تضمینی لبخند بزنید!

0

به تصویر زیر نگاه کنید؛ مطمئناً اولین نکته‌ای که توجهتان را جلب کرد دندان از دست رفته‌ی مرد است. حال نگاهی دوباره به تصویر بیندازید؛ حالا حتماً متوجه ابروی تراشیده‌شد‌ه‌ی وی شدید! همین موضوع نمایانگر اهمیت بالای لبخند در زیبایی چهره است.

  اصلاح طرح لبخند

مهم‌ترین فاکتور برای داشتن یک لبخند زیبا دندان‌های سالم و خوش‌رنگ است. متاسفانه دندان‌های طبیعی انسان همواره در معرض آسیب، پوسیدگی و عفونت قرار دارند. این مشکلات علاوه بر ایجاد بیماری‌های دهان و دندان، می‌توانند منجر به تغییرات ظاهری ناخوشایند در دندان‌های شما شوند. خوشبختانه امروزه با پیشرفت روزافزون دندانپزشکی زیبایی، متدهای جدیدی برای اصلاح طرح لبخند به وجود آمده است که در مطب‌های دندانپزشکی مجهز انجام می‌شوند. در این مقاله قصد داریم شما را با جدیدترین روش‌های زیبایی دندان آشنا کرده و بهترین دندانپزشکان تهران در این حوزه را معرفی کنیم؛ پس ادامه‌ی مقاله را از دست ندهید.

روش‌های دندانپزشکی اصلاح طرح لبخند

اگر از ظاهر دندان‌هایتان رضایت ندارید، اولین اقدام ضروری مشاوره با یک دندانپزشک مجرب است. وی با معاینه‌ی دندان‌های شما مشکلات آن را پیدا کرده و مناسب‌ترین روش ترمیمی را برای اصلاح ظاهر دندان‌هایتان برمی‌گزیند. در ادامه ترمیم‌های زیبایی رایج در دندانپزشکی را بررسی می‌کنیم.

بلیچینگ

در علم زیبایی شناسی داشتن دندان‌های شفاف و سفید یک مزیت بزرگ محسوب می‌‎شود؛ اما متاسفانه رنگ مینای دندان با افزایش سن و در اثر عوامل مختلفی چون سیگار کشیدن، نوشیدن قهوه و… تغییر کرده و به زردی میل پیدا می‌کند. این موضوع باعث کاهش اعتماد به نفس در افراد می‌شود. اما جای نگرانی نیست؛ زیرا می‌توانید با “بلیچینگ” دندان‌های خود را سفیدتر کنید. بلیچینگ یک فرایند بدون درد است که می‌توان آن را هم در مطب دندانپزشک و هم در خانه انجام داد.

کامپوزیت ونیر

گاهی عیوبی مانند شکستگی، فضاهای بین دندانی، ترک‌خوردگی، کجی و کوتاهی دندان‌ها ظاهر بدی به لبخند انسان می‌بخشد. برای رفع این مشکلات، می‌توان از کامپوزیت ونیرها استفاده کرد. کامپوزیت ونیر یک پوسته‌ی نازک از جنس کامپوزیت است که می‌تواند عیوب نام برده را رفع کند و همچنین رنگ زیبایی به دندان‌های فرد می‌بخشد. انواع مختلفی از کامپوزیت وجود دارد؛ اما اگر هدفتان تنها رفع مشکلات ظاهری دندان است، معمولاً برای رفع آن‌ها از کامپوزیت‌های قدامی استفاده می‌کنند؛ زیرا جلوه‌ی زیباتری دارند و باعث صیقلی شدن سطح دندان می‎‌شوند. با انتخاب بهترین و طبیعی ترین رنگ کامپوزیت دندان می‌توانید زیبایی لبخند خود را افزایش دهید، البته مهارت دندانپزشک در نتیجه‌ی نهایی تاثیر بسزایی دارد.

