روشن کننده پوست و روش های درمان تیرگی پوست

0

یکی از معضلاتی که همه افراد جامعه ممکن است با آن درگیر شوند تیرگی پوست است.به وجود لکه های پوستی، تیرگی پوست یا هایپرپیگمانتاسیون گفته میشود که قسمت هایی از پوست تیره و کدرتر از بقیه قسمت های پوستی است. البته این تیرگی پوست میتواند در کل نقاط پوست هم به طور کامل نمایان شود. این تغییر رنگ زمانی صورت میگیرد که تولید ملانین افزایش یافته و در اثر این تجمع رنگ پوست تیره میشود. تیرگی پوست در برخی موارد در اثر تغییرات هورمونی نظیر بارداری یا مصرف قرص های ضد بارداری یا اختلالات و بیماری های خاص به وجود بیاید. برای درمان این معضل میتوان از محصولات روشن کننده پوست که در درمان تیرگی موثر است استفاده کرد. ما در این مقاله قصد داریم به علت تیرگی پوست و درمان تیرگی پوست بپردازیم.

عوامل تیرگی پوست:

–     کم آبی(دهیدراته شدن پوست)

–     تجمع سلول های مرده پوستی

–     خشکی پوست و استفاده نکردن از مرطوب کننده

–     مصرف دخانیات(سیگار، قلیان)

–     خواب ناکافی و نامناسب

–     چاقی

–     مشکلات هورمونی

–     رژیم غذایی اشتباه

–     کم آبی(دهیدراته شدن پوست)

نواحی مهم بدن برای رفع تیرگی پوست:

–     رفع تیرگی آرنج

–     رفع تیرگی زانو

–     رفع تیرگی ناحیه تناسلی

–     رفع تیرگی باسن

–     رفع تیرگی پوست صورت

روشن کننده پوست خانگی:

زردچوبه:

زردچوبه از دیرباز به عنوان ادویه روشن کننده پوست معرف بوده است. این ماده یک لایه بردار قوی و مهم بشمار می آید. زردچوبه دارای ویتامین C میباشد.ویتامین C برای روشن شدن پوست استفاده میشود و تمام انواع پوست میتوانند از آن استفاده کنند. زردچوبه بدلیل رنگی که دارد ممکن است در هنگام استفاده رنگ خود را روی پوست تا ساعاتی حفظ کند شما میتوانید درصورتی که بدلیل رنگ آن نخواهید از آن استفاده کنید میتوانید سرم های ویتامین C را جایگزین کنید.

لیمو ترش:

سالهای بسیاری است که این محصول به عنوان بهترین ویتامین C طبیعی و روشن کننده پوست و همچنین استفاده از آن برای تیرگی پوست و درمان تیرگی پوست مورد توجه بسیار قرار گرفته است. لیمو حاوی اسید سیتریک است که این ماده یک لایه بردار قوی است و باعث میشود در صورت استفاده پوست شما به مرور زمان روشن شود. همچنین شما میتوانید از ماسک های طبیعی که با لیمو ترکیب میشوند استفاده کنید تا تاثیر شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

عسل:

عسل به طور طبیعی خاصیت ضد باکتریایی دارد همچنین این ماده سرشار از آنتی اکسیدان است و با رادیکال های آزادی که به پوست صدمه میزنند مبارزه میکند. عسل یک ماده طبیعی است که برای درمان تیرگی پوست میتواند تاثیر فراوانی بگذارد و ترکیب این ماده با لیمو و زردچوبه میتواند یک ماسک شگفت انگیز و تاثیر گذار برای تیرگی پوست باشد. همچنین عسل برای مشکلات پوستی نظیر التهاب، جوش، قرمزی و … پوست تاثیر فراوانی دارد.

سیب زمینی خام:

سیب زمینی سرشار از ویتامین های B6،B1،B3 و ویتامین C و مواد معدنی است که همگی برای سلامتی بسیار مفید است. همچنین نشاسته موجود در سیب زمینی میتوانید تیرگی پوست و لکه های پوستی را درمان کند. سیب زمینی به طور طبیعی یک روشن کننده پوست محسوب میشود که باعث شفافیت پوست میشود. مصرف سیب زمینی به عنوان ماسک میتواند سرشار از خواص برای پوست شما باشد و به کم شدن تیرگی های پوستی کمک بسیاری میکند همچنین از سیب زمینی برای تیرگی زیر چشم نیز استفاده میکنند. شما میتوانید از سیب زمینی برای تیرگی های پوستی خود استفاده کنید و به نتیجه بخش بودن آن اطمینان داشته باشید.

