برای اخذ نمایندگی هاست چه اقداماتی لازم است؟

0

اگر از دسته افرادی هستید که در فروش خوش می‌درخشند و ایده‌های تازه‌ای برای ارائه خدمات باکیفیت میزبانی‌وب به مشتریان دارند، اما هزینه‌ و تخصص سطح بالایی برای رقابت با شرکت‌های هاستینگ بزرگ در اختیار ندارند، اخذ نمایندگی هاست برای شما گزینه‌ٔ خوبی خواهد بود. در این مطلب به بررسی کامل مزایا، معایب و مراحل دریافت میزبانی ریسلری (reseller hosting) خواهیم پرداخت و سوالات مرتبط با این موضوع را پاسخ خواهیم داد.

 اخذ نمایندگی هاست

منظور از نمایندگی هاست چیست؟

نمایندگی هاست یا میزبانی ریسلری یکی از خدماتی است که شرکت‌های هاستینگ به مشتریانی که در پی کسب درآمد هستند ارائه می‌کنند. یعنی دولوپرها یا طراحان سایت می‌توانند بدون در اختیار داشتن سرور و سایر سخت‌افزارها، خدمات میزبانی‌وب را در اختیار گرفته و با طراحی بسته‌های جدید میزبانی آن‌ها را به مشتریان خود عرضه کنند.

حتی می‌توانند بسته به تخصص خود کمی شخصی‌سازی انجام بدهند و به خدمات میزبانی چیزی مثل طراحی وب را نیز اضافه کنند و با قیمت موردنظر خود به فروش بگذارند.

با خرید نمایندگی هاست چه مسئولیتی‌هایی را برعهده خواهید داشت؟

به طور کلی میزبانی ریسلری یکی از انواع همکاری در فروش است که مزایای دوجانبه‌ای برای شرکت میزبانی و نمایندگی دارد. طرف میزبان مسئولیت کیفیت تامین سخت‌افزار و نرم‌افزار و بهینه‌سازی سرویس میزبانی را برعهده می‌گیرد. یعنی حجم مشخصی از یک سرویس میزبانی را در اختیار نماینده قرار می‌دهد. طرف نماینده با مشتریان بالقوه‌ای که سراغ دارد، تقسیم منابع و طراحی پلن‌های میزبانی را با هزینهٔ دلخواه انجام می‌دهد. و تحت عنوان برند خود فعالیت فروش را آغاز می‌کند. مشتریان پس از خرید هاست از نمایندگی، بدون آن که متوجه شوند به برند میزبان ارجاع داده می‌شوند و خدمات پشتیبانی دریافت می‌کنند.

اخذ نمایندگی هاست

درآمد نمایندگی هاست چقدر است؟

بدترین پاسخی که می‌شود به یک سوال مشخص با هدف مشخص داد «بستگی دارد» است. اما در این مورد به‌خصوص واقعاً باید بگوییم که درآمد نمایندگی هاست به نوع فعالیت و انتخاب‌های شما بستگی دارد.

مثلاً اگر برنامه‌ای را از شرکت هاستینگ خریداری کنید که بالقوه هزینهٔ بالا و خدمات پایینی داشته باشد، حاشیهٔ سود بالایی را نخواهید داشت.

اما در صورتی که بسته‌ٔ باکیفیت و مناسبی را انتخاب کنید و حتی بتوانید با برخی خلاقیت‌ها، اقدامات تازه‌ای به آن اضافه کنید می‌توانید درآمد بالایی نسبت به مسئولیت‌هایتان کسب کنید.

چرا که تمامی قوانین مربوط به پلن‌های میزبانی جدید در اختیار برند نمایند‌ه است. قیمت‌گذاری نیز از همین قوانین است که اختیار آن به صورت تام در دست شماست.

اخذ نمایندگی هاست

مراحل دریافت نمایندگی هاست از لیموهاست

شاید اصلی‌ترین گام برای دریافت نمایندگی هاست از لیموهاست تصمیم‌گیری باشد. باقی مراحل در کمال سادگی و شفافیت قابل انجام هستند. اجازه بدهید با یک بررسی گام به گام تمام اقدامات لازم را بررسی کنیم:

۱ . نوع سرویس ریسلری خود را انتخاب کنید

در لیموهاست دو نوع میزبانی وب ریسلری به نمایندگان عرضه می‌کند. پیش از آن که برای خرید هریک از این سرویس‌ها اقدام کنید، بهتر است تفاوت میان این دو نوع پلن را بدانید. طبق برآوردی که از مشتریان بالقوهٔ برند خود دارید و با توجه به کاربری هر یک از انواع نمایندگی هاست بهترین بسته را برای خرید انتخاب کنید.

· نمایندگی هاست وردپرس

روی سرویس‌های نمایندگی هاست وردپرس در لیموهاست، بهینه‌سازی‌هایی مخصوص این سیستم مدیریت محتوا انجام شده‌ است. ماژول‌های طراحی شده توسط تیم فنی لیموهاست باعث بهبود سرعت و افزایش پرفورمنس سایت می‌شود. سازگاری کامل این سرویس با افزونه‌ها و ابزارهای وردپرس نیز از ویژگی‌های به خصوص این سرویس است.