 اصلاح طرح لبخند

لمینت

یکی از ترمیم‌های پرطرفدار زیبایی لمینت دندان است. لمینت، یا ونیر پرسلن، پوسته‌های نازکی از جنس پرسلن هستند که بر اساس نیاز هر فرد ساخته شده و بر روی سطح جلویی دندان‌ها چسبانده می‌شوند. این ونیرها عیب‌های ظاهری دندان را برطرف کرده و لبخندی هالیوودی را به فرد می‌بخشند. همچنین در پروسه‌ی آماده‌سازی دندان طبیعی برای چسباندن لمینت، آسیبی به دندان طبیعی وارد نخواهد شد. دندانپزشک متخصص زیبایی با توجه به وضعیت دندان‌ها، تعداد دندان‌های مورد نظر برای نصب ونیر و بودجه اختصاص یافته توسط شما خواهد گفت برای شما لمینت بهتر است یا کامپوزیت،  می‌توانید با مشاوره دقیق بهترین انتخاب را داشته باشید.

روکش دندان

یکی دیگر از ترمیم‌هایی که در اصلاح لبخند کاربرد دارد، کاشت روکش دندان است. روکش یک پروتز دندانی است که بصورت سفارشی و شخصی‌سازی شده در لابراتوار ساخته می‌شود. این پروتز در واقع یک کلاهک مستحکم است که برای پوشاندن سطح بیرونی دندان‌های آسیب دیده، ضعیف و بدشکل به کار می‌رود. اگر روکش دندان از جنس سرامیک زیرکونیا باشد زیبایی را نیز به چهره‌ی شما بازمی‌گرداند؛ چون ظاهر زیرکونیا شباهت زیادی به مینای دندان دارد.

ایمپلنت دندان

قطعاً از تاثیری که جای خالی یک دندان در لبخندتان دارد خبر دارید؛ مخصوصاً اگر دندان از دست رفته یکی از دندان‌های جلویی باشد، جلوه‌ی بسیار زشتی به لبخندتان بخشیده و باعث کاهش اعتماد به نفس می‎شود. خوشبختانه با روش “ایمپلنت” می‌توان دندان‌های از دست رفته را جایگزین کرد. ایمپلنت دندان از دو بخش تشکیل شده است؛ بدنه‌ی ایمپلنت و روکش. بدنه‌ی ایمپلنت پیچی از جنس تیتانیوم یا زیرکونیاست که در استخوان فک قرار گرفته و نقش ریشه‌ی دندان را بازی می‌کند. پس از اینکه ایمپلنت در استخوان فک کاملاً محکم شد، روکش سرامیکی سفارشی به کمک اباتمنت بر روی آن قرار می‌گیرد. به این صورت شما یک دندان جدید خواهید داشت که کاملاً شبیه به دندان‌های دیگرتان است.

نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که جراحی ایمپلنت روشی پیچیده و تخصصی است؛ بنابراین هر دندانپزشکی قادر به انجام آن نیست. برای اطمینان از موفقیت جراحی ایمپلنتتان از تخصص و مهارت دندانپزشکتان مطمئن شوید.

 اصلاح طرح لبخند

کانتور دندان

دندانپزشکان می‌توانند با خراشیدن و برداشتن مقداری از مینا، دندان را به فرم دلخواه خود دربیاورند. این روش می‌تواند اثرات فوری داشته باشد. برخی از افراد نگران دردناک بودن کانتور دندان هستند؛ اما جای نگرانی نیست زیرا این روش معمولاً بدون درد انجام می‌‎شود.

کانتور لثه

فرم لثه‌ها نیز در زیبایی لبخند تاثیر زیادی دارد. برخی از افراد از شکل لثه‌های خود راضی نیستند. دندانپزشکان می‌توانند با کانتور لثه، لثه‌ها را به فرم دلخواه بیمار درآورد.

ارتودنسی

برخی از مشکلات دهان و دندان مثل گپ‌های بین دندانی و ناهنجاری‌های فک را می‌توان با ارتودنسی برطرف کرد. الان انواع ارتودنسی‌های نامرئی نیز وجود دارند که نسبت به ارتودنسی‌های فلزی قدیمی ظاهر بهتری دارند.

