مناسب ترین گل آپارتمانی برای نگهداری توسط مبتدی ها

1

به نقل از گیل ورد: آسان‌ ترین گیاه آپارتمانی برای نگهداری کدام است؟

بسیاری از افراد قید نگهداری از گل و گیاهان آپارتمانی را زده‌ و فقط به داشتن گل‌های مصنوعی بی روح اکتفا کرده‌اند البته قطعا این موضوع خوشایند کسی نیست اما چرا این اتفاق افتاده است؟

زیرا بسیاری از افراد اصول نگهداری از گیاهان را نمی‌دانند البته حق هم دارند در دنیای مجازی و ماشینی امروز دیگر کمتر وقت می‌شود تا در کنار گذران زندگی، تربیت فرزندان، امور خانه و خانواده وقت برای سایر مسائل نیز گذاشت.

اما نباید از تاثیر شگفت انگیز نگهداری از گیاهان در خانه و محل کار خود غافل شویم، همیشه گیاهان حس آرامش و زندگی را به ما منتقل می‌کنند پس حتما باید تعدادی از آن‌ها را در مجل کار و زندگی خود داشته باشیم.

اما وقتی نتوانیم از آن‌ها مراقبت کنیم باید چه کرد؟ بسیاری اصطلاحا فکر می‌کنند که گل از دست آن‌ها نمی‌گیرد اما آیا این مسئله واقعیت دارد؟

جواب قطعا خیر است؛ نگهداری از هر گیاهای اصولی دارد و باید رعایت شود تا به حیات خود ادامه دهد.

اما قطعا همه این زمان و انرژی را ندارند پس چاره چیست؟

جواب ساده است، نگهداری از گل و گیاهی که آسان‌‎ترین نگهداری را دارد. یکی از این گیاهان، خانواده پتوس‌ها است پس بهترین پیشنهاد نیز خرید گل پتوس می‌باشد.

گل پتوس چیست؟

پتوس نوعی از گل های آپارتمانی است که دارای برگ‌های زیبا و بیضی و نوک تیز و از گیاهان رونده و دارای ریشه هوایی است.

این گل همیشه دارای برگ‌های سبز است و با توجه به رونده بودن می‌تواند از دیوار، قیم، ستون و… بالا رود و حجم زیادی از فضای نگهداری‌اش را زیبا کند علاوه بر آن اصلا نیاز خاصی به مراقب ویژه هم ندارد.

علاوه بر این پتوس ها چندین ویژگی شگفت انگیز نظیر تصفیه هوا، قابلیت رشد و نگهداری در آب، از بین برندگی آلایندگی‌های ساختمانی موجود در هوا مانند بنزن، استفاده در آکواریم و به تعبیر برخی افزایش خوش شانسی نیز دارد.

 خرید پتوس

شرایط نگهداری پتوس

در این قسمت از مقاله می‌خواهیم به صورت مختصر درباره شرایط نگهداری پتوس صحبت کنیم اما اگر می‌خواهید به صورت کامل درباره نگهداری پتوس بدانید باید به منابع مرجع دراین زمینه مراجعه کنید ما پیشنهاد می‌کنیم دراینباره از وبلاگ فروشگاه گیل ورد استفاده نموده و مقاله همه چیز درباره نگهداری پتوس را مطالعه فرمایید.

نور

پتوس‌ها نیاز به نور زیاد غیر مستقیم دارند این نور را می‌توانید ازطریق پنجره، بالکن و یا حتی لامپ رشد گیاه تامین کنید اما دقت کنید که نور مستقیم و شدید نباشد البته پتوس را میتوان در نور کم هم پرورش داد و زنده می‌ماند اما از کیفیتش کم می‌شود.

آبیاری

فقط کافیست هر زمان که خاک پتوس تا عمق ۲ سانتی متری خشک شد آن را آبیاری کنید و نیاز به دانستن فرمول خاصی نیست.

رطوبت

این گیاه رطوبت دوست است چنانچه آن را در آب نگهداری می‌کنید به راحتی رطوبتش برطرف می‌شود اما اگر در خاک است کافیست روزانه ۲ بار بر روی برگ‌هایش آب اسپری کنید و یا اگر حوصله این کار را نیز ندارید در زیر گلدانی چندین سنگ درشت قرار دهید و تا بالای سنگ ها آب بریزید به طوری که آب از سوراخ ته گلدان وارد خاک نشود.

دمای مناسب

دمای محیط منزل برای نگهداری پتوس مناسب است و از این بابت نگران نباشید اما اگر عادت دارید خانه‌تان خیلی گرم شود باید دقت کنید که دمای بالای ۳۵ درجه گیاه را اذیت می‌کند و دمای حدود ۲۰ تا ۲۵ درجه کاملا مناسب است.

خاک

این مورد نیز بسیار ساده است، صرفا کافیست تا از خاک سبک مخصوص گیاهان آپارتمانی استفاده کنید که عمدتا از خاک برگ پوسیده تهیه شده‌اند.

کود

در فصول رشد گیاهان می‌توانید از کود‌هایی مانند ۲۰ ۲۰ ۲۰ استفاده کنید تا رشد گیاه افزایش یابد.

خرید و قیمت گل پتوس

خانواده پتوس ها شامل چه انواعی است؟

پتوس ها دارای واریته‌های مختلفی مانند: سبز، ابلق، مرمری، حصیری، ساتین، ارتشی و نئون می‌باشد، این واریته‌ها شکل‌های متفاوتی دارند اما نگهداری از آن‌ها و قیمتشان تقریبا یکسان است این هم یکی دیگر از مواردی است که خرید پتوس را بسیار وسوسه انگیز کرده است.

گل پتوس را از کجا بخریم؟

می‌توانید یک گلدان یا یک شاخه از انواع واریته‌های گل پتوس را از خانواده و دوستان خود بگیرید. اما اگر کسی را ندارید و یا نمیخواهید از کسی درخواست کنید، پیشنهاد ما فروشگاه gilvard.ir است.

زیرا ما به دقت فروشگاه‌های گل و گیاه که انواع پتوس را عرضه می‌کنند مثل گیل ورد، کافه گلدون، باغ گل رضوان و… را با چند پارامتر مهم یعنی قیمت، کیفیت، تخصص و تنوع بررسی کردیم و تنها فروشگاه گیل ورد همه این موارد را خود داشت و ما نیز این فروشگاه را به شما عزیزان پیشنهاد دادیم.

فروش پتوس

سخن پایانی

در این مطلب با بهترین گیاه با نگهداری آسان آشنا شدید، حال زمان آن است که این گیاه زیبا و دوست داشتنی یعنی پتوس را از خانواده خود یا یک فروشگاه معتبر تهیه کنید.

اما حتما این نکته مهم را فراموش نکنید که درست است که پتوس نگهداری آسانی دارد اما این به ابن معنی نیست که گیاه را به حال خودش رها کنید و سبب از بین رفتن این موجود زنده شوید.

داشتن چندین گلدان زیبا و جذاب از انواع واریته‌های مختلف پتوس در شکل های گلدانی و قیم دارد علاوه بر ایجاد یک دکوراسیون زیبا در منزل یا محل کار سبب افزایش حس آرامش و روحیه افراد محل نگهداری نیز می‌شود که به هیچ عنوان نباید از آن‌ها غافل شد.

1 دیدگاه در “مناسب ترین گل آپارتمانی برای نگهداری توسط مبتدی ها

  1. سعیده گفت:

    عالی بود، وواقعا پتوس بی نظیره

نظرات