی سطح مورد نظر قرار بدهید .نباید بیشتر باشه چون رشدنمیکنه و ممکن کپک بزنه.

نظرات