بهترین روش های تبلیغات و افزایش فروش سالن های زیبایی

0

صنعت زیبایی و مد یکی از محبوب ترین و پولسازترین تجارت ها در سراسر دنیا به شمار می رود. بطور کلی این نوع تجارت در میان خانم ها اهمیت ویژه ای پیدا کرده است و به همین دلیل روز به روز بر گستردگی و تنوع آن افزوده می شود. هر ساله کسب و کارهای جدیدی در حوزه زیبایی معرفی می شوند و به سرعت در سرتاسر دنیا فراگیر می شوند. تجارت لوازم آرایشی و بهداشتی، سالن های زیبایی، صنایع مرتبط با پوست، مو، ناخن و … از جمله مهمترین زیر شاخه های این صنعت پولساز محسوب می گردند.

بهترین روش های تبلیغاتی برای سالن های زیبایی

یکی از مهمترین زیر شاخه های حوزه زیبایی، سالن های زیبایی و آرایشگاه ها هستند که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود. این افزایش روزافزون فضای رقابتی شدیدی را بین سالن های زیبایی ایجاد کرده و تمامی کسب و کارهای این حوزه را به تکاپو وا داشته است.

در این مطلب قصد داریم بهترین روش ها، برای تبلیغات سالن های زیبایی و آرایشگاه ها را معرفی کنیم. پس اگر شما هم یک کسب و کار تازه تاسیس در حوزه زیبایی دارید، یا اینکه تمایل به افزایش فروش و افزایش تعداد مشتریان خود دارید توصیه میکنیم این مطلب را تا آخر دنبال کنید.

انواع روش های تبلیغاتی برای سالن های زیبایی

بصورت کلی تبلیغات برای هر کسب و کاری به دو دسته اصلی تبلیغات فیزیکی و تبلیغات دیجیتال تقسیم می شود.

تبلیغات فیزیکی برای سالن های زیبایی

تبلیغات فیزیکی و محیطی شامل همه انواع تبلیغاتی هستند که به صورت حضوری و فیزیکی در محیط واقعی انجام می شوند. از پخش تراکت در مکان های عمومی گرفته تا بیلبورد های تبلیغاتی و تبلیغات شهری، برچسب های دیواری و … از جمله انواع این نوع تبلیغات به شمار می آیند. این نوع تبلیغات به دلیل هزینه بالایی که دارند، معمولا توسط کسب و کارهای بزرگ با بودجه تبلیغاتی بسیار زیاد مورد استفاده قرار میگیرند و می توان گفت برای کسب و کارهای کوچکی مثل سالن های زیبایی محلی یا آرایشگاه ها بهترین انتخاب ممکن نیستند. عیب اصلی این نوع تبلیغات برای کسب و کارهای کوچک این است که نمیتوان جامعه هدف مشخصی برای آن تعیین کرد و تبلیغات را در میان قشر خاصی انجام داد. هر چند راه های برای برطرف کردن این مشکل معرفی شده اند اما هیچ کدام از آنها بصورت کامل عیب گفته شده رو پوشش نمی دهند. به همین دلیل توصیه می کنیم به جای این روش، تبلیغات آنلاین را امتحان کنید!

تبلیغات آنلاین برای آرایشگاه ها

همانطور که گفته شد روش تبلیغات آنلاین برای آرایشگاه ها به مراتب نتایج بهتری نسبت به تبلیغات فیزیکی به همراه دارند. در این روش شما میتوانید کنترل بسیار بیشتری بر روی جامعه هدف مورد تبلیغات خود داشته باشید و مزیت اصلی این نوع تبلیغات هزینه پایین تر آن نسبت به تبلیغات فیزیکی و محیطی است.

مهمترین مزایای تبلیغات آنلاین برای سالن های زیبایی:

  • قابلیت انجام تبلیغات هدفمند در جامعه هدف مشخص
  • هزینه پایین تر نسبت به تبلیغات فیزیکی و محیطی
  • قابلیت اندازه گیری بازدهی تبلیغات نسبت به هزینه انجام شده
  • عدم وابستگی به محدوده جغرافیایی و زمانی خاص
  • اطمینان بیشتر نسبت به صحت انجام تبلیغات و کیفیت آن
  • و …

چگونه سالن زیبایی خود را در فضای آنلاین معرفی کنیم؟

ایده های تبلیغاتی برای آرایشگاه ها

ساده ترین و اولیه ترین روش استفاده از شبکه های اجتماعی است. ساخت پروفایل کاربری درست و با کیفیت در اینستاگرام، تلگرام و سایر شبکه های پرطرفدار میتواند به معرفی بهتر آرایشگاه شما به مشتریانتان تاثیر گذار باشد. البته در این مورد باید توجه شود که فعالیت در این شبکه ها باید به صورت اصولی و منظم انجام گیرد تا در میان مدت و طولانی مدت به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کنید.

