معایب سرمایه گذاری در تتر چیست؟

0

در این مطلب در خصوص تتر و معایب سرمایه‌گذاری بر روی این استیبل کوین معروف صحبت می‌کنیم. بارونق بازار ارزهای دیجیتال، شکل و شمایل سرمایه‌گذاری‌ها تغییر کرده است و اکنون بسیاری از سرمایه‌گذاران در سراسر جهان به خریدوفروش ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری و کسب سود از این مقوله روی آورده‌اند. Tether یکی از ارزهای دیجیتال شناخته‌شده است، که باقابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود محبوبیت زیادی کسب‌ کرده است. در ادامه این مطلب، با ویژگی‌های این ارز دیجیتال و معایب سرمایه‌گذاری بر روی آن آشنا می‌شوید.

سرمایه گذاری در تتر

درباره ارز دیجیتال تتر

ارزهای دیجیتال، پدیده‌ نسبتاً جدیدی در عرصه تکنولوژی هستند، که باهدف تمرکززدایی، شخصی‌سازی و امنیت بیشتر معاملات ایجادشده‌اند. ارزهای دیجیتال مزیت‌های متعدد دیگری نیز دارد، که تتر نیز چنین مزایایی را ارائه می‌دهد. اما تتر و ارزهای دیجیتال مشابه آن، با سایر ارزهای رمزنگاری‌شده همچون بیت کوین، تفاوت‌های اساسی دارند.

ارز دیجیتال Tether چیست؟

Tether که با نماد USDT شناخته می‌شود، یک نوع ارز دیجیتال پایدار است. ارزهای پایدار یا استیبل کوین‌ها به ارزهای دیجیتالی گفته می‌شود، که از پشتوانه‌ای نظیر یک کالا یا دارایی برخوردار هستند و قیمت آن‌ها با توجه به ارزش پشتوانه تعیین می‌گردد. در‌این‌صورت، هر تغییری که در ارزش پشتوانه رخ دهد، بر قیمت استیبل کوین‌‌ها تأثیر می‌گذارد. استیبل کوین‌ها به‌منظور ایجاد پیوند بین دنیای واقعی و دنیای ارزهای دیجیتالی ساخته‌شده‌اند و این ارزها توسط یک ارز ثابت که معمولاً دلار است، حمایت می‌شوند. نوسانات قیمت، تأثیر چندانی بر روی استیبل کوین‌ها ندارد. از‌این‌رو یکی از بهترین گزینه‌ها برای حفظ سرمایه و دارایی دیجیتالی، به شمار می‌روند. پشتوانه ارز دیجیتال تتر، دلار آمریکا است و قیمت تتر همواره با یک دلار آمریکا برابری می‌کند. این ارز دیجیتال پایدار توسط شرکت بلاک چین Tether Holdings Limited و در سال ۲۰۱۴ میلادی به دنیای کریپتوکارنسی معرفی شد. در حال‌ حاضر، تتر یکی از بزرگترین ارزهای رمزنگاری‌شده در گردش است.

سرمایه گذاری در تتر

چرا استیبل کوین‌ها به وجود آمدند

استیبل کوین‌ها باهدف بهبود وضعیت تراکنش‌های ارزهای دیجیتال بی‌پشتوانه و رفع کمبودهای آن، به وجود آمده‌اند. نوسانات قیمت بر روی این رمز ارزها، تأثیر چندانی ندارد؛ از‌این‌رو با خرید تتر، ریسک سرمایه‌گذاری به‌ میزان بسیار زیادی کاهش می‌یابد. این دقیقاً همان چیزی است که در مورد معاملات بیت کوین‌ها دلهره‌آور است. قیمت بیت کوین و رمز ارزهای مشابه آن، دائماً در حال نوسان و تغییر هستند. تغییراتی که گاهاً سودآور و در برخی شرایط، خسارت‌های جبران‌ناپذیری به‌ وجود می‌آورد. دلیل دیگر به‌ وجود آمدن استیبل کوین، بهبود سرعت تراکنش‌هاست. درحالی‌که سرعت تراکنش بیت کوین با ۷ تراکنش در ثانیه، کُند در نظر گرفته می‌شود، ارزهای پایداری همچون Tether چنین مشکلی را ندارند. مورد سوم، ارزش‌گذاری استیبل کوین‌ها است. این ارزها بر اساس ارزهای فیات معتبر دنیا از جمله دلار ارزش‌گذاری می‌شوند. ضمن اینکه بانک مرکزی کشورها نیز این امر را مدیریت می‌کند. با این وصف، استیبل کوین‌ها معامله‌گران کریپتو را از زیان‌های حاصل از نوسانات شدید بازار کریپتو، محافظت می‌کنند. مورد چهارم استفاده از استیبل کوین‌ها به‌عنوان دلار است. با خرید usdt یا همان ارز دیجیتال Tether، امکان انتقال دلاری به صرافی‌های خارجی از‌جمله بایننس فراهم است.

