قرص کلاژن چیست؟ + فواید و عوارض مصرف قرص کلاژن ساز

0

پوست یکی از مهمترین ارگان‌های بدن است که وجود آن مزیت‌های بسیار زیادی برای سلامتی دارد. پوست به عنوان یک سد دفاعی عمل می‌کند و از بدن در برابر ورود آلودگی‌های محافظت می‌نماید. از طرف دیگر، پوست به طور مستقیم بر زیبایی اثر می‌گذارد و باعث می‌شود افراد زیباتر به نظر برسند.

کلاژن پروتئین مورد نیاز پوست است که با افزایش سن میزان آن کاهش پیدا می‌کند و همین امر باعث بروز چین‌وچروک بر روی پوست می‌شود. به همین دلیل، استفاده از راهکارهای مناسب از جمله استفاده از قرص کلاژن ساز می‌تواند از رخداد این امر جلوگیری نماید. شما می‌توانید این قرص را از مراکز معتبر مانند داروخانه آنلاین تهیه کنید و در وبلاگ داروخانه ویتامین ث اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

کلاژ پس از آب، فراوان‌ترین ماده موجود در بدن

کلاژن یکی از مهمترین موادی است که بدن انسان برای سالم مانند به آن نیاز دارد. در بالا به این موضوع اشاره کردیم که کلاژن نوعی پروتئین است که در بافت پوست وجود دارد. بهتر است بدانید این پروتئین در ارگان‌های دیگر بدن از جمله مفاصل وجود دارد و به افراد کمک می‌نماید راه بروند و حرکات مختلفی را انجام دهند.

قرص کلاژن ساز

زمانیکه میزان کلاژن در بدن کاهش پیدا می‌کند دردهای مفصلی به وجود می‌آیند و همین امر چالش‌های زیادی را برای افراد به وجود می‌آورد. درسال ۲۰۱۱ دانشمندان به این نتیجه رسیدند که ۱۶ نوع کلاژن در بدن وجود دارد. بیشتر این پروتئین در پوست، مو، ناخن است. همچنین، نوعی کلاژن در بدن زنان وجود دارد که به تقویت جفت کمک می‌نماید. نوع دیگری از کلاژن نیز وجود دارد که همانطور به آن اشاره کردیم باعث غضروف‌سازی می‌گردد.

فواید قرص کلاژن

قرص کلاژن فواید زیادی بر سلامتی دارد که از مهمترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت ساختار پوست: کلاژن باعث می‌شود میزان انعطاف‌پذیری پوست افزایش پیدا کند و در نتیجه دیگر چین‌وچروک بر روی پوست به وجود نمی‌آید.
  • کاهش درد مفاصل: کلاژن به حفظ ساختار مفاصل و غضروف‌های بدن کمک می‌کند. مطالعات به این موضوع اشاره می‌کنند از استفاده از کلاژن می‌تواند برای بهبود علائم استئوآرتریت و کاهش درد کلی مفاصل مفید باشد.
  • جلوگیری از پوکی استخوان: با توجه به این موضوع که کلاژن در استخوان‌ها نیز وجود دارد، استفاده از قرص کلاژن خطر بروز مشکلات استخوانی از جمله پوکی استخوان را به میزان بسیار زیادی کاهش می‌دهد.
  • رشد توده عضلانی: کلاژن به تقویت عضلات و ماهیچه‌های بدن کمک می‌نماید. همانطور که می‌‌دانید تحلیل عضلات و ابتلا به بیماری سارکوپنی در سنین بالا رخ می‌دهد. با مصرف کلاژن می‌توان از وقوع این بیماری‌ها در سنین بالا جلوگیری کرد.
  • تقویت قلب: کلاژن باعث می‌شود شریان‌ها و رگ‌های خونی ساختار نرمی داشته باشند و همین امر از مسدود شدن رگ‌های قلب جلوگیری می‌کند.

عوارض قرص کلاژن

با اینکه استفاده از قرص کلاژن فواید متعددی دارد، اما مصرف این مکمل همانند مکمل‌های دیگر با بروز برخی از عوارض جانبی همراه است. البته باید بدانید این عوارض قابل‌کنترل هستند و بعد از مدتی از بین می‌روند. عوارض مصرف این قرص به شرح زیر هستند:

