نکات مهم درباره خرید ماشین ظرفشویی پاکشوما

0

زندگی مدرن و سرعت بالای آن اهمیت داشتن وسایل پیشرفته را در همه جا و به‌ویژه خانه و آشپزخانه افزایش داده است. از آنجا که کارهای خانه وقت و انرژی بسیار زیادی از ما می‌گیرد، نیاز به لوازمی داریم که بتوانند ضمن انجام دادن درست کارها، هزینه آن را نیز برای‌مان کمتر کند. شرکت تولید لوازم خانگی پاکشوما از کمپانی‌های داخلی معروفی‌ست که این انتظارات شما را برآورده می‌کند.

ماشین ظرفشویی یکی از ضروری‌ترین و کاربردی‌ترین وسایل آشپزخانه‌های امروزی به شمار ‌می‌رود و ظرفشویی پاکشوما از بهترین گزینه‌ها برای خرید با کیفیت و در عین حال به صرفه‌تر این وسیله است. نکات مهمی وجود دارد که هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید به آن توجه داشت. با ما باشید تا این نکات را کوتاه اما مفید بررسی کنیم.

ماشین ظرفشویی پاکشوما

نکات کلی درباره خرید ماشین ظرفشویی

پیش از خرید ماشین ظرفشویی نخست باید جای آن را در آشپزخانه خود تعیین کنید. هماهنگی ابعاد و امکان استفاده راحت و بی دردسر مهمترین فاکتوری است که باید در خرید این محصول مد نظر قرار دهید. پس از بررسی این موضوع، لازم است با توجه نیاز و بودجه خود ماشین ظرفشویی مناسبی تهیه کنید که با سلیقه شما نیز همخوان باشد.

ماشین ظرفشویی پاکشوما

سرعت شست‌ و شوی بالا و کیفیت بالای شست‌وشوی ظروف از جمله عوامل تعیین‌کننده کیفیت یک ماشین ظرفشویی هستند که با توجه به برند و برنامه‌های شست‌و‌شوی مدل‌های مختلف می‌توان از آن آگاه شد. به یاد داشته باشید که منظور ما از بیان این نکته به هیچ عنوان خرید گرانقیمت‌ترین ظرفشویی‌های موجود در بازار نیست. شما باید با توجه به بودجه خود مدل و شرکتی را انتخاب کنید که بتواند بیشترین سطح نیازتان را با بالاترین کیفیت، برآورده سازد.

پس لازم است هنگام خرید با امکانات گوناگون ماشین‌های ظرفشویی‌ آشنا باشیم. موارد زیر از مهمترین امکانات این وسیله هستند:

  • چرخه دمای بالا
  • داشتن خشک کن کارآمد
  • داشتن گرم کن آب داخلی
  • تعداد مناسب بازوی‌های آب‌پاش
  • شستشوی کامل موادغذایی از روی ظروف

تقسیم‌بندی فضای داخلی و تعداد سبدها، ارتفاع قفسه‌ها و قابلیت تنظیم آن‌ها، مجهز بودن به سیستم عیب یاب داخلی و جنس بدنه و مخزن ماشین ظرفشویی برخی از دیگر امکاناتی هستند که بر کارکرد مناسب دستگاه در آشپزخانه و متناسب با شرایط و نیاز‌تان تأثیرگذار است. هنگام خرید هر نوع ماشین ظرفشویی به نکات زیر توجه کنید:

ظرفیت ماشین ظرفشویی

گنجایش ماشین ظرفشویی از مهم‌ترین مورادی است که باید به آن توجه داشت. برندهای گوناگون انواع ماشین‌ها را با ظرفیت‌های مختلف تولید و ارائه می‌کنند. ظرفشویی‌ها از نظر ظرفیت در دسته‌بندی‌های زیر قرار می‌گیرند:

ماشین ظرفشویی ۶ تا ۸ نفره: از انواع رومیزی بوده و مناسب خانواده‌هایی با شمار نفرات کم هستند. نسبت به انواع ایستاده قیمت کمتری دارند؛ با بودجه کم خانواده کوچک و کم رفت‌وآمد شما و فضای محدود آشپزخانه‌تان نیز سازگارند.

ماشین‌های ظرفشویی ۱۲ نفره، رایج‌ترین نوع ماشین ظرفشویی و مناسب خانواده‌هایی با شمار متوسط و نسبتاً پررفت‌وآمد هستند. اگر مشغله‌تان زیاد است و فرصت تخلیه ماشین را ندارید و نیز اگر از همه ظرف‌های یک دور کار آن در یک شبانه روز استفاده می‌کنید نیازی به تخلیه بار این ظرفشویی‌ها و چیدن هرروزه ظروف در کابینت نخواهید داشت.

ماشین‌های ظرفشویی ۱۴ نفره، بزرگ‌ترین انواع ماشین‌ها و مناسب خانواده‌های پرشمارترند. مصرف آب و شوینده‌‌شان نسبت به انواع عادی کمتر است. البته بعضی برندها ماشین‌های با ظرفیت بیشتر هم دارند از جمله ماشین ظرفشویی ۱۵ نفره پاکشوما!