معایب سرمایه گذاری تتر

هرچند که استیبل کوین‌ها از کاربردها و مزایای قابل‌توجهی برخوردار هستند، اما خرید usdt یا همان تتر یک عیب عمده دارد، که ممکن است برخی افراد را به این رمز ارز پایدار، بدگُمان کند. در خصوص ارز Tether حواشی متعددی وجود داشته، که خوشبختانه تتر بدون ایجاد هیچ مشکلی آن‌ها را پشت سر گذاشته است. در‌هر‌حال، شفاف نبودن فعالیت‌های شرکت عرضه‌کننده تتر، برای تریدرها و فعالان این عرصه، قابل‌قبول نیست. همین امر ممکن است، در آینده این رمز ارز شناخته‌شده، تأثیراتی سوء داشته باشد.

سرمایه گذاری در تتر

کلاهبرداری تتر

همان‌طور که گفتیم شایعات و بی‌اعتمادی‌های متعددی در مورد استیبل کوین Tether به‌خصوص در مورد ذخایر دلاری این ارز وجود دارد. به گفته عرضه‌کنندگان تتر، پشتوانه دلاری این کوین به مبلغ ۸/۱ میلیارد دلار در بانک Deltec واقع در جزیره باماهاس ذخیره‌ شده است. حتی سندی با امضای هرچند از‌نظر برخی مشکوک، منتشر کرده‌ و به دارندگان Tether اطمینان خاطر داده‌اند، که دارایی آن‌ها در جای امنی نگهداری می‌شود. اعتبار ناچیز بانک دلتک و نبودن آن در لیست ده بانک برتر یک جزیره کوچک و همچنین قابل‌قبول نبودن سند و امضای منتشر‌شده، برخی از منتقدان را به این ارز دیجیتالی مشکوک‌ کرده است. ازاین‌روی، باعث‌ شده که انگ کلاه‌برداری به آن زده شود. در‌حالی‌که سازندگان Tether می‌توانند، بانک معتبرتری را برای نگهداری سرمایه مردم انتخاب کنند، اما حتی تاکنون در مورد انتخاب بانک دلتک، شفاف‌سازی قابل‌قبولی ارائه نداده‌اند. از‌این‌روی، بسیاری از تریدرها در مورد خرید usdt برای محافظت از دارایی دیجیتالی خود، تردید می‌کنند. با‌این‌حال، این موارد همگی در حد گمانه‌زنی بوده و تاکنون مشکل و کلاه‌برداری از جانب شرکت سازنده تتر مشاهده‌ نشده است. از طرفی با‌وجود گردش بالا و استفاده روزافزون از این استیبل کوین، چسباندن انگ کلاه‌برداری به آن تا حدودی بی‌انصافی است.

بهترین زمان خرید تتر

با توجه به مطالب ذکرشده هنوز هم محبوبیت Tether در بین تریدرها نمایان است و بسیاری از تریدرهای کریپتو، خرید usdt را برای حفظ سرمایه و در امان ماندن از نوسانات بازار کریپتو انتخاب می‌کنند. هرچند که قیمت تتر همواره ثابت و برابر با ۱دلار آمریکا است؛ اما تورم ناشی از افزایش قیمت دلار در کشور ما و نوسانات شدید آن در مقایسه با ارز رایج خودمان، تریدرهای ایرانی را در بهترین زمان خرید این ارز، با چالش‌های جدی مواجه می‌سازد. هرچند که برای پیش‌بینی نوسانات رمزارزها، روش‌های متعددی وجود دارد. پیش‌بینی قیمت دلار به این سادگی‌ها نیست. بنابراین می‌توان گفت که بهترین زمان خرید usdt زمانی است، که قیمت دلار حداقل برای سه روز متوالی بدون تغییر بوده است. لذا تریدرهای ایرانی برای اطلاع از قیمت usdt، می‌بایست همواره تغییرات قیمت دلار را دنبال کنند.

سرمایه گذاری در تتر

کلام پایانی

استیبل کوین تتر، یک نوع ارز دیجیتال با پشتوانه دلار است. ارزش این ارز، همواره با یک دلار آمریکا برابری می‌کند. به‌طور‌کلی، استیبل‌ کوین‌ها راهی برای حفظ سرمایه در برابر نوسانات بازار کریپتو هستند. سرمایه‌گذاری روی ارزهای پایداری از قبیل تتر، مزایای زیادی دارد. هرچند که شفاف نبودن فعالیت‌های سازندگان این ارز، انتقادهای زیادی را به دنبال داشته است.

نظرات