ترمیم‌های زیبایی لبخند چه مدت دوام دارند؟

این موضوع به چندین فاکتور مختلف مربوط است. مثلا جنس مواد استفاده شده، نحوه‌ی مراقبت، بهداشت دهان و دندان و صد البته مهارت دندانپزشک. اگر به یک دندانپزشک مجرب مراجعه کرده و به خوبی از دندان‌هایتان مراقبت کنید؛ اکثر ترمیم‌های زیبایی لبخند تا سال‌ها دوام می‌آورند.

مراقبت‌های پس از ترمیم زیبایی لبخند

پس از اتمام پروسه‎ی ترمیم، نیاز است به خوبی به توصیه‌های دندانپزشکتان گوش داده و داروهای تجویز شده را مرتب استفاده کنید. رعایت بهداشت دندان‌ها بسیار مهم است؛ پس مرتباً از مسواک و نخ دندان استفاده کنید. شبانه از نایت گارد استفاده کنید. همچنین هنگام ورزش کردن از محافظ استفاده کنید. از عاداتی همچون دندان قروچه جداً بپرهیزید.

برای اصلاح طرح لبخند کجا برویم؟

نکته‌ی بسیار مهمی که در اصلاح طرح لبخند باید به آن توجه کنید، یافتن یک دندانپزشک ماهر، باتجربه و متخصص است. متاسفانه در کشورمان برخی از دندانپزشکان بدون داشتن تخصص لازم در زمینه‌ی درمان‌‎های پیچیده‌ای چون ایمپلنت، اقدام به انجام آن می‌کنند. این موضوع موجب افزایش نارضایتی‌های مردم شده است. برای اینکه یک ترمیم اصولی و موفق و یک لبخند زیبا داشته باشید بهتر است قبل از هر چیزی در مورد دندانپزشکان مجرب تحقیق کرده و بهترین آن‌ها را انتخاب نمایید.

بهترین دندانپزشک برای اصلاح طرح لبخند در تهران

اگر در تهران زندگی می‌کنید و قصد اصلاح طرح لبخندتان را دارید؛ توصیه‌ی ما به شما مراجعه به کلینیک دندانپزشکی دکتر محمد نیک زاد است. دکتر محمد نیک زاد با بیش از ۲۰ سال تجربه در حوزه‌ی دندانپزشکی زیبایی و مخصوصاً ایمپلنت، از برجسته‌ترین دندانپزشکان کشور می‌باشد. وی دارای سه فلوشیپ معتبر ایمپلنت، لیزر و زیبایی از دانشگاه‌های آلمان، ایتالیا و تهران می‎باشند.

کلینیک تخصصی دکتر نیکزاد در منطقه‌ی سعادت آباد شهر تهران واقع است. این کلینیک از سال ۱۳۷۲ تا به امروز در زمینه‌ی ایمپلنت، لمینت و دیگر ترمیم‌های زیبایی و درمانی دندانپزشکی در حال فعالیت است.

سخن پایانی

همانطور که دیدید، روش‌های ترمیمی مختلفی برای اصلاح لبخند شما وجود دارد؛ اما دندانپزشک‌تان تنها فردی‌ست که می‌تواند مناسب‌ترین روش را برای دندان‌های شما انتخاب کند.

خوانندگان عزیز، توجه داشته باشید که دندان یک بخش حساس از بدن انسان است که تاثیر بسزایی نیز بر زیبایی لبخند و چهره دارد. اگر قصد اصلاح دندان‌هایتان را دارید، آن‌ها را تنها به دست افراد ماهر و باتجربه بسپارید؛ زیرا عدم مهارت و تخصص کافی در کار دندانپزشکی می‌تواند آسیب‌های جدی به دندان‌ها و حتی فک شما وارد کند. این را به خاطر داشته باشید که داشتن دندان‌هایی سالم و لبخندی زیبا حق شماست.

نظرات