نظر هاسکینسون درباره دوج کوین و ارتباط آن با توییتر

0

میم کوین‌ها یکی از پرحاشیه‌ترین ارز‌های دیجیتال بازار هستند و از همان روز‌های اولیه فعالیت این رمزارز‌ها، شاهد بحث‌ها و نظرات مختلفی پیرامون آن‌ها بودیم. بسیاری بر این عقیده هستند که میم کوین‌ها هیچ ارزشی ندارند و صرفاً شت کوین‌هایی هستند که در نهایت از بین ‌می‌روند، اما در سمت مقابل بسیاری نیز به پتانسیل‌های رشد قیمتی آن‌ها باور دارند.
جایگاه‌های برتر ارز‌های دوج کوین (Dogecoin) و شیبا اینو (Shiba Inu) می‌تواند به خوبی نشان دهد که چه این ارز‌ها هدف داشته باشند یا خیر، توجهات زیادی را به خود جلب کرده‌اند و خرید دوج کوین به یک گزینه جذاب در بازار تبدیل شده‌ است.

دوج کوین

Dogecoin و مسیر آغاز محبوبیت میم کوین‌ها

Dogecoin اولین میم کوین بازار است که در سال ۲۰۱۳ توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر معرفی شد. این دو، Dogecoin را براساس میم محبوب آن روز‌ها یعنی تصویری از سگ شیبا اینو ساختند و هدف این ارز دیجیتال، سرگرمی، تمسخر پروژه‌های بی‌اساس و نامعتبری بود که در آن زمان به طور مداوم عرضه می‌شدند تا جایگزینی برای بیت کوین باشند. Dogecoin با این حال تنها یک ارز دیجیتال بی‌هدف و بی‌ارزش نبود و در همان سال‌های ابتدایی نیز توسط بخشی از جامعه طرفدار میم‌ها و علاقه‌مندان به این پروژه، خرید دوج کوین برای انجام پرداخت‌ها و به عنوان یک پول مجازی در شبکه‌ها و انجمن‌های اجتماعی مورد استفاده قرار گرفت.

Dogecoin بلاک چین اختصاصی خود را دارد که تراکنش‌های سریع و کم کارمزد را برای آن امکان‌پذیر کرده بود. موضوعی که سال‌ها بعد از عرضه، توجه ایلان ماسک را جلب می‌کند و منجر به رشد قیمت Doge می‌شود. ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان است و حضور مداوم در شبکه‌های اجتماعی باعث شده است تا بسیاری از سراسر جهان او را دنبال کنند که منجر به تاثیرگذاری شدید پیغام‌ها و توییت‌های او شده است. با همه‌گیری کرونا و افزایش توجه‌ها به بازار‌های دیجیتالی و رمزارز‌ها، ایلان ماسک نیز از ایده بلاک چین و ارز‌های دیجیتال استقبال کرد و حمایت‌های خود را در این بازار با بیت کوین آغاز کرد.

دوج کوین

اما در ادامه با توجه به آلودگی‌های زیست محیطی فعالیت بلاک چین بیت کوین، ایلان ماسک نظر خود را تغییر داد و در بین هزاران ارز دیجیتال متنوع، خرید Doge را به عنوان جایگزین انتخاب کرد. علاوه بر تأثیر علاقه ایلان ماسک به میم کوین‌ها در انتخاب و خرید Doge، ماهیت و مزیت‌های Dogecoin برای استفاده در پرداخت‌ها باعث شد تا ایلان ماسک Doge را بهتر از بیت کوین برای پرداخت‌ها بداند و علاوه بر حمایت‌های گسترده توییتری از این میم کوین، پرداخت خدمات و هزینه‌ها در شرکت تسلا را با این میم کوین امکان‌پذیر کرد.

