راه های توسعه کسب و کار اینترنتی

0

اینترنت امروزه جزئی از زندگی همه ما شده است که در تمامی ابعاد زندگی تاثیر خودش را نشان می دهد. با رشد و توسعه اینترنت در تمام جهان فرصت های کاری و درآمد زایی زیادی به وجود آمده است،که از طرفی اینترنت این فرصت را به وجود آورده که فروشگاه ها بتوانند خدمات و محصولات خودشان را در ابعاد بزرگ تری در کل شهر و استان و حتی همه جهان به فروش برسانند. اگر همه فروشندگان بتوانند از دیجیتال مارکتینگ به درستی استفاده کنند می توانند به درآمد سرشاری برسند. ما برای اینکه بخواهیم کسب و کارمان را شروع کنیم باید بستری را برای رشد انتخاب کنیم که یکی از آنها طراحی سایت است.

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت ویترین خدماتی است که شما عرضه می کنید و کاربران با ورد به سایت می توانند از محصولات و خدمات شما دیدن کنند و در صورت نیاز سفارش خودشان را ثبت کنند.

به صورت تخصصی طراحی سایت به پایگاه اینترنتی گفته می شود که از تولید محتوای متنی، تصویری، صوتی و طراحی گرافیکی با رعایت یکسری از قواعد ساخته می شود و طراحی سایت یکی از بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود.

مراحل شروع و ساخت کسب و کار آنلاین اینترنتی

 توسعه کسب و کار اینترنتی

برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی باید مراحلی را انجام دهید این مراحل شامل موارد زیر است:

  • مشخص کردن یک نیاز
  • حل کردن نیاز
  • نشان دادن قدرت
  • ساخت وب سایت
  • ایجاد اعتماد مخاطب
  • پیگیری مشترکین و مشاورین
  • بالا بردن درآمد بعد از گسترش کسب و کار

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ به دو دسته آنلاین و آفلاین تقسیم می شود.

روش آفلاین دیجیتال مارکتینگ

  • تبلیغات تلویزیونی
  • بیلبوردها
  • آگهی ها
  • تبلیغات چاپی
  • تبلیغات روزنامه
  • موتور های جستجو

در مقابل دیجیتال مارکتینگ به روش افلاین، دیجیتال مارکتینگ آنلاین وجود دارد.

روش آنلاین (حوزه های مختلف) دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی محتوا

به بازاریابی از طریق پیام های تبلیغاتی گفته می شود؛ که محتوا از طریق مقاله، پست، وبلاگ، ایمیل، پادکست و غیره تولید می شود و جذب مخاطب بیشتری دارد. با توجه به نیاز مخاطب عملیات محتوا سازی انجام می گیرد.

سئو

سئو در واقع رایگان است و فروشنده نباید هزینه ای به ازای آن پرداخت کند.

سئو یکی از بهترین روش های ارتقا دادن کسب و کار اینترنتی است و به چند دسته تقسیم می شود که عبارت است از:

سئو داخلی

سئو خارجی

سئو فنی

لینک دهی به سایت های دیگر از طریق سئو انجام می گیرد. مهمترین قسمت سئو کلمه کلیدی است که در واقع کار سئو قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است.

بازاریابی ایمیلی

توسعه کسب و کار اینترنتی

در این روش امکان دسترسی راحت مشتریان امکان پذیر است، نرخ بازگشت سرمایه یا همانROIحدود ۴۰۰ درصد است.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه اجتماعی امروزه به مهمترین قسمت در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است. در شبکه های مختلفی مثل فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، پینترست، لینکدین این بازاریابی به یکی از مهم ترین روش ها تبدیل شده

است.

توسعه کسب و کار اینترنتی

بازاریابی ویدیویی

در این بازاریابی، از طریق فیلم، ویدیو، محتوا سازی انجام می شود و بیشتر در یوتیوب استفاده می شود. لینک سازی از طریق این روش بسیار سودمند است.

بازاریابی صوتی

این بازاریابی به پادکست های ساخته شده با کیفیت بالا  گفته می شود.  محتوا های صوتی نظر خیلی از افراد را به خود جذب می کند.

در واقع استفاده از پادکست در دیجیتال مارکتینگ برای گرفتن بک لینک بسیار مناسب است و  از خدمات صوتی در سیری اپل، الکسا،  دستیار گوگل و کلاب هوس استفاده می شود.

تبلیغات کلیکی

یکی از مقرون به صرفه ترین روش های تبلیغاتی در دنیای دیجیتال مارکتینگ استفاده از روش های کلیکی است، این روش کاربرد بسیار زیادی دارد و امروزه در وب سایت ها استفاده می شود.

یک پنجره کوچک به کاربر نمایش داده می شود و کاربر با تنها یک کلیک وارد دنیای تبلیغات می‌شود و اگر تبلیغات قوی باشد مخاطب زیادی را جذب می کند. این روش مدل های زیادی دارد.

تبلیغات نمایشی

به بنر ها و تبلیغاتی که در سایت ها و اپلیکیشن هایی که در سطح وب هست تبلیغات نمایشی گفته می شود که محاسبه هزینه ان ها به صورت کلیک یا اکشن کاربر است.

بازاریابی اس ام اس

به تبلیغات اس ام اسی گفته می شود، قبل از این که اینترنت به صورت عامیانه فراگیر شود این بازاریابی وجود دارد و یکی از هدفمند ترین روش های تبلیغاتی محسوب می شود.

بازاریابی همکاری در فروش

در این روش از طریق تبلیغات مابقی افراد فروش صورت می گیرد مثل فروشگاه دیجی کالا.

وب‌سایت‌ها پست های شبکه های اجتماعی مقاله های وبلاگ همه و همه جزئی از این بازاریابی هستند،  اگر کسی از این روش سفارش خود را ثبت کند تبلیغ کننده مبلغی به عنوان دستمزد دریافت می کند.

این مبلغ از قبل بین افراد تعیین می شود.  این استراتژی به یکی از مهمترین قسمت های دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است.

بازاریابی از طریق افراد تاثیر گذار

نام دیگر این روش اینفلوئنسر مارکتینگ است که امکان دستیابی به مخاطب را می دهد در ۲و ۳ سال گذشته بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار به صورت چشمگیری رشد داشته است. در شبکه های مختلف اجتماعی مثل یوتیوب و اینستاگرام این نوع بازاریابی بسیار رواج دارد.

بازاریابی روابط عمومی

بازاریابی روابط عمومی تبلیغات، خدمات و کسب و کار ها و برند خاص را از طریق رسانه و تلویزیون فراهم می کند و اگر این روش به صورت صحیح انجام شود یکی از بهترین روش های تبلیغ به حساب می‌آید که بک لینک تاثیر خود را از طریق شبکه های اجتماعی نشان می دهد.

نظرات