بیوگرافی محمد جواد نظری گلپایگانی بازیگر و همسر و فرزندانش علت درگذشت و فوت

0

بیوگرافی محمد جواد نظری گلپایگانی بازیگر و همسر و فرزندانش علت درگذشت و فوت

محمدجواد نظری گلپایگانی با نام معروف جواد گلپایگانی که با نقش آتقی در سریال آینه عبرت به شهرت رسید در ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ در سن ۷۲ سالگی درگذشت. محمد جواد نظری گلپایگانی زاده ۲۶ اسفند ۱۳۲۹ در گلپایگان تهیه‌کننده و بازیگر اهل ایران بود. او یکی از بازیگران سریال های دهه ۶۰ تلویزیون بود که اخیرا فعالیتی در عرصه بازیگری و سینما نداشت و مانند دیگر هنرمندان قدیمی کشورمان به فراموشی سپرده شده بود. علت درگذشت و فوت محمد جواد نظری گلپایگانی (آتقی) سریال آینه عبرت و زندگینامه او را در ادامه میخوانید

محمدجواد گلپایگانی کیست بیوگرافی و علت درگذشت و فوت محمد جواد گلپایگانی (آتقی)

بیوگرافی محمد جواد نظری گلپایگانی بازیگر

محمد جواد نظری گلپایگانی با نام معروف جواد گلپایگانی متولد ۲۶ اسفند ۱۳۲۹ در گلپایگان بوده که در ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ در سن ۷۲ سالگی درگذشت. او یکی از بازیگران سریال های دهه ۶۰ تلویزیون بود که اخیرا فعالیتی در عرصه بازیگری و سینما نداش. بیشترین شهرتش برای بازی در نقش آتقی در سریال خاطره انگیز آینه عبرت بود. محمد جواد گلپایگانی علاوه بر بازیگری در چند فیلم و سریال به عنوان تهیه کننده فعالیت داشته است.

سوابق

محمدجواد گلپایگانی در فیلم‌های سینمایی آقای شانس، مزدوران، نقطه ضعف، عصیانگران، شجاعان ایستاده می‌میرند،‌باغ بلور ،‌ زرخرید و سریال‌های تلویزیونی آتیه  رضا صفایی، برگ ریزان محسن شاه محمدی و آینه عبرت محسن شاه محمدی بازی کرده کرده است.او همچنین تهیه‌کنندگی فیلم‌های مزدوران، شیلات ، نقطه ضعف، عصیانگران و شجاعان ایستاده می‌میرند را برعهده داشته است.

جواد گلپایگانی درگذشت

محمد جواد گلپایگانی بازیگر نقش آتقی در سریال آینه عبرت بر اثر سکته قلبی در خواب درگذشت. او ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ تنها چند روز مانده به تولد ۷۳ سالگیش از دنیا رفت

علت درگذشت و فوت جواد گلپایگانی چه بود؟

حسن صفدری، شاعر و پسرعمه‌اش با تأیید این خبر گفت: او بامداد روز (یکشنبه، ۱۴ اسفندماه) در خواب بر اثر سکته قلبی از دنیا رفت.

صفدری همچنین در صفحه شخصی خود نوشته است: «محمد جواد نظری گلپایگانی (پسر عمه‌ام). در طول پنجاه سال فعالیت هنری‌ش بیش از نود آهنگ خوانده، بالغ بر پنجاه فیلم ساخته، اولین فیلم‌اش «مادر » در دهه پنجاه و آخرین فیلم او «آقای شانس» با شرکت اکبر عبدی در دهه هفتاد بود، کاراکتر «آتقی» که ساخته و پرداخته او در سریال تلویزیونی «آینه عبرت» بود، یکی از پرطرفدارترین سریال‌های تلویزیونی دهه هفتاد بود که در زمان جنگ ایران و عراق پخش می‌شد. آن زمان مردم برای رهایی از فشارهای عصبی جنگ زندگی می‌کردند، شب‌ها پای تلویزیون‌ها زهر و استرس آن روزشان را با دیدن سریال «آیینه عبرت» خنثی می‌کردند. آتقی خودش بود. در زندگی هم آتقی بود. زمانی هم که دستش به دهانش می‌رسید، از کمکی به دوستان و فامیل فرو گذار نکرد. ولی شوربختانه در زمانی که دیگر فعالیت هنری‌ش به پایان رسید، از دوستان نیازمند گذشته‌اش خبری نبود. آتقی امروز ما را تنها گذاشت. یادش گرامی! بی‌شک آهنگ‌ها و فیلم‌هایش او را تا ابد جاودان ساخت، خداحافظ پسر عمه عزیزم، روح‌ات در آرامش پسر دایی حسنعلی!»

مراسم تشییع

به گفته او احتمالا مراسم خاکسپاری نظری گلپایگانی (دوشنبه، ۱۵ اسفندماه)، ۱۰ صبح در بهشت زهرا باشد؛ با توجه به این‌که فرزندش به دنبال کارهای اداری است هنوز مشخص نیست در کدام قطعه به خاک سپرده شود.

نظرات