چه زمانی به استخدام پرستار سالمند در منزل نیاز است؟

0

مشکلات حرکتی و فیزیکی یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی افراد سالخورده است. با افزایش سن شدت این مشکلات نیز بیشتر خواهد شد. شاید یکی از گزینه‌های پیش روی این افراد انتقال به مراکز درمانی یا خانه سالمندان باشد. برخی خانواده‌ها تصور می‌کنند با انتقال والدین سالخورده خود به این مراکز می‌توانند مراقبت‌های بهتری از آن‌ها انجام دهند، در حالی که بسیاری از سالمندان ترجیح می‌دهند دوران پیری خود را در محل زندگی و بین دوستان و آشنایان خود سپری کنند. استخدام پرستار سالمند باعث می‌شود تا این عزیزان گزینه‌های بهتری برای مراقبت و درمان در منزل خود داشته باشند. شاید مهم‌ترین مزیت حضور پرستار در کنار سالمند، کمک به جز استقلال و آسودگی خیال او باشد. تحقیقات نشان داده سالمندانی که به تنهایی زندگی می‌کنند چه در منزل و چه در مراکز درمانی بیشتر در معرض افسردگی، انزوا و مشکلات مربوط به سلامتی قرار دارند.

   استخدام پرستار سالمند در منزل

هر شخصی بنا به نیاز‌های خود می‌تواند از مزایای یک مراقب یا پرستار در منزل بهره‌مند شود. پرستار سالمند ممکن است تنها گزینه سالمند برای داشتن یک زندگی مستقل باشد. در واقع این جفت چشم اضافی که همواره به دنبال سالمند است و درک درست و صحیح از نیاز‌های روحی و جسمی او دارد موجب کاهش استرس، نگرانی و آرامش بیشتر سالمند و سایر اعضای خانواده نیز خواهد شد. در واقع پرستارانی که مراقبت از افراد سالخورده را در منزل به عهده می‌گیرند می‌توانند خطرات سلامتی را که باعث ایجاد تصادف و آسیب‌های بعدی می‌شود تشخیص داده و پشتیبانی‌های لازم را برای پیشگیری از سقوط و سایر آسیب‌های ناتوان‌کننده انجام دهند. برای استخدام پرستار شما می‌توانید با مراکز خدمات پرستاری تماس حاصل نمایید.

اما چه زمانی به استخدام پرستار سالمند در منزل نیاز است یکی از پرتکرار‌ترین سؤالاتی که افراد می‌پرسند. این مقاله با همکاری مجموعه خدمات پرستاری تهران درمان با هدف پاسخگویی به این سؤال رفع ابهامات شما در این زمینه نگارش شده است.

نیاز‌های سالمندان در دوران سالمندی

به دلیل چالش‌هایی که سیستم‌های مراقبتی با آن مواجه هستند، تعداد سالمندانی که نیاز‌های مراقبتی و حمایتی برآورده‌نشده دارند، به طور قابل ملاحظه‌ای در حال افزایش است. پرداختن به این نیاز‌های برآورده نشده در حال تبدیل شدن به یکی از اولویت‌های فوری بهداشت عمومی است. به منظور ایجاد راه حل‌های مؤثر برای رفع برخی از این نیاز‌ها، ابتدا باید نیاز‌های مراقبت و حمایت افراد مسن را درک کرد.

استخدام پرستار سالمند در منزل

با بالا رفتن سن، اغلب خانواده‌ها با نیاز‌ها و چالش‌های اضافی مرتبط با آن مواجه می‌شوند. اگر والدین مسن خانواده، در انجام کار‌های روزمره خود به کمک نیاز دارند، باید این نیاز‌های روزانه به درستی شناسایی و درک شوند. باید به سالمندان اجازه زندگی مستقل داده شود و در عین حال با احترام به آن‌ها در انجام کار‌هایی که برایشان سخت شده، کمک کرد. سالمندان جهت مبارزه با بیماری‌ها و شرایط مختلف جسمی و روحی نیاز به داشتن انگیزه دارند. سالمندی که در خانه تحت مراقبت قرار می‌گیرد نسبت به فردی که در خانه سالمندان یا مراکز درمان تحت مراقبت است، احساس امنیت و آرامش بیشتری دارد. از طرفی انگیزه او برای ادامه زندگی و غلبه بر چالش‌های مرتبط با سن نیز بیشتر خواهد بود. نیاز‌های سالمندان در دوران پیری چیست؟ در زیر به لیستی از مهم‌ترین ان‌ها اشاره شده است:

  1. تحرک

تحرک برای افراد مسن مهم است، حتی اگر این تحرک محدود به جابجایی در محیط اطرافشان باشد. بنابراین باید مطمئن شوید که آن‌ها ایمنی لازم را هنگام حرکت دارند. اگر به دلیل عدم توانایی حرکتی سالمند باید از ویلچر، واکر یا عصا استفاده کند، مطمئن شوید که نحوه بکارگیری آن‌ها را به درستی می‌داند. استخدام پرستار سالمند در منزل تهران کمک می‌کند تا شهروندان تهرانی بتوانند راحت‌تر نیاز‌های حرکتی سالمند خود را برآورده سازند. یک پرستار می‌تواند حرکت درست را هنگام نشستن و برخاستن به سالمند آموزش دهد تا احتمال سقوط و آسیب دیدگی کاهش پیدا نماید. در این بین خانواده‌ها نیز نقش اساسی در بهبود حرکت سالمند خواهند داشت، به عنوان مثال نصب نرده‌های دستی، صندلی دوش و… می‌توانند نقش مهمی در پیشگیری از صدمه و آسیب به سالمند هنگام حرکت داشته باشند.

  1. حمل و نقل

حمل و نقل می‌تواند برای یک فرد مسن حیاتی است. اگر به دلیل مشکلات حرکتی سالمند نمی‌تواند مانند گذشته رانندگی کند باید شرایطی برای حمل و نقل او به کلینیک‌ها، مراکز درمانی و فیزیوتراپی فراهم شود. از طرفی اکثر سالمندان نیاز دارند که در مراسم و رویداد‌های اجتماعی شرکت کنند. حضور یک پرستار می‌تواند به حمل و نقل و جابجایی آن‌ها برای شرکت در این رویداد‌ها کمک کند.

  1. دارو

سالمندان برای سالم ماندن و بهبود وضعیت جسمانی خود به دارو نیاز دارند. مراقبت‌های پزشکی کافی، مراقبت‌های دندانپزشکی، درمان کمر درد، مراقبت از چشم، فیزیوتراپی، روان درمانی و… ممکن است با مصرف انواع مختلف دارو‌ها پیگیری شوند. سالمندان ممکن است برای تنظیم برنامه دارویی، تزریق انسولین و سرم به کمک نیاز داشته باشند. در این صورت لازم است یک سیستم پرستاری در منزل به برنامه مراقبت روزانه آن‌ها اضافه شود.

  1. مراقبت شخصی

مراقبت شخصی نیاز روزانه مهم برای یک شهروند سالمند است. او ممکن است برای حمام کردن، لباس پوشیدن و نظافت شخصی به کمک نیاز داشته باشد. در صورت لزوم، یک دستیار بهداشتی در خانه یا سایر اعضای خانواده می‌توانند در انجام این وظایف به او کمک کنند.

  1. تغذیه

یک فرد مسن برای سالم ماندن و لذت بردن از زندگی راحت به تغذیه مناسب نیاز دارد. از یک متخصص تغذیه یا مراقب بخواهید که برنامه غذایی روزانه برای سالمند شما تنظیم کند تا غذا‌های مناسب با سبک زندگی فرد برای او برنامه‌ریزی شوند. وعده‌های غذایی را می‌توان به صورت هفتگی تهیه کرد تا سالمندان به غذا‌های گرم و سالم راحت‌تر دسترسی داشته باشند. پرستار سالمند می‌تواند در خرید، تهیه و پخت غذا‌های سالم به شما کمک نماید. سعی کنید همه گروه‌های غذایی از جمله سبزیجات، میوه‌ها، ماهی و… را در برنامه روزانه سالمند قرار دهید.