روغن نارگیل:

روغن نارگیل به تنهایی میتواند برای سفید شدن پوست تاثیرگذار باشد ولی باید اطمینان داشته باشید که روغن نارگیل باید ۱۰۰ طبیعی باشد و میتوانید آن را درون وان حمام بریزید و هم پوست شما رطوبت کافی را به دست می آورد و هم برای روشن شدن پوست تاثیرگذار است. همانطور که گفتیم روغن نارگیل طبیعی خواص ضد باکتریایی، ضد التهاب، مرطوب کننده و روشن کننده را دارد. روغن نارگیل باعث درخشان شدن پوست و حتی از جوش و عفونت های پوستی جلوگیری میکند. همچنین روغن نارگیل برای موی سر و تقویت و رشد آن هم شگفت انگیز است.

آلوئه ورا:

آلوئه ورا به عنوان یکی از قدیمی ترین و مؤثرترین گیاهان دارویی در جهان شناخته شده است و استفاده از این گیاه بهترین راه برای درمان تیرگی پوست است. این گیاه از خواص ضدباکترایی، ضد التهابی، تسکین دهنده و مرطوب کننده برخوردار است همچنین در زمان های قدیم مصری ها از آن برای درمان زخم ها، سوختگی و عفونت استفاده می کردند. این گیاه معجونی طبیعی و ماسکی فوق العاده برای روشن شدن پوست و زیبایی شما بشمار می آید. جالب است بدانید کلئو پاترا ملکه سابق مصر زیبایی خود را مدیون این گیاه بوده است.

لیزر لایه بردار:

همچنین پزشکان متخصص روش های روشن کننده پوست اعم از کرم های موضعی، لیزرلایه بردارIPL، لیزر رفع موهای زائد، میکرودرم ابریژن، اسکراب کردن پوست و هیدرودرم ابریژن را تجویز میکنند.

سزامول توانسته است در جهت رفع تیرگی پوست و محصولات روشن کننده پوست را تولید کند که در ادامه به آن ها میپردازیم:

صابون زردچوبه:

صابون زردچوبه دستساز سزامول که در آن از مواد شیمیایی، سولفات و پارابن استفاده نمیشود و مواد تشکیل دهنده صابون زردچوبه روغن زیتون بکر، روغن نارگیل، روغن کرچک، روغن بادام شیرین، پودر زردچوبه، کره کاکائو، شی باتر میباشد که همانطور که میدانید روغن بادام شیرین و روغن نارگیل برای روشن شدن پوست بسیار تاثیرگذار است و پودر زردچوبه به عنوان ادویه ای که باعث روشن شدن پوست و رفع تیرگی و لکه های پوستی تاثیر بسزایی دارد. سزامول این محصول را برای انواع پوست ها به صورت جداگانه صابون زردچوبه پوست چرب و معمولی دستساز سزامول و صابون زردچوبه پوست خشک دستساز سزامول تولید میکند که تمام افراد بتوانند از خواص آن بهره ببرند.

اسکراب بدن سزامول:

همانطور که قبلا گفته شد بدن نیز همانند و مو به مراقبت نیاز دارد و شما میتوانید با اسکراب به از بین رفتن تیرگی پوست و تنظیم PH پوست، مرطوب کردن پوست و … کمک کنید. اسکراب بدن یک روشن کننده پوست طبیعی و فوق العاده محسوب میشود. اسکراب های بدن سزامول بدلیل استفاده از شوینده در آن شما میتوانید از آن به تنهایی برای شستشو بدن خود استفاده کنید. که یک روشن کننده پوست طبیعی و شگفت انگیز محسوب میشود استفاده کنید. اسکراب بدن سزامول در ۶ رایحه متفاوت تولید میشود که عبارتند از:

اسکراب بدن زردچوبه و روغن لیمو سزامول:

درمان خانگی تیرگی پوست

برای داشتن پوستی سالم و شفاف استفاده از اسکراب به شما پیشنهاد میشود اسکراب بدن زردچوبه و روغن لیمو هم این محصول لایه بردار و شفاف کننده پوست است و هم ترکیب اصلی این اسکراب زردچوبه و اسانس لیمو است که پیش تر در خصوص خواص بی نظیر این ۲ توضیح داده ایم.

