انواع سبزه عید فانتزی + مدل سبزه عید ۱۴۰۲

0

در این پست می توانید تصاویر زیبای سبزه عید و کاشت انواع سبزه عید ۱۴۰۲ و انواع سبزه عید فانتزی و مدل سبزه عید ۱۴۰۲ و تزئین سبزه عید و انواع مدل های جدید سبزه عید ۱۴۰۲ و دیزاین سبزه عید نوروز ۱۴۰۲ را مشاهده کنید.

 انواع سبزه عید فانتزی

انواع سبزه عید فانتزی

انواع سبزه عید فانتزی

تا چشم بر هم بزنید نوروز از راه رسیده و بساط هفت سین هم به پا می شود. انواع سبزه عید اصلی ترین “سین” های سفره هستند که سر سبزی و طراوت را با خود هدیه می آورند. همه ساله در اواخر زمستان، کاشت سبزه نوروزی شروع می شود. سبز کردن گندم، عدس، ماش و … از دیرباز رسم بوده ولی این روزها انواع سبزه های فانتزی و متنوع را می توان پای هر سفره نوروزی دید. درست کردن سبزه های فانتزی چندان دشوار نیست ولی گاهی زمان بیشتری برای رشد گیاه لازم است. در این مطلب کاشت انواع سبزه عید نوروز آموزش داده می شود. شاید تا کنون برخی از این سبزه ها را نکاشته باشید پس تا فرصت باقیست برای نوروز سبزه ای متفاوت تهیه کنید و هنر خود را به رُخ مهمان ها و اعضای خانواده بکشید.

انواع سبزه عید فانتزی

سبزه فانتزی برای عید

خاک رو توی شیشه بریزیدو دانه عدس،ماش،گندم که قبلا خیس کردیدوجوانه زده رو روی خاک بریزیدوهر روز با آبپاش خیسش کنیدباتخم مرغ رنگی ویه آویز تزئینش کنید

انواع سبزه عید فانتزی

زمان کاشت سبزه

هر کدام از بذرها یک زمان مشخص برای سبز شدن نیاز دارند . پس از قبل از هر کاری باید بهترین زمان برای کاشت انواع سبزه را بدانید .

انواع سبزه عید فانتزی

آموزش کاشت سبزه ماش برای عید:

انواع سبزه عید فانتزی

برای کاشت سبزه ماش برای عید ابتدا باید مقدار دانه را به نسبت ظرف مورد نظرتان انتخاب کنید (در نظر داشته باشید مقدار دانه‌ها بعد از خیس خوردن دو برابر میشود).
از شب دانه‌های ماش را در آب خیس کنید و فردای آن روز، آب ظرف را کاملا خالی کرده و ماش‌ها را در ظرف مورد نظرتان به صورت لایه‌ای نازک (سه میلیمتر) پهن کنید.

انواع سبزه عید فانتزی
هرچه قطر لایه کمتر یا بیشتر باشد سبزه کم پشت‌تر یا پر پشت‌تر خواهد شد.
یک لایه دستمال آشپزخانه روی ماش‌های پهن کنید.
سطح دستمال را با اسپری‌کردن اآ روی ‌آن مرتب خیس نگه دارید. (اگر اسپری در دسترس ندارید دستتان را کاملا خیس کنید و آب را با دست بپاشید).
این کار را تا زمانی ادامه دهید که دانه‌‌ها جوانه زده و جوانه‌ها به اندازه یک سانت بلند شوند و کمی رنگ سبز پیدا کنند. سپس دستمال را برداشته و از آن به بعد آب را روی جوانه‌ها اسپری کنید. سه چهار بار در روز کافی است به حدی که دانه‌ها نه خشک باشد و نه آب زیادی در ظرف جمع شود.

انواع سبزه عید فانتزی
این روند را ادامه دهید تا سبزه ماش به ارتفاع مورد نظرتان برسد. میزان رشد سبزه‌ها به گرمی و سردی محل نگهداری آن‌ها بستگی دارد. اگر رشد آن زیاد است، آن را به مکانی خنک‌تر و یا بالعکس به مکانی گرمتر منتقل کنید.

آموزش کاشت سبزه هسته خرما

انواع سبزه عید فانتزی

انواع سبزه عید نورزو را می توانید با تخم ها، هسته ها و بذرهای ارزان قیمت در خانه تهیه کنید. برای کاشت هسته خرما و سبز کردن آن حداقل از یک ماه تا ۴۵ روز قبل باید کار را شروع کنید. برای کاشت از هسته های خرمای رسیده استفاده کنید. بعد از جدا کردن هسته ها و شستن، تقریبا ۱۰ تا ۱۲ روز هسته ها را در آب سرد قرار دهید. به این ترتیب هسته ها آماده جوانه زدن می شوند. هر روز آب ظرف را عوض کنید. سپس هسته ها را داخل یک دستمال کاغذی پیچیده و دستمال را مرطوب کنید. هسته ها را داخل کیسه فریزر یا کیسه زیپ دار قرار دهید. هر روز دستمال را با اسپری خیس کنید. حتما کیسه حاوی هسته ها را در معرض نور خورشید و مکانی گرم قرار دهید. این هسته ها بعد از ۲۰ روز سبز می شوند.

نظرات