مراقبت‌های دوران سالمندی

همانطور که گفته شد، عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند زندگی مستقل سالمندان را دشوارتر کنند. شاید نگرانی‌های حرکتی یا تنهایی مهمترین آن‌ها باشند. مراقبت مناسب از سالمندان برای خود یا عزیزتان مهم است. با این وجود یک رویکرد قطعی و مناسب برای مراقبت از سالمندان وجود ندارد. به همین دلیل درک گزینه‌های مختلف مراقبت از سالمندان که همیشه در دسترس باشند، نیز بسیار مهم است.

استخدام پرستار سالمند در منزل

اگر خودتان از والدین سالخورده یا عزیزان مراقبت می‌کنید، بسیار مهم است که از پشتیبانی مناسب برخوردار باشید. این کار آسانی نیست. در واقع برای انجام مراقبت‌های دوران سالمندی به بهترین شکل باید به نکات مختلفی توجه کرد. اینکه چه فردی مسئولیت مراقبت از سالمند شما را به بهترین شکل انجام می‌دهد؟ هزینه‌های مراقبت از سالمندان شامل چه مواردی است؟ استخدام یک پرستار چقدر هزینه به همراه دارد؟ مهمترین سؤالات پیشرو برای اطمینان از ارائه مراقبت‌های درست در دوران سالمندی است. مراقبت از سالمندان نه تنها برای رفع نگرانی و چالش‌های جسمی توصیه می‌شود بلکه می‌تواند جنبه‌های اجتماعی و روانی زندگی آن‌ها را نیز به خوبی پوشش دهد. مراقبت‌های دوران سالمندی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. تمرینات ورزشی منظم
  2. برنامه غذایی سالم فاقد چرب، نمک و سایر افزودنی‌های مضر
  3. هیدراته نگه داشتن بدن سالمند
  4. کنترل منظم علائم حیاتی مانند فشار و قند خون
  5. انجام تمرینات توانبخشی توصیه شده توسط پزشک
  6. برنامه‌ریزی برای داشتن خواب منظم
  7. توجه به سرگرمی و برنامه‌های تفریحی
  8. شرکت دادن سالمند در رویداد‌های اجتماعی
  9. تنظیم برنامه دارویی
  10. توجه به نظافت و بهداشت شخصی سالمند
  11. انجام اقدامات پیشگیرانه جهت ایمنی بیشتر سالمند

استخدام پرستار سالمند در منزل

استخدام پرستار سالمند در منزل می‌توانید به بهبود کیفیت زندگی سالمندان و برآورده شدن نیاز‌های مراقبتی آن‌ها جهت داشتن یک زندگی کامل و سالم کمک کند. اینگونه خدمات می‌توانند به خوبی بحران‌های دوران پیری را مدیریت نمایند و در نهایت به سلامت جسمی، روانی و رفاه سالمندان کمک کنند. پرستار سالمند می‌تواند به صورت تمام وقت، نیمه وقت و یا پاره وقت در منزل حضور داشته باشد. این بستگی به نیاز شما و سالمند‌تان دارد که بخواهید تا چه مدت از حضور پرستار بهره ببرید. انتخاب یک پرستار خوب می‌تواند و تنها دغدغه و نگرانی‌های سالمند شما را مرتفع سازد بلکه به آسودگی خاطر همه اعضای خانواده نیز کمک کند.

استخدام پرستار سالمند در منزل

برای استخدام پرستار سالمند در منزل شما باید با مراکز خدمات پرستاری معتبر و شناخته شده در این زمینه مانند مرکز خدمات پرستاری تهران درمان تماس حاصل نمایید تا در اسرع وقت بتوانید به نیرو‌های مجرب و ماهر دسترسی داشته باشید. پرستاران این مجموعه زیر نظر کادر پزشکی متخصص آموزش دیده‌اند تا بتوانند پل ارتباطی خوبی بین بیماران، سالمندان و سایر مددجویان با پزشکان حرفه‌ای این مجموعه باشند. تعهد و مسئولیت‌پذیری بالا در قبال مدد جویان و متقاضیان یکی از مهمترین دلایل اعتبار این مجموعه می‌باشد.

نظرات