  • طعم بد در دهان: برخی از افراد به این موضوع اشاره می‌کنند مصرف این قرص باعث می‌شود دهان طعم بدی داشته باشد. برای جلوگیری از این امر بهتر است این قرص را با آبمیوه مصرف کنید.
  • تحریک پوست: در برخی از افراد با توجه به این موضوع که مصرف کلاژن باعث تحریک ساخت این پروتئین در بدن می‌شود، ممکن است تحریکات پوستی به وجود بیاید. البته در برخی از موارد ممکن است شما به کلاژن حساسیت داشته باشید و این تحریکات نشان‌دهنده همین امر هستند. با تمامی این موارد اگر ظرف مدت۴۸ ساعت علائم حساسیت از بین نرفت نشان‌دهنده این است که شما به خود کلاژن حساسیت دارید و نباید از آن استفاده نمایید.
  • هایپرکلسمی: کسانی که میزان کلسیم خونشان از حد معمول بیشتر است، باید در مصرف قرص کلاژن ساز بسیار محتاط باشند. زیرا مصرف کلاژن باعث می‌شود جذب کلسیم در بدن افزایش پیدا کند. در نتیجه، کسانی که به این بیماری مبتلا هستند، سلامتی‌شان ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد.
  • کاهش وزن: برخی از مطالعات نشان می‌دهند استفاده از کلاژن متابولیسم بدن را بالا می‌برد و همین امر منجر به کاهش وزن می‌شود.

کسانی که به تخم‌مرغ حساسیت دارند، باید در مصرف این قرص بسیار محتاط باشند و از قرص‌هایی با دوز کلاژن پایین استفاده نمایند. گاهی استفاده از کلاژن در بسیاری از افراد منجر به بروز تحریکات گوارشی و اسهال می‌شود. برخی از افراد با مصرف کلاژن احساس سنگینی در معده دارند. در تمامی این شرایط، در صورتی که این عوارض بیش از یک هفته ادامه پیدا کرد، بهتر است مصرف کلاژن قطع گردد. زیرا ممکن است به بدن آسیب‌های جدی وارد شود.

کلاژن و گیاهخواری

همانطور که می‌دانید گیاهخواران به پروتئین کافی نیاز دارند و همواره توصیه می‌شود از مکمل‌های حاوی پروتئین استفاده نمایند. با توجه به این مسئله ممکن است گیاهخواران بخواهند از قرص کلاژن برای تامین پروتئین‌های مورد نیاز بدنشان استفاده کنند.

قرص کلاژن ساز

باید بدانید پروتئین موجود در این قرص از استخوان و پروتئین حیوانات تهیه شده است و در نتیجه استفاده از آن به کسانی که از رژیم گیاهخواری پیروی می‌کنند توصیه نمی‌شود. البته برخی از رژیم‌های گیاهخواری هستند که در آنها افراد می‌توانند از برخی از محصولات حیوانی استفاده نمایند.

قرص کلاژن را چه موقع بخوریم

این قرص را می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز مصرف کنید. اما شرکت‌های سازنده اعلام کرده‌اند برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از مصرف این قرص بدست بیاورید بهتر است آن را با معده خالی مصرف کنید. این امر باعث می‌شود جذب کلاژن در بدن افزایش پیدا کند و همین امر نقش بسیار مهمی در ارتقا سلامتی دارد. همچنین، اگر قرار است این قرص را دوبار در روز مصرف کنید، بهتر است ۱۲ ساعت فاصله میان مصرف این مکمل‌ها وجود داشته باشد. توصیه می‌شود قبل از مصرف قرص به دستورالعمل استفاده از آن توجه داشته باشید تا بتوانید سلامتی خود را ارتقا دهید.

چقدر طول می‌کشد تا اثرات کلاژن بر بدن مشخص گردد؟

از جمله سوالاتی که در زمان خرید قرص کلاژن پرسیده می‌شود در این زمینه است که چقدر طول می‌کشد تا اثرات کلاژن بر بدن مشخص گردد. بهتر است بدانید بر اساس اطلاعاتی که بدست آمده است حداقل ۸ هفته زمان نیاز است تا اثرات این قرص کم‌کم بر سلامتی مشخص شوند. میزان اثربخشی قرص کلاژن بر بدن متفاوت است و کارشناسان به این موضوع اشاره می‌کنند بهتر است حداقل این قرص در یک دوره سه ماهه مصرف شود. شما می‌توانید تا یک سال به طور مداوم از این قرص استفاده کنید. با وجود این توصیه می‌شود برای استفاده طولانی‌مدت از کلاژن با پزشک مشورت نمایید.

قرص کلاژن را از کجا تهیه کنیم

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد قرص کلاژن در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید این قرص می‌تواند چین‌وچروک بدن را از بین ببرد و نقش مهمی در افزایش انعطاف‌پذیری پوست دارد. اگر می‌خواهید برای خرید انواع قرص کلاژن اقدام کنید، می‌توانید به سایت داروخانه آنلاین ویتامین ث مراجعه نمایید.

نظرات