سبزه عید نوروز ۱۴۰۲ + عکس های زیبای سبزه عید ۱۴۰۲

0

در این پست می توانید ایده های سبزه عید جدید و کاشت سبزه عید ۱۴۰۲ و سبزه عید نوروز ۱۴۰۲ و عکس های زیبای سبزه عید ۱۴۰۲ و دیزاین سبزه عید ۱۴۰۲ و جدیدترین سبزه عید و کاشت سبزه عید را مشاهده کنید.

 سبزه عید نوروز 1402

سبزه عید نوروز ۱۴۰۲

سبزه عید نوروز 1402

عید نوروز یکی از عید های باستانی کشور ایران است که هر ساله آنرا جشن میگریم و همانطور که میدانید، چیدن سفره هفت سین یکی از رسوم قدیمی ما می باشد. سبزه یکی از سین های سفره هفت سین است و به همین دلیل هر ساله افراد زیادی سبزه عید می اندازند.

سبزه عید نوروز 1402

با چه بذرهایی می‌توان سبزه درست کرد ؟

سبزه عید نوروز 1402

مرسوم است که بیشتر با گندم، عدس، ماش، قره ماش، لوبیا و نخود سبزه را درست ‌کنند. اما اگر بخواهید سبزه متفاوت داشته باشید با تخمه آفتابگردان و باقالی خشک هم می‌توانید سبزه درست کنید!

سبزه عید نوروز 1402

راحت‌ترین سبزه‌ای که زود به عمل می‌آید گندم است. گندم را از یک هفته‌ مانده به عید هم می‌توان سبز کرد اما باقی دانه‌ها را باید حداقل از ۱۲ روز قبل شروع به سبز کردن کنید. باقالی و تخمه هم که فقط سه روز خیس خوردنشان وقت می‌خواهد!

سبزه عید نوروز 1402

در مورد زیبایی سبزه‌ها نیز گفتنی است که سبزه‌های ماش و عدس ریز و پر پشت هستند و بالای ساقه سبزه‌ها برگ‌های ریزی وجود دارد که آن را بسیار زیبا می‌کند. سبزه گندم صاف و مستقیم است و نمونه پروتوتایپ یک سبزه است و سبزه تخم آفتابگردان و باقالی خیلی درشت و بانمک هستند!

سبزه عید نوروز 1402

سبزه کنجد

دانه کنجد خام (بو داده نباشد) یکی از دانه‌هایی است که رشد سریعی دارد و به درد سبزه عید دقیقه نودی می‌خورد. یک هفته قبل از عید هم می‌توانید این سبزه سفره هفت سین را آماده کنید به این ترتیب تا روز سیزده بدر یک سبزه سرحال و شاداب دارید.

سبزه عید نوروز 1402

*برای درست کردن سبزه هفت سین با کنجد باید کنجدها را به مدت چند ساعت در آب خیس کنید. حدود ۷ الی ۸ ساعت کافی است.

*بعد از خیس خوردن کنجد، روی ظرف مورد نظرتان یک پارچه نازک نخی بکشید. سپس دانه‌های کنجد خیس خورده را روی پارچه بریزید.

سبزه عید نوروز 1402

*چند روز زمان لازم است تا کنجدها جوانه بزنند و سبز شوند. اگر دوست دارید شکل متفاوتی از سبز داشته باشید می‌توانید سبزه کنجد را دور یک بطری یا کوزه به هر اندازه‌ای که دوست دارید سبز کنید. به همین ترتیب دور بطری یا کوزه گلی تمیز و پاکیزه را با یک پارچه تمیز بپوشانید و روی آن دانه‌های کنجد خیس خورده و لعاب دار را بریزید.

کنجدها چون خیس هستند و لعاب دارند روی پارچه می‌چسبند. کنجد سفید بو نداده و خام هم گزینه خوبی برای سبزه عید است.

نظرات