بیوگرافی حسن غفوری فرد و همسر و فرزندانش + سوابق زندگی و عکس درگذشت

0

بیوگرافی حسن غفوری فرد و همسر و فرزندانش + زندگی شخصی و عکس درگذشت

حسن غفوری فرد کیست

حسن غفوری فرد متولد ۱۳ مرداد ۱۳۲۲ در تهران سیاستمدار ایرانی، استاد دانشگاه اهل ایران بود. او دبیرکل جامعه اسلامی ورزشکاران، عضو سابق شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و رئیس هیئت بازرسی و نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده که در ۱۸ اسفد ماه ۱۴۰۱ درگذشت. در ادامه بیوگرافی حسن غفوری فرد و همسر و فرزندنا همرها با زندگی شخصی و سیاسی وی تا درگذشت می پردازیم

حسن غفوری فرد (Hassan Ghafourifard) کیست

زندگینامه حسن غفوری فرد

حسن غفوری فرد در ۱۳ مرداد ۱۳۲۲ در تهران به دنیا امد و در ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ در تهران از دنیا رفت. او سیاست‌مدار ایرانی، استاد تمام دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیر کبیر، دبیرکل جامعه اسلامی ورزشکاران، عضو سابق شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و رئیس هیئت بازرسی و نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

زندگینامه حسن غفوری فرد

سال های فعالیت

مرحوم غفوری فرد یکی از فعالان سیاسی در ایران بود که سوابق مدیریت دولتی را در کارنامه خود دارد. او دارای مدرک دکترای فیزیک ذرات هسته‌ای از دانشگاه کانزاس ایالات متحده آمریکا در سال ۱۳۵۶ بوده و در طول اقامت خود در آن کشور مدتی نیز دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان در آن کشور بود. پس از انقلاب ۱۳۵۷ مدتی رئیس مدرسه عالی ساختمان، وابسته به دانشگاه امیرکبیر بود. در پی استعفای دولت موقت در آبان ۱۳۵۸ و همچنین طاهر احمدزاده استاندار وقت خراسان، او در آذر ۱۳۵۸ به سمت استاندار جدید منصوب شد و تا ۷ مرداد ۱۳۶۰ در این پست باقی ماند. پس از شهادت ۲ تن از نمایندگان استان خراسان در انفجار ۷ تیر۱۳۶۰، او و کامیاب به عنوان نمایندگان جدید استان خراسان به مجلس اول راه یافتند.

همسر حسن غفوری فرد + فرزندان

ایشان سال ها پیش ازدواج کرده و درای چند فرزند می باشد. دکتر سوده غفوری فرد دختر ایشان است.
دکتر سوده غفوری فرد فرزند حسن غفوری فرد است. وی متولد ۱۳۵۷ و فارغ التحصیل دبیرستان فرزانگان تهران (سازمان ملی استعدادهای درخشان) است.

وی رتبه ۷ کنکور سراری سال ۷۵ در رشته علوم تجربی و فارغ التحصیل پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال ۸۳ است.

همسر حسن غفوری فرد + فرزندان

وزیر نیرو

مرحوم غفوری فرد یک ماه پس از راهیابی به مجلس، به سمت وزیر نیرو منصوب شد. وی، وزیر نیرو (۱۳۶۴-۱۳۶۰) در دولت اول میرحسین موسوی بود. پس از آن، مدت ۴ سال (۱۳۶۸-۱۳۷۲) رئیس سازمان تربیت بدنی بود. در انتخابات مجلس پنجم در اسفند ۱۳۷۴، به عنوان نماینده تهران به مجلس راه یافت. هم چنین در سال‌های ۱۳۸۵-۱۳۸۸، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بود

کاندید ریاست جمهوری

ایشان کاندید ریاست جمهوری سال ۱۳۸۰ بود که به موفقیت نرسید. او در انتخابات دوره هشتم مجلس (۱۳۸۶) به پیروزی رسید و پس از دو دوره غیبت بار دیگر به مجلس راه یافت.

درگذشت حسن غفوری فرد

ایشان در ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ درگذشت.

عکس های حسن غفوری فرد در جوانی

عکس همسر حسن غفوری فرد و فرزندان

سوابق حسن غفوری فرد

نظرات