فرش مدرن را از الماس کویر کرمان بخرید

0

انواع فرش مدرن و فانتزی از مدل های تازه ای از فرش های ماشینی هستند که جدیدا در خانه های ایرانیان جا باز کرده اند. به طور کلی فرش های ماشینی را در ۲ دسته فرش های ماشینی فانتزی و کلاسیک می توان دسته بندی کرد.

فرش مدرن الماس کویر کرمان

فرش مدرن

قالی های ماشینی سنتی با نقش و طرح قالی های با اصالت ایرانی یعنی گل و برگ، نقوش ختایی و اسلیمی و… و گاها با ترنج و لچک طراحی و تولید می شوند و همیشه در منازل ایرانی پر طرفدار هستند. و همچنین همان طور که این روزها در دکوراسیون داخلی، فرش های مدرن بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند، طراحان فرش نیز مدل های متفاوتی از قالی های فانتزی را در طرح های گوناگون جهت دکوراسین های مدرن و مورد سلیقه جوانان امروزی طراحی و عرضه کرده اند. قالی های نئو کلاسیک همان قالی های دارای نقش های سنتی ایرانی است که مدرن هستند. فرش های فانتزی و مدرن در مدل های مختلفی مثل فرشهای ۳ بعدی، فرش ترک و فرش وینتیج تولید میگردند. در طرح این قالی ها به جای بکار گیری نقش های سنتی، بیشتر از طرح هایی با شکل های ساده تر استفاده می کنند.

چنانچه طرفدار این گونه فرش ها هستید می توانید به یکی از شعبه های فروشگاه فرش الماس کویر کرمان و نیز فروشگاه اینترنتی این برند مراجعه کرده و نیز می توانید مدل های مختلف فرش های مدرن و ۳ بعدی و سایر مدل های فانتزی در سایز های مختلف ۹ و ۱۲ متری تا مدل های قالیچه ای مشاهده کنید. چطور می توان برای  خرید یا فروش قالی کرمان یا فرش تبریز اقدام کرد.

فرش وینتیج کرمان

قالی های وینتیج کرمان نتیجه نوعی تولید می باشد که بروی قالی های با اصالت کرمان با قدمتی حدود ۳۰ الی ۵۰ اجرا می گردد و قالی های سنتی کرمان را به سبک انتیک یا مدرنیته تبدیل می کنند. قالی مدرن تهران در مقایسه با سایر فرش ها دارای ضخامتی کمتر و لطافتی بیشتر می باشد و در سبک انتیک، نقش های معروف و ترنج کرمان حفظ می گردد. قالی کرمان یکی از صنایع دستی می باشد که دارای سوابقی طولانی در حوزه قالی بافی ایران می باشد و در قدیم الایام قالی ایرانی را با اسم فرش کرمان می شناختند. امروزه قالی های قدیم و با ارزش و انواع قالیچه کرمان در سایر کشورها از طرفداران فراوانی برخوردار بوده و به عنوان اشیائی با ارزش در موزه های معتبر جهان مورد محافظت قرار گرفته اند.

قیمت فرش مدرن

نمونه های فرش مدرن و فانتزی در بازار دارای نخ هایی با جنس های متفاوت می باشد. اغلب قالی های وینتیج مدل ماهور ۱۲۰۰ شانه دارای گل های برجسته با نخ های اکریلیک که مرغوب ترین کیفیت موجود در بازار می باشد. یقینا قالی های جنس پلی استر دارای قیمتی ارزان تر می باشند پس حتما در زمان خرید قالی، شناسنامه ی قالی را مشاهده کنید. و نیز تعداد شانه های قالی هم نقشی موثر در قیمت آن دارد. مثلا قالی های ۱۲۰۰ شانه در مقایسه با قالی های ۷۰۰ شانه دارای قیمتی گران تر هستند.

انواع فرش مدرن

فرشهای مدرن، دارای انواع متفاوتی است که در شعبه های فرش الماس کویر کرمان به آسانی می توانید آن ها را بیابید و بهترین برندها را در مناسبترین قیمت ها پیدا کنید. خرید و فروش فرش حریر و قالی ابریشم امروزه بسیار رواج پیدا کرده است.

فرش شگی: این سبک از فرش مدرن، جزئی از محصولات پر مخاطب عرصه فرش حساب می شود. به خاطر پرزهای بلند این سبک فرش ها، نرمی این محصول خیلی زیاد می باشد. علت خرید خیلی از مشتریان این فرش ها نیز همین است. به همین دلیل معمولا از فرش شگی در راهروها و اتاق خواب ها بیشتر استفاده می شود. هرچند داشتن این پرزهای بلند باعث زودتر آلوده شدن این فرش نیز می شود و در مقابل تمیز کردن این آلودگی ها نیز کاری بس دشوار است. به همین خاطر همکاران ما در فروشگاه های فرش الماس کویر کرمان توصیه می کنند که از فرش مدرن شگی برای اتاق کودک استفاده ننمایید زیرا قابلیت شستشوی دشواری دارند و پرز های این فرش هم نسبتا راحت کنده می شود و بافت فرش را از نرم به سفت تبدیل می کند. به همین جهت بهتر است از این فرش در قسمت های پر رفت و آمد خانه استفاده نکنید.

فرش فریز: این فرش از نظر ظاهری شباهت زیادی به گلیم دارد، ولی در گروه فرشهای مدرن قرار می گیرد. یکی از ویژگی های فرش فریز این هست که پرزدهی ندارد و با آسودگی خیال میتوان روی آن نشست. این خصلت موجب می شود تا استقامت این فرش به صورت چشم گیری بیشتر شود. زیرا عدم پرز دهی ، مانع از صاف و تخت شدن قالی ناشی از تردد می گردد. بنابراین استفاده از این فرش در قسمت های پر تردد خانه، می تواند انتخابی مناسب باشد. فرش فریز، دارای قابلیت شست و شوی بالایی می باشد.

فرش شنل: این محصول در دسته ی فرش های ۳ بعدی قرار دارد. شنل، پرز های کوتاهی دارد. به این خاطر به آن فرش ۳ بعدی می گویند، چون نقوش روی این فرش، اغلب بصورت برجسته می باشند. این محصول دارای میزان نرمی مطلوبی است و به خاطر پرزهای کوتاهش ، قابلیت شست و شوی راحتی دارد.قالی ۳ بعدی را نیز به شکل دستباف و ماشینی تولید و عرضه می کنند و انواع مدل های آن به راحتی در دسترس مشتریان قرار دارد. فرش شنل را به اسم فرش بلژیکی هم می توان نام برد.

فرش کودک: اتاق کودک اغلب دارای دکوراسیونی متمایز از سایر نقاط منزل است. به همین دلیل احتیج به طراحی دارد که این تفاوت را کاملا نشان دهد. در قدیم، تنوع مناسب مخصوص اتاق کودک وجود نداشت ولی با تولید قالی های فانتزی و مدرن، مدل های مخصوص اتاق کودک هم در این بازار جای خود را پیدا کردند.

سخن پایانی:

در انتها نکته ای درباره انواع فرش مدرن خاص باید بگوییم، با در نظر گرفتن اینکه شروع تولید مدل های فرش های مدرن از کدام کشور بوده است، می توانیم مزایای خاصی را برای آن مشخص کنیم. به نام ترین فرش های مدرن که طبق اسم کشور تولید کننده در بازار شناخته می شوند، شامل: فرشهای مدرن بلژیکی، ترکی و ایرانی می باشند.

نظرات