برنامه‌های شستشو

هر چه برنامه‌های ظرفشویی با نیاز شما هماهنگ‌تر باشد، آن دستگاه برای شما مناسب‌تر است. کارایی و میزان استفاده از هر برنامه است که یک ماشین ظرفشویی را برای شما خوب و مناسب می‌کند نه لزوماً تعداد زیاد آن‌ها.  مثلاً شست و شوی سریع مناسب شماست اگر در روز نیازمند استفاده چندباره از ماشین ظرفشویی هستید یا اگر نمی‌خواهید تا پر شدن کامل دستگاه صبر کنید، برنامه Half Load کمک ‌می‌کند تا بتوانید با نصف ظرفیت هم ماشین را روشن کرده و ظروف‌تان را بشویید.

میزان مصرف انرژی

قطعاً شما هم به دنبال وسیله‌ای هستید که با صرف کمترین میزان انرژی، بیشترین کارایی را داشته باشد. در ظرفشویی‌های دارای سیستم شست و شوی با تأخیر، امکان تنظیم ساعت کار و امکان روشن کردن دستگاه در ساعات بهینه میوجود دارد. همچنین شما می‌توانید انواع ماشین ظرفشویی با میزان مصرف انرژی الکتریکی A و بالاتر شامل A+ ، A++ وA +++ را متناسب با بودجه‌تان بخرید و در هزینه برق صرفه‌جویی کنید.

ماشین ظرفشویی پاکشوما

میزان صدای ماشین ظرفشویی

همانند ماشین لباسشویی، صدای ماشین ظرفشویی هنگام کار از فاکتورهای مهمی است که هنگام خرید باید به آن توجه کرد. مدل‌های دارای عایق صوتی صدای کمتری تولید ‌می‌کنند و مناسب فضاهای آپارتمانی و همچنین افرادیست که به آرامش بیشتر نیاز دارند. مدل‌هایی با قابلیت صدای کمتر برای شستشوی شبانه نیز موجود است.

تعداد بازوی آب پاش

تعداد بازوهای آب‌پاش با کیفیت شستشوی ظروف ارتباط مستقیم دارد. ماشین ظرفشویی‌ دارای بازوی آبفشان بیشتر، با وجود قیمت اندکی بالاتر، بسیار کارآمدتر هستند.

دمای آب

به گفته کارشناسان برای تأثیر بهتر و کارایی بالاتر مواد شوینده و داشتن ظروف تمیزتر، دمای آب ماشین ظرفشویی شما باید ۶۵ درجه سانتی‌گراد و بالاتر باشد.

ضمانت

بسیار مهم است ماشین ظرفشویی شما دارای ضمانت نامه معتبری باشد که همه جزئیات در آن قید شده است. ماشین‌های ظرفشویی معمولاً ضمانت یک ساله دارند که گارانتی قطعات و تعمیرات را شامل می‌شود. مدل‌هایی با گارانتی دو، سه و پنج ساله نیز یافت می‌شود. محصولات پاکشوما دارای گارانتی معتبر است.

سوالات متداول

علت خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی پاکشوما چیست؟ ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی پاکشوما به دلایل مختلفی خشک نمی‌شوند از جمله این دلایل عبارتند از:

  • خرابی فن خشک کن
  • خرابی هیتر و گرم نشدن آب
  • انتخاب برنامه‌ای که خشک کن ندارد
  • نبود مایع جلادهنده در دستگاه یا جلادهنده نامرغوب

همچنین ظروف پلاستیکی به‌دلیل عدم جذب گرما در ماشین ظرفشویی خشک نمی‌شوند.

چرا خرید از برند چی ؟

وب سایت برندچی یکی از معتبرترین و بزرگترین سایت‌ها برای مقایسه و نقد و بررسی انواع لوازم خانگی در کشور است. هدف اصلی این مجموعه ایجاد یک تجربه خوب از خرید لوازم خانگی برای تمامی‌ هم‌میهنان عزیز است. در این سایت شما به راحتی می‌توانید انواع لوازم خانگی برندهای معتبر بازار از جمله ماشین ظرفشویی پاکشوما را مشاهده کنید و با مطالعه نقد و بررسی و مقایسه محصولات با یکدیگر، بهترین محصول را خریداری کنید.

تمامی لوازم خانگی با برندهای مختلف در این سایت مورد نقد و بررسی قرار گرفته‌اند و شما می‌توانید به راحتی تصمیم‌گیری کنید. مجموعه برند چی در جهت سهولت شما عزیزان، امکان فیلترینگ برندها را فراهم نموده تا بتوانید محصول و برند مد نظرتان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیابید و آن را با سایر نمونه‌های مشابه مقایسه کنید و انتخاب و خریدی منطقی و هوشمندانه داشته باشید.

نظرات