فیلم / خوانندگی زیبای جواد گلپایگانی بازیگری که آرزوی خواننده شدن داشت

0

فیلم / خوانندگی زیبای جواد گلپایگانی بازیگری که آرزوی خواننده شدن داشت که تا حالا ندیدید

جواد گلپایگانی خواننده بود! پس از فوت و درگذشت جواد گلپایگانی مشخص شد که او قبل از انقلاب خواننده بوده و در طول فعالیت های موسیقی ۱۱۰ آهنگ به سبک کوچه بازاری و لاله زاری خوانده است.

جواد گلپایگانی خواننده

جواد گلپایگانی خواننده

فیلم منتشر شده از خوانندگی جواد گلپایگانی معروف به آتقی با آهنگ کوچه بازاری در چند روز گذشته در شبکه های اجتماعی پربازدید شد. این بازیگر مدتی به عنوان خواننده در دهه های ۴۰ و ۵۰ فعالیت داشته است. او قبل از انقلاب خواننده بود و بعد از انقلاب وارد بازیگری شد و بنا به گفته خودش آرزوی خواننده شدن داشت و ۱۱۰ ترانه و آهنگ در همان دوران خوانده است.

زنده یاد محمد جواد نظری گلپایگانی در مصاحبه با بابک صحرایی درباره خوانندگی و فعالیت موسیقی توضیح داده: قبل از ورود به سینما، ۱۱۰ آهنگ خوندم که در زیر نمونه خوانندگی اش را تماشا کنید:

آثار

جواد گلپایگانی (زاده ۲۶ اسفند ۱۳۲۹ در گلپایگان) تهیه‌کننده و بازیگر اهل ایران بود. او با بازی در نقش آتقی در سریال آینه عبرت تبدیل به یک بازیگر معروف ایرانی شد.

از آثار او می توان به فیلم “شجاعان ایستاده می‌میرند” که توقیف شد.”عصیانگران” و “مزدوران” هر دو به کارگردانی جهانگیر جهانگیری و “نقطه ضعف” به کارگردانی محمدرضا اعلامی که در سراسر دنیا پخش شد. وی درباره کم کاری اش گفته: من به دلیل ممانعت‌های آقای مسعود شاهی از سینما بیرون آمدم و در سال ۱۳۶۷ با سریال “آینه عبرت” وارد تلویزیون شدم.

سریالی مثل “آینه عبرت” بین مردم محبوبیت داشت، چون زندگی خود مردم بود. حتی بعد پخش سریال مردم تماس می‌گرفتند که بیایید فرزند یا همسر معتاد من را ببرید و مشاوره بدهید. یعنی یک سریال، روی افکار و زندگی مردم آن‌قدر تأثیرگذار بود. ولی سریال‌های الان همه زندگی‌ها مرفه، ماشین‌ها و لباس‌های عالی است و این از واقعیت زندگی مردم دور است. هنوز مردم وقتی من را می‌بینند می‌گویند “آتقی آینه عبرت”. اگر دوباره هم این سریال پخش شود، مردم باز هم تماشا می‌کنند. الان شاید همین تجملات درصد طلاق را افزایش داده است. مفهوم سینما و تلویزیون عوض شده است. احساس می‌کنم در شرایط کنونی با شعور مردم بازی می‌شود و هنرمند هم کاری نمی‌تواند بکند، چرا که بحرانی است که باید بگذرد.

نظرات