ببینید: اقدامات مهم و فوری در صورت مواجه با مسمومیت گازی (اینفوگرافیک)

0

ببینید: اقدامات مهم و فوری در صورت مواجه با مسمومیت گازی (اینفوگرافیک)

اینفوگرافیک: در صورت بروز و مواجه با مسمومیت گازی این اقدامات مهم و فوری را انجام دهید که عکس اینفوگرافیک آن را در زیر دانلود کنید و همیشه به همراه داشته باشید

ببینید: اقدامات مهم و فوری در صورت مواجه با مسمومیت گازی (اینفوگرافیک)

در صورت بروز و مواجه با مسمومیت گازی برخی اقدامات مهم و اورژانسی می تواند کمک زیادی در مقابله با مسمومیت‌گازی برای شما داشته باشد.

اعتمادآنلاین نوشت: گازهای مسموم کننده می‌تواند بی‌بو باشند، بنابراین تا ظهور اولین علائم مسمومیت ممکن است کسی متوجه وجود گاز در فضا نشود، چند دستورالعمل برای مواجهه با مسمومیت‌گازی را مرور می‌کنیم.

باوجود این که معمولا انتظار داریم «گاز» بو داشته باشد، گازهای مسموم کننده می‌تواند بی‌بو باشند، بنابراین تا ظهور اولین علائم مسمومیت ممکن است کسی متوجه وجود گاز در فضا نشود، چند دستورالعمل برای مواجهه با مسمومیت گازی را مرور می‌کنیم.

علائم مسمومیت گازی

طبق شواهد بالینی افرادی که مسموم شدند، مسمومیت ناپایدار و زودگذر داشته و آزمایشات آنان طبیعی است، ولی در عین حال سبب بروز حالت تهوع، استفراغ، سرفه، تنگی نفس، سرفه و … می‌شود.

آفتاب نیوز: موج مسمومیت سریالی دانش آموزان که چندین ماه پیش از قم شروع شده و به بروجرد و تهران رسیده بود حالا به شهر‌های بیشتری در سراسر کشور گسترش پیدا کرده است و مسئولان نیز همچنان در این خصوص اظهارات ضدونقیضی مطرح می‌کنند.

براساس گزارش‌ها، امروز نیز در مدارس برخی شهر‌های کشور از جمله در ایلام، اسلامشهر، کرمانشاه، تهران، کاشان، تبریز، هفتگل(خوزستان)، محلات(اراک)، همدان، پاکدشت، کرج، پرند، اسلامشهر، اصفهان، فارس، ارومیه، بهارستان، رشت، بجنورد، زنجان، سمیرم، لاهیجان، گرمی و مشگین شهر، شهریار، صفادشت و … دانش‌آموزان مسموم شده‌اند.

واکنش ها

سیدمرتضی خاتمی، نائب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفته است: بررسی‌های انجام شده توسط متخصصان، نمونه‌برداری‌ها و آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد که عامل مسمومیت، استنشاقی است. عامل مسمومیت دانش‌آموزان ممکن است یک یا ترکیبی از چند نوع گاز باشد. طبق شواهد بالینی افرادی که مسموم شدند، مسمومیت ناپایدار و زودگذر داشته و آزمایشات آنان طبیعی است، ولی در عین حال سبب بروز حالت تهوع، استفراغ، سرفه، تنگی نفس، سرفه و … می‌شود.

در روز‌های گذشته نیز برخی مراجع تقلید از جمله آیت الله جوادی آملی ضمن انتقاد شدید از مسمومیت‌دانش آموزان، خواستار شناسایی و برخورد با عوامل این حوادث شده بودند.

منابع: آفتاب نیوز – اعتمادآنلاین

نظرات