سفره هفت سین سنتی ۱۴۰۲ + عکس سفره هفت سین سنتی

0

در این پست می توانید انواع سفره های هفت سین و سفره هفت سین سنتی ۱۴۰۲ و عکس سفره هفـت سین سـنتی و عکس سفره های زیبا و مدل جدید سفره سنتی و دیزاین سفره هفت سین و شیک ترین سفره هفت سین سنتی ۱۴۰۲ را مشاهده کنید.

 سفره هفت سین سنتی 1402

سفره هفت سین سنتی ۱۴۰۲

سفره هفت سین سنتی 1402

انواع مختلف سفره هفت سین سـنتی یکی از پرطرفدارترین مدل های سفره هفت سین است که با توجه به آیین زیبای نوروز اغلب ترجیح می دهیم از سفره هفت سین با سبک های قدیمی یا کلاسیک استفاده نماییم. بدین منظور در این مقاله سعی نموده ایم زیباترین و جدیدترین مجموعه مدل های هفت سین به سبک کلاسیک را گردآوری نماییم که هر یک ایده جالب و جذابی برای سفره هفت سین شما محسوب می گردد.

سفره هفت سین سنتی 1402

مدل های سفره هفت سین سنتی با وسایل قدیمی

سفره هفت سین سنتی 1402

در سفره‌های سـنتی هفت سـین معمولا رنگ آبی فیروزه‌ای، قرمز و قهوه‌ای به کار برده می‌شود و عمده پارچه مورد استفاده برای زیر هفت سین ترمه است. گاهی نیز این هفت سین‌ها در سینی‌های بزرگ نقره و مسی و یا روی حوضچه‌های آبی چیده می‌شود.

سفره هفت سین سنتی 1402

پارچه های مناسب سـفره هفت سین سـنتی

سفره هفت سین سنتی 1402

استفاده از طرح های اصیل ایرانی، مهم ترین ویژگی در سفره هفت سین سنتی میباشد. پارچه های ترمه، مخمل، سفره‌های بته‌جقه، سفره های دارای گل‌های ترمه و انواع پارچه ‌های دست ‌دوز ایرانی بهترین گزینه برای انتخاب میباشد. همچنین چیدن سفره ای با نقش و نگار زیاد، برای هفت سین مدل سنتی توصیه میشود. در سبک سنتی سفره هفت سین، حتماً باید از رنگ های شاد استفاده شود. اگر انتخاب شما برای سفره، پارچه‌ای با نقش و نگار زیاد است، به شما پیشنهاد می‌کنم تا اجزای دیگر سفره مانند ظروف هفت سین را ساده انتخاب کنید.

سفره هفت سین سنتی 1402

هفت سین با ظروف سنتی :

سفره هفت سین سنتی 1402

استفاده از ظروف قدیمی زیبا باعث می شود جذاب ترین سفره هفت سین آئینی را بچینید. برای این کار ابتدا پارچه ترمه و یا پارچه ایی با طرح و دوخت متفاوت و قدیمی را انتخاب نموده و در محل مناسب قرار دهید و سپس ظروف سنتی که می تواند از جنس سفال، شیشه و یا فلز باشد را روی آن بچینید و سین ها را درون آنها قرار دهید. برای زیبایی بیشتر هفت سین به سبک قدیمی بهتر است وسایل و ظروف را مطابق سبک های آئینی و قدیمی انتخاب نمایید.

سفره هفت سین سنتی 1402

ترکیب رنگ متناسب چیدمان سفـره هفت سین سـنتی

در سفره هفت سین مدل سـنتی، اولویت با رنگ های شاد و رنگ های گرم میباشد. سعی کنید هنگام خرید و گرد هم آوردن اجزای سفره هفت‌سین، بیش از هر چیزی به همنشینی رنگ‌های آن در کنار هم فکر کنید.

پیشنهاد میکنیم با شناخت قوانین رنگ‌ها و با توجه به سلیقه شخصی‌تان، بهترین رنگ را انتخاب کنید. توصیه میکنیم بعد از چیدمان خود، چندین بار سفره هفت سین را از دور و نزدیک تماشا کنید تا بتوانید بهترین ترکیب رنگ و چیدمان را در تزیین سفره هفت سین خود داشته باشید.

نظرات