توصیه میکنیم مدیریت صفحه مجازی خود در شبکه های اجتماعی را به دست متخصصین این حوزه واگذار کنید. چرا که مدیریت صفحات در شبکه های اجتماعی مانند سایر کارهای تخصصی نیاز به تجربه و تخصص دارد.

مواردی که میتواند به بهبود نتیجه فعالیت در شبکه های اجتماعی منجر شود عبارتند از:

  • فعالیت منظم و دقیق در شبکه های اجتماعی
  • تولید محتوای مورد پسند و با کیفیت برای کاربران و مخاطبین
  • ارائه پیشنهاد های جذاب، جشنواره ها و تخفیف ها و …
  • و سایر موارد

شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام میتوانند به رشد بیزینس های محلی مانند آرایشگاه ها و سالن های زیبایی کمک شایانی بکنند. بنابراین توصیه میکنیم از آن غافل نشوید.

علاوه بر فعالیت در شبکه های اجتماعی، طراحی سایت آرایشگاه میتواند کیفیت تبلیغات شما را به شدت افزایش دهد. به کمک یک وب سایت استاندارد و با کیفیت شما میتوانید حرفه ای بودن خود را بیشتر به مشتریان خود اثبات نمایید. علاوه بر آن، داشتن وب سایت و قرارگیری در نتایج گوگل می تواند یکی از بهترین روش های تبلیغاتی برای سالن زیبایی شما باشد.

از آنجایی که در حال حاضر اکثریت مردم خدمات و نیازمندی های خود را قبل از هر چیزی در گوگل جستجو می کنند، قرار گیری وب سایت شما در نتایج گوگل می تواند تعداد زیادی مخاطب و مشتری بالقوه را به سمت سالن زیبایی شما روانه کند.

بنابراین اگر به دنبال یک روش استاندارد و درست برای تبلیغ آرایشگاه خود هستید، طراحی وب سایت یکی از بهترین راه حل های ممکن برای شماست.

طراحی وب سایت و فعالیت درست و اصولی در شبکه های اجتماعی مکمل یکدیگر هستند و باید بصورت موازی و همزمان انجام شوند. هم وب سایت شما میتواند باعث افزایش مخاطب صفحات شبکه های اجتماعی شما شود و هم از طرف دیگر، شما میتوانید از اعتبار شبکه های اجتماعی خودتان برای افزایش مخاطبین وبسایتتان استفاده کنید.

پارامترهای مهم در طراحی سایت آرایشگاه

مانند هر کار دیگری، طراحی وب سایت هم میتواند توسط افراد مختلف و با روش های گوناگونی انجام شود. در ادامه به بررسی مهمترین پارامترها در طراحی یک وب سایت سالن زیبایی میپردازیم.

طراحی با کیفیت، زیبا و استاندارد

برای طراحی یک وب سایت در حوزه زیبایی، یکی از اصلی ترین پارامترها زیبایی و گرافیک منحصر بفرد این وب سایت هاست. این وب سایت ها باید علاوه بر کاربردی بودن و ایجاد سهولت برای کاربران، از زیبایی منحصر بفرد و جذاب برخوردار باشند. طراحی های قدیمی و خیلی پیچیده می تواند باعث نارضایتی کاربران وب سایت و کاهش تاثیرگذاری تبلیغات آنلاین شود.

سئو وب سایت و بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر

اگر وب سایت شما زیبا و کاربردی باشد اما نتواند در گوگل رتبه مناسبی کسب کند، نمی تواند اثر چندانی در جذب مخاطب برای سالن زیبایی شما داشته باشد. به همین دلیل وب سایت باید به گونه ای طراحی و پیاده سازی شود که بتواند رتبه مناسبی در گوگل کسب کند. روزانه میلیون ها نفر در سرتاسر دنیا، از گوگل برای پیدا کردن پاسخ نیاز های خود و ارائه دهندگان خدمات مورد نیازشان جستجو میکنند. قرار گیری در نتایج اولیه گوگل و کسب رتبه برتر از این موتور جستجوگر ( که به آن سئو گفته میشود) می تواند تعداد زیادی مخاطب بالقوه را به سمت سایت شما روانه کند.

امکانات رایج در وب سایت های سالن های زیبایی

معرفی فعالیت ها و خدمات انجام شده در آرایشگاه

اصلی ترین هدف از راه اندازی وب سایت سالن زیبایی را میتوان معرفی خدمات و فعالیت هایی که انجام می دهید دانست. در واقع شما باید در وبسایتتان به مشتریان خود اعلام کنید که توانایی برطرف کردن کدامیک از نیازهای آنها را دارید. ارائه درست خدمات و محصولات شما میتواند تاثیر زیادی در جذب مخاطبین جدید داشته باشد.