این حمایت‌های گسترده منجر به رشد قیمت دوج کوین شد و در زمانی که بازار صعودی بود و سرمایه‌گذاران در سراسر جهان به این بازار جذب شده بودند، خرید Doge افزایش پیدا کرد و Dogecoin موفق شد تا یک جامعه حامی بسیار بزرگ به دست آورد و خود را به عنوان یک ارز دیجیتال برتر معرفی کند. با افزایش قیمت دوج کوین، این رمزارز هم اکنون به لیست ده ارز دیجیتال برتر بازار راه پیدا کرده است، توسط بسیاری از فروشگاه‌های سراسر جهان به عنوان یک روش پرداختی پذیرفته می‌شود و با خرید توییتر توسط ایلان ماسک، آینده این میم کوین روشن‌تر از همیشه به نظر می‌رسد.

دوج بخشی از برنامه توسعه آینده توییتر است؟

با خرید توییتر توسط ایلان ماسک، بحث و گفتگو‌ها پیرامون استفاده و پشتیبانی از Dogecoin در این شبکه اجتماعی محبوب جهانی بالا گرفته است و چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) نیز نظر خود را در این رابطه گفته است. هاسکینسون که یکی از بنیانگذاران شبکه کاردانو است، معتقد است که دو ارز دیجیتال دوج کوین و بایننس کوین می‌توانند بخشی از برنامه‌های آینده ایلان ماسک برای توسعه توییتر باشند.

هاسکینسون در جریان سخنرانی در کنفرانس Web Summit شهر لیسبون، خرید توییتر توسط ایلان ماسک را خبری مثبت برای بازار ارز‌های دیجیتال دانست و پیش‌بینی کرد که تصاحب توییتر توسط این فرد علاقه‌مند به ارز‌های دیجیتال می‌تواند منجر به ورود و جذب بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر جدید به فضای ارز‌های دیجیتال و فناوری بلاک چین شود.

دوج کوین

همچنین از مدت‌ها پیش شایعاتی منتشر می‌شد که توییتر در نظر دارد تا پرداخت با ارز‌های دیجیتال را در اختیار تمام کاربران خود قرار دهد و فعالیت در حوزه رمزارز را افزایش دهد. موضوعی که با مدیریت جدید ایلان ماسک می‌تواند سرعت بیشتری پیدا کند و Dogecoin از جمله گزینه‌های احتمالی برای این روش پرداختی و پشتیبانی از ارز‌های دیجیتال در این شبکه اجتماعی است. استفاده و پشتیبانی از Dogecoin در توییتر می‌تواند خبر بسیار بزرگی برای این میم کوین و جامعه آن باشد و آینده‌ای روشن را برای قیمت Doge و رشد فضای غیرمتمرکز نشان دهد.

جمع‌بندی

Dogecoin یک میم کوین و ارز دیجیتال جذاب در بازار است که حمایت‌های ادامه‌دار ایلان ماسک از آن باعث شده است تا به یک ارز پرپتانسیل تبدیل شود و این فرصت را داشته باشد تا حتی در بدترین روز‌های بازار، افزایش قیمتی تجربه کند. علاقه‌مندان Dogecoin امیدوار هستند تا با افزایش پذیرش جهانی این ارز دیجیتال به عنوان یک روش پرداختی و رخ دادن اتفاقاتی مانند پشتیبانی در توییتر و انتخاب به عنوان یک ارز دیجیتال برتر برای پرداخت‌های جهانی رمزارز، این میم کوین جایگاه خود را در بازار بیش از پیش ارتقا دهد و باری دیگر شاهد جهش‌های قیمتی باشیم.

Dogecoin هم اکنون دهمین ارز دیجیتال برتر بازار است و این جایگاه برتر و ارزش بازار بالای دوج، منجر به اطمینان خاطری برای سرمایه‌گذاران شده است. این میم کوین تا به امروز بارها به نوسانات قیمتی کلی بازار واکنش نشان داده و فرصت‌های بسیاری را برای کسب سود و سرمایه‌گذاری پرسود در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. اگر شما نیز از علاقه‌مندان خرید و فروش Dogecoin هستید، مهم است توجه داشته باشید که قیمت دوج کوین نوسانات قیمتی شدیدی دارد و این موضوعی است که ریسک سرمایه‌گذاری در آن‌ را افزایش می‌دهد. پس مهم است قبل از سرمایه‌گذاری و خرید دوج کوین و دیگر میم کوین‌های بازار، تحقیق و بررسی خود را داشته باشید و مدیریت ریسک را فراموش نکنید.

نظرات