· نمایندگی هاست لینوکس

کاربران حرفه‌ای‌تر مثل توسعه‌دهندگان وب معمولاً تمایل دارند از سرویس‌هایی استفاده کنند که قابل سفارشی‌سازی باشد. یعنی آزادی عمل بیشتری برای بهینه‌سازی‌ها و به کارگیری زبان‌های برنامه نویسی مثل PHP و پایتون در اختیار این کاربران قرار می‌گیرد.

اخذ نمایندگی هاست

۲ . پلن‌های میزبانی را با برند خود مطابقت بدهید

پس از دریافت خدمات بایستی روی فروش آن متمرکز شوید. بسته‌ای که شما از لیموهاست به عنوان نماینده دریافت می‌کنید؛ درواقع محصولی خام است. محصولی که می‌تواند با ویژگی‌هایی که شما درنظر می‌گیرید شخصی‌سازی و به مشتریان ارائه شود. مثلاً می‌توانید براساس نیاز عموم مشتریان فضای دیسک و پهنای باند را تقسیم کنید. قیمت را باتوجه به حاشیه‌ٔ سود خودتان تعیین کنید.

آیا خلاقیت و مهارت شما می‌تواند ویژگی‌ خاص‌تری هم به این پلن‌ها اضافه کند؟ از این ویژگی‌ها استفاده کنید و پلن‌های جذاب‌تری به مشتریان عرضه کنید.

۳ . فروش هاست از طریق نمایندگی را آغاز کنید

پس از این مرحله می‌توانید پلتفرم فروش خود را تعیین کنید و یا از هر روشی که برند شما درنظر دارد فروش را آغاز کنید. پس از یک دوره فعالیت، روی داده‌هایی که به دست آورده‌اید؛ آنالیز انجام بدهید. سپس پلن بعدی خود را با دقت بالاتر و نزدیک‌تر به اهداف کسب و کار خود انتخاب کنید.

سوالاتی که پیش از خرید هاست نمایندگی باید به آن‌ها پاسخ بدهید!

۱ . چطور با مشتریان فنی و متخصص خود تعامل خواهید کرد؟

برخی از شرکت‌هایی که خدمات میزبانی ریسلری را در اختیار نمایندگان قرارمی‌دهند، خدمات پشتیبانی از مشتری را به صورت تمام و کمال ارائه می‌کنند. اما برخی دیگر، این خدمات را محدودتر ارائه می‌کنند. بنابراین لازم است پیش از شروع فعالیت بررسی کنید و ببینید نیازی هست که شما در پروسهٔ پشتیبانی از مشتری دخیل باشید؟ چه خدماتی تحت عنوان پشتیبانی از مشتری به شما ارائه می‌شود؟ آیا برای خدماتی که هاستینگ ارائه نمی‌کند نیاز به تخصص یا هزینه دارید؟

۲ . خرید هاست نمایندگی سی پنل یا دایرکت ادمین؟

کنترل‌پنل‌ها عملاً تفاوتی با یکدیگر ندارند، فقط برخی اقدامات در بعضی پلن‌ها در یکی از آن‌ها ساده‌تر انجام می‌شود. شرکت هاستینگ از قبل انتخاب کنترل پنل را بسته به نوع میزبانی انجام می‌‌دهد. بنابراین اگر نمایندگی هاست cpanel یا دایرکت ادمین را دریافت کرده‌اید، احتمالاً این پنل برای نوع میزبانی شما بهترین عملکرد را داشته است.

۳ . چطور می‌توانم با نمایندگی هاست درآمد بیش‌تری کسب کنم؟

برای تعیین حاشیهٔ سود بیش‌تر می‌توانید برخی خدمات را به عنوان متخصص به بستهٔ میزبانی خود اضافه کنید و در ازای آن هزینه بالاتری دریافت کنید. به طور مثال اگر سئوکار هستید می‌توانید بسته‌های میزبانی را از یک هاستینگ پرسرعت و باکیفیت دریافت کرده و به عنوان بخشی از خدمات بهینه‌سازی سرعت روی آن حساب کنید تا رتبه‌های بهتری برای مشتریان خود بگیرید.

سخن پایانی

خرید نمایندگی هاست (reseller hosting) در مجموع می‌تواند انتخاب خوبی برای کسب درآمد باشد. باتوجه به هزینهٔ پایینی که برای این سرویس می‌پردازید و این که به دانش تخصصی یا زیرساخت ویژه‌ای نیاز ندارید؛ انتظار می‌رود سود بالایی از این طریق به دست بیاورید. با این حال پیش از هر اقدامی مهم است که برند خدمات دهنده و محصولاتش را به خوبی بشناسید. بنابراین سوالات خود را در این باره از ما بپرسید.

نظرات