دلیل فوت جواد گلپایگانی بازیگر نقش آتقی در سریال آینه عبرت چیست علت درگذشت

0

دلیل فوت جواد گلپایگانی بازیگر نقش آتقی در سریال آینه عبرت چیست علت درگذشت

دلیل فوت جواد گلپایگانی بازیگر نقش آتقی در سریال آینه عبرت چیست؟ علت درگذشت

علت درگذشت جواد گلپایگانی بازیگر قدیمی

جواد گلپایگانی بامداد یکشنبه، ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۱ بر اثر سکته قلبی در سن ۷۲ سالگی درگذشت. علت درگذشت جواد گلپایگانی بازیگر نقش آتقی در سریال آینه عبرت سکته قلبی در خواب عنوان شد. محمد جواد نظری گلپایگانی بازیگر قدیمی در ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ در خواب سکته قلبی کرده و متاسفانه از دنیا رفت. او درهنگام مرگ ۷۲ سال داشت

محمد جواد نظری گلپایگانی (زاده ۲۶ اسفند ۱۳۲۹ – درگذشته ۱۴ اسفند ۱۴۰۱) تهیه‌کننده و بازیگر اهل ایران بود. وی با بازی در نقش آتقی در سریال آینه عبرت تبدیل به یک بازیگر معروف ایرانی شد.

از نظر شهرت، اگر چه اکثریت مردم، جواد گلپایگانی را به عنوان بازیگر می‌شناسند، اما او تهیهٔ کنندهٔ دو فیلم قابل اعتنا و خوش ساخت «شیلات، رضا میرلوحی» و «نقطه ضعف، محمدرضا اعلامی» نیز بوده‌است.

جزئیات فوت آتقی آینه عبرت

حسن صفدری، شاعر و پسرعمه‌ محمد جواد نظری گلپایگانی با تأیید این خبر گفت: او بامداد روز (یکشنبه، ۱۴ اسفندماه) در خواب بر اثر سکته قلبی از دنیا رفت.

صفدری همچنین در صفحه شخصی خود نوشته است: «محمد جواد نظری گلپایگانی (پسر عمه‌ام). در طول پنجاه سال فعالیت هنری‌ش بیش از نود آهنگ خوانده، بالغ بر پنجاه فیلم ساخته، اولین فیلم‌اش «مادر » در دهه پنجاه و آخرین فیلم او «آقای شانس» با شرکت اکبر عبدی در دهه هفتاد بود، کاراکتر «آتقی» که ساخته و پرداخته او در سریال تلویزیونی «آینه عبرت» بود، یکی از پرطرفدارترین سریال‌های تلویزیونی دهه هفتاد بود که در زمان جنگ ایران و عراق پخش می‌شد. آن زمان مردم برای رهایی از فشارهای عصبی جنگ زندگی می‌کردند، شب‌ها پای تلویزیون‌ها زهر و استرس آن روزشان را با دیدن سریال «آیینه عبرت» خنثی می‌کردند. آتقی خودش بود. در زندگی هم آتقی بود. زمانی هم که دستش به دهانش می‌رسید، از کمکی به دوستان و فامیل فرو گذار نکرد. ولی شوربختانه در زمانی که دیگر فعالیت هنری‌ش به پایان رسید، از دوستان نیازمند گذشته‌اش خبری نبود. آتقی امروز ما را تنها گذاشت. یادش گرامی! بی‌شک آهنگ‌ها و فیلم‌هایش او را تا ابد جاودان ساخت، خداحافظ پسر عمه عزیزم، روح‌ات در آرامش پسر دایی حسنعلی!»

به گفته او احتمالا مراسم خاکسپاری نظری گلپایگانی (دوشنبه، ۱۵ اسفندماه)، ۱۰ صبح در بهشت زهرا باشد؛ با توجه به این‌که فرزندش به دنبال کارهای اداری است هنوز مشخص نیست در کدام قطعه به خاک سپرده شود.

جواد گلپایگانی در سال ۱۳۸۰ با یک عابر پیاده تصادف کرد، خانواده متوفی با دیدن شرایط وی بدون گرفتن دیه اعلام رضایت کردند ولی مجدداً تصادف منجر به جرحی با یک خانم داشت که آن خانم رضایت نداد و گلپایگانی به زندان رفت. گلپایگانی در مصاحبهٔ اخیرش گفته که در پی زندانی شدن به علت تصادف دوم، همین گرفتار بودنش در زندان، باعث شده نتواند متولی اموالش باشد و بدهی‌های زیادتری بالا آورد و برای همین بدهی‌ها سال‌ها در زندان ماند. در بهمن ۱۳۹۳ اعلام شد که با کمک ستاد دیه و خیرین گلپایگانی همه بدهی‌های او داده شده و او از زندان آزاد شده‌است./ ویکی پدیا

نظرات