ارائه نمونه کارها و سابقه فعالیت سالن زیبایی

با اشتراک گذاری نمونه کارهایتان، می توانید کاربران وب سایت را به استفاده از خدماتتان ترغیب کنید. نمایش درست و با جزئیات نمونه کارهای آرایشگاه همراه با تصاویر و ویدیو های با کیفیت میتواند به کاربران وب سایت کمک کند که تصمیم بهتری در مورد کسب و کار شما اتخاذ کنند.

سیستم رزرو نوبت آنلاین برای استفاده از خدمات آرایشگاه

برای ایجاد سهولت بیشتر در تنظیم وقت و نوبت دهی مشتریان میتوانید قابلیت رزرو نوبت آنلاین را در وبسایتتان داشته باشید. به این صورت مشتریان شما میتوانند بدون دردسر مراجعه حضوری یا تلفن زدن به سادگی از وب سایت شما نوبت رزرو کرده و از خدمات شما استفاده کنند.

قابلیت رزرو آنلاین نوبت میتواند از هدر رفت وقت شما و مشتریانتان جلوگیری کند.

علاوه بر این از آنجاییکه رزرو نوبت ها توسط سیستم کنترل میشود، امکان بروز اشتباه و اختلال در زمان ها به شدت کاهش پیدا میکند.

نمایش قیمت ها و تعرفه های آرایشگاه

شما میتوانید از طریق وب سایت خود، تعرفه خدماتی که انجام میدهید را به نمایش بگذارید. به این صورت مشتریان بدون نیاز به مراجعه و یا تماس با شما میتوانند از قیمت های شما باخبر شوند. با توجه به تغییر قیمت های دائمی شما نیاز دارید که دائما قیمت ها را در وبسایتتان به روز نگه دارید تا باعث سردرگمی مشتریانتان نشود. البته نمایش قیمت ها و تعرفه ها ممکن است برای بعضی از کسب و کارها مناسب نباشد و وابسته به شرایط مختلفی باشد. در این صورت توصیه می کنیم از درج قیمت های مشخص در وبسایتتان خودداری کنید و مشتری را ترغیب به تماس تلفنی جهت استعلام قیمت بنمایید.

وبلاگ برای تولید محتوا و جذب مخاطب

داشتن یک وبلاگ اختصاصی میتواند به شما کمک کند تا با تولید محتوای اختصاصی در حوزه فعالیت خودتان مخاطبین خود را افزایش دهید. تولید محتوای با کیفیت و اصولی علاوه بر جذب مخاطب برای وب سایت شما میتواند به بهبود رتبه شما در گوگل کمک کرده و به آن سرعت ببخشد.

چگونه بازدیدکنندگان وب سایت خود را افزایش بدهم؟

تعداد بازدیدکنندگان وبسایت شما از آن جهت حائز اهمیت است که نشان دهنده تعداد مشتریان بالقوه کسب و کار شماست. بنابراین هرچقدر وب سایت شما از تعداد بازدید بیشتری برخوردار باشد احتمال استفاده کاربران وب سایت از خدمات سالن زیبایی شما افزایش خواهد یافت.

برای افزایش بازدید وب سایت شما میتوانید از روش های زیر استفاده نمایید:

  • فعالیت منظم در شبکه های اجتماعی و تشویق کاربران به بازدید از وب سایت
  • ارائه کدهای تخفیف و پیشنهادهای جذاب در مناسبت ها و تاریخ های خاص
  • سئو وب سایت و بهینه سازی آن برای موتورهای جستجوگر
  • استفاده از روش های تبلیغاتی آنلاین مثل تبلیغات بنری، کلیکی و … بر اساس نقاط جغرافیایی خاص
  • ارسال پیامک های تبلیغاتی بر اساس جغرافیای خاص یا قشر خاص
  • ارسال پوش نوتیفیکیشن
  • تبلیغات در گوگل
  • و …

انتخاب روش تبلیغاتی بستگی به هدف شما از تبلیغات و نوع دقیق کسب و کار شما دارد.

طراحی سایت سالن زیبایی و آرایشگاه با وبینو

اگر به دنبال طراحی یک وب سایت حرفه ای و اصولی برای سالن زیبایی خود هستید، گروه طراحی وبینو یکی از بهترین انتخاب ها برای شما به شمار می رود. وبینو با سابقه ۱۲ ساله و انجام بیش از ۲۵۰ پروژه موفق داخلی و خارجی آماده ارائه خدمات به کسب و کارهای حوزه زیبایی است. برای استفاده از خدمات تبلیغات آنلاین و طراحی سایت وبینو به وبسایت وبینو مراجعه کرده و از خدمات مشاوره رایگان آن استفاده نمایید.

نظرات