اسکراب بدن اسطوخودوس:

اسکراب اسطوخودوس سزامول همانند اسکراب زردچوبه و روغن لیمو سرشار از خواصی همچون روشن کننده پوست، پاکسازی عمیق پوست، مرطوب کننده و … است. همچنین اسکراب اسطوخودوس بغیر از داشتن خواص گفته شده به دلیل استفاده از اسانس اسطوخودوس علاوه بر خواص آنتی باکتریال و روشن کننده خواص آروماتراپی(رایحه درمانی) را نیز دارا است.

درمان خانگی تیرگی پوست

اسکراب بدن قهوه:

اسکراب قهوه سزامول علاوه بر خواص درمانی آن برای روشن شدن پوست، رفع سلولیت، پاکسازی عمیق پوست، رفع سلول های مرده و… بدلیل فرمولاسیون خاص آن که از پودر قهوه استفاده میشود دارای رایحه فوق العاده ای میباشد و بوی قهوه باعث نشاط و شادابی میشود.

درمان خانگی تیرگی پوست

اسکراب بدن رز:

اسکراب بدن رز سزامول نیز همچون باقی رایحه ها دارای خواص درمانی برای پوست همچون رفع سلولیت همچون رفع سلولیت، روشن کننده و شفاف کننده پوست، پاکسازی عمیق پوست، از بین بردن سلول های مرده و … میباشد. این اسکراب در آن از رایحه رز انگلیسی استفاده شده که باعث میشود رایحه آن روی پوست بدن شما باعث حس آرامش و بوی خوب شود.

درمان خانگی تیرگی پوست

اسکراب بدن نعنا:

اسکراب بدن نعنا سزامول با رایحه ای خنک برای تابستان میتواند گزینه قابل توجهی باشد و این اسکراب به پاکسازی عمیق پوست، روشن کننده پوست، از بین بردن سلول های مرده و … کمک بسیاری میکند . این اسکراب بغیر از خواصی که گفته شد بدلیل طبع سرد و خنکی که دارد برای التهاب، قرمزی پوست، رفع خارش پوستی، پاکسازی سینوس ها کمک زیادی میکند.

درمان خانگی تیرگی پوست

اسکراب بدن بلولیدی:

اسکراب بدن بلولیدی از اسانس بلولیدی تولید میشود و به رفع سلول های مرده پوستی، پاکسازی عمیق پوست، روشن کننده پوست تاثیر بسزایی دارد. همچنین اسکراب بلولیدی دارای رایحه ای بسیار ملایم و مطبوع است که طرفداران زیادی دارد و بوی آن تا ساعت ها حس خوب را به ما منتقل خواهد کرد.

درمان خانگی تیرگی پوست

از علائم دیگر درمان تیرگی پوست میتوان به نکات زیر اشاره کرد:

–     از لباس تنگ و جنس پلاستیکی استفاده نکنید.

–     آب فراوان بنوشید.

–     زیر نور آفتاب قرار نگیرید و در مواقع ضروری از ضد آفتاب های دارای SPF بالا استفاده کنید.

–     سبزیجات، میوه و ماهی را در رژیم غذایی خود بگذارید و استفاده از گوشت قرمز را محدود تر کنید.

–     با مصرف ویتامین ها میتوانید به پوست و بدن خود کمک کنید.

–     در شبانه روز حتما ۸ ساعت خواب مفید داشته باشید که عامل مهمی برای رشد و تولید سلول ها میباشد.

حرف آخر سزامول:

سزامول امیدوار است تواسنته باشد با این مقاله به شما کمک کرده باشد تا بتوانید پوستی سالم و درخشان داشته باشید و شما همانطور که به پوست بدن و موی سر خود رسیدگی میکنید باید برای پوست بدن خود نیز وقت بگذارید و به سلامتی پوستی خود نیز اهمیت دهید.

سوالات متداول:

آیا با ۱ بار استفاده از محصولات روشن کننده تیرگی های پوست از بین میرود؟ جواب ما خیر است زیرا از بین بردن سلول های مرده پوستی و تیرگی ها نیاز به مراقبت مداوم دارد و شما برای روشن تر کردن پوست خود باید روتین پوستی داشته باشید.

آیا با روش های خانگی میتوان تیرگی های پوستی را از بین برد؟ بله، شما میتوانید با استفاده از محصولاتی که در منزل همه ما وجود دارد و خواص آنتی باکتریال و روشن کننده دارد به داشتن پوست روشن برسید.

نظرات