جدیدترین مدل های چادر مشکی ویژه عید نوروز ۱۴۰۲ شیک و خاص + راهنمای خرید

0

چادر مشکی ۱۴۰۲ : چادر یکی از شیک ترین و عفیفانه ترین پوشش های رایج ایرانی و اسلامی است که خانم های زیادی از آن استفاده میکنند. از این رو ما مدل های شیک چادر مشکی ویژه عید ۱۴۰۲ را همراه راهنمای خرید را برای شما آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

چادر مشکی 1402

جدیدترین مدل های چادر مشکی ویژه عید نوروز ۱۴۰۲ شیک و خاص + راهنمای خرید

انواع چادر مشکی :

ساده : اگر چادر را برای فعالیت روزمره میخواهید با توجه به اینکه کنترل این چادر سخت است خرید آن را به شما پیشنهاد نمیکنیم. البته برخی به دلیل علاقه به این سبک چادر یا راحت بودن با آن، حاضر نیستند به هیچ قیمتی آن را کنار بگذارند و برای راحتی بیشتر به آن کش میدوزند. برخی هم قسمت جلویی چادر را تا روی شکم میدوزند تا هنگام خرید جلوی آن باز نماند.

انواع چادر مشکی

مدل دانشجویی : چادر دانشجو یی تقریبا شبیه به چادر ساده ایرانی است با این تفاوت که برای بیرون آوردن دستها شکاف هایی در نظر گرفته شده که بانوان می توانند به راحتی از دو دست خود برای انجام کارهای روز مره از قبیل حمل کیف، گرفتن دست کودک و یا حمل کالسکه نوزاد استفاده کنند. در چادر دانشجویی امکان استفاده از کیف در زیر چادر وجود دارد ، نمای جلو و پشت چادر کاملا شبیه به چادر سنتی ایرانی میباشد. امکان روگیری در این چادر همانند چادر سنتی ایرانی فراهم است و همچنین به واسطه کش تعبیه شده در ناحیه سر، در صورت عدم رو گیری بر روی سر میماند.

چادر مشکی

چادر ملی : چادر ملی برگرفته از چادر ساده ایرانی است با این تفاوت که دارای آستین هایی برای بیرون آوردن دست ها می باشد وجلوی آن با دکمه های مخفی بسته می شود و نسبت به چادر دانشجویی حالتی اندامی تر دارد‏.‏ . آستین می‌تواند کلوش یا راسته باشد که معمولاً با حریر یا نوار و یا منجوق‌دوزی تزئین می‌شود. جلوی چادر می‌تواند باز باشد و یا به وسیله‌ی زیپ و دکمه مخفی بسته شود.

قجری یا کمری : این مدل چادر دارای قسمتی شبیه به دامن بوده که با بستن بندهایی به دور کمر،پایین تنه را می پوشاند و قسمت بالایی آن، که کاملا شبیه به چادر ساده ایرانی می باشد، به راحتی با کش برروی سر نگاه داشته می شود. همچنین این چادر در قسمت بالایی، دو لبه آزاد دارد که امکان حرکت دست‌ها را بیشتر می‌کند و در قسمت جلویی دو تکه به نظر می‌رسد. با این چادر امکان روگیری هم دارید.

چادر ملی

انواع پارچه چادر :

کن کن : پارچه کن کن از دسته پارچه های نیمه براق است و بسیار سبک و لطیف می باشد. این پارچه به دلیل زیبایی و ظرافت خاص خود مناسب مجالس می باشد. بدلیل ظرافت پارچه احتمال نخ کش شدن آن زیاد است.

کرپ کن کن : پارچه های نیمه براقی است که به دلیل ظاهر زیبایی که دارد با استقبال بسیار خوبی روبرو شده. تراکم این پارچه ۵۵۰ میباشد و به دلیل این که پشت پارچه حالت کرپ دارد نمای روی سر بسیار خوش ایست و زیبا میباشد.

راهنمای خرید چادر مشکی

طرح دار : پارچه های طرح دار انواع مختلفی دارد. طرح دار مات، طرح دار براق و لمه دار جز پارچه های چادری طرح دار می باشند. طرح های پارچه های چادری به صورت گل دار، اشکال هندسی و ابر و باد هستند.

مهارجه : پارچه کرپ مهاراجه از جنس شناخته شده کرپ می باشد. این پارچه چادری نرم، لطیف و مقاوم است و با توجه به بافت ریز آن، سبک است و دارای جنس بسیار مشکی و مات می باشد. همچنین بخاطر تراکم بالا به سختی چروک می شود.

مدل های جدید چادر مشکی

نکته : پارچه‌های مجلسی‌‌ معمولا طرح‌های برجسته دارند و ضخامت چادر بسته به طرح‌های آن متفاوت است و رنگ آن‌ها کمی براق می باشد. در طراحی چادرهای مجلسی از حاشیه‌های طرح دار و کار شده نیز استفاده می شود که زیبایی چادر را بیشتر می کند این حاشیه‌ها می تواند با رنگ چادر یکی باشد یا از رنگ‌های متضاد باشد. برای همین پارچه های مجلسی همانطور که از نامش پیداست در مجالس و مهمانی ها استفاده میشود.

چادر عربی

جنس چادر مشکی

شستشو چادر مشکی

چادر ساده طرح دار

همراه ما باشید

نظرات