اصول چیدمان و تزیین سفره هفت سین ۱۴۰۲ + مدل های شیک و لاکچری

0

چیدمان سفره هفت سین ۱۴۰۲ : برای چیدن سفره هفت سین که یکی از مهم ترین سنت های ایرانیان است اصولی مهم باید رعایت شود. به همین دلیل ما اصول چیدمان سفره هفت سین ۱۴۰۲ را برایتان آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

چیدمان سفره هفت سین 1402

اصول چیدمان و تزیین سفره هفت سین ۱۴۰۲ + مدل های شیک و لاکچری

اولین موضوعی که باید بدانید این است که یک رنگ مناسب و هماهنگ برای آن انتخاب کنید. سعی کنید ظروف، تزئینات و هر آن چیزی که قرار است در سفره هفت سین از آن استفاده کنید را هماهنگ با همین رنگ انتخاب نمایید. همچنین می‌توانید از ظروف تک رنگ و بدون نقش استفاده کنید و اگر به رنگ‌ها علاقه دارید، می‌توانید رنگ‌های تند را برای ظروف خود به کار ببرید.

تزیین سفره هفت سین

سفره هفت سین شما باید روی یک میز مناسب قرار بگیرد که هم جلوه زیبایی داشته باشد و هم اینکه روی میزی نباشد که برای پذیرایی از مهمان یا غذا خوردن به آن نیاز دارید. سعی کنید سفره خود را روی میزی بچینید که تا پایان ۱۳ روز عید هفت سین شما جلوه‌گر خانه‌تان باشد. استفاده از میزهایی که کمی بزرگ‌تر هستند برای این کار مناسب‌تر است. اگر به میز بزرگ دسترسی ندارید، می‌توانید از دو یا سه میز در کنار هم استفاده کنید. بهتر است در کنار چیدن سین‌های سفره، برای زیباتر شدن میز هفت سینتان از گلدان گل، ظرف آجیل، میوه و شیرینی نیز استفاده کنید.

اصول چیدمان هفت سین

به نحوه قرار دادن ظروف توجه کنید و سعی کنید تزیین سبزه و تخم مرغ‌های رنگی را با خلاقیت بیشتری انجام دهید. برای تزیین سماق می‌توانید آن را روی توپک‌های یونولیتی بچسبانید و داخل ظرف قرار دهید. یا در میان سکه‌های سفره هفت سین چند گوی رنگی قرار دهید.سفره خودتان را با هر وسیله‌ای که در دست دارید تزئین کنید و کمی از هنر دستانتان کمک بگیرید.

تزیین سفره هفت سین روی میز

می دانید که امسال سال خرگوش است و از همین رو قرار دادن تزئیناتی به شکل خرگوش می‌تواند ایده جذابی برای شما باشد.امسال می‌توانید برای تزیین سفره هفت سین از ظروفی به شکل خرگوش استفاده کنید و یا با قرار دادن مجسمه‌هایی به شکل خرگوش و یا درست کردن تخم مرغ به شکل خرگوش جلوه بی‌نظیری به سفره هفت سین ببخشید.استفاده از شمع‌هایی که شکل خرگوش دارند نیز می‌تواند شیک باشد.

رنگ تزیین سفره هفت سین

اگر دوست دارید سفره هفت سین امسال شما کاملاً متفاوت و جمع و جور باشد، می‌توانید یک ظرف سه طرفه شیرینی خوری را انتخاب کنید و سین‌های سفره هفت سین را به هر شکلی که دوست دارید داخل این ظرف بچینید. برای جلوه بخشیدن بیشتر می‌توانید از گل و برگ‌های طبیعی نیز لابه‌لای ظرف استفاده کنید و جلوه‌ای خاص و منحصر به فرد به سفره هفت سینتان ببخشید.

ایده چیدن هفت سین 1402

برای تزیینات سفره همیشه نباید به دنبال ظروف گرانقیمت و مدرن باشید. گاهی اوقات می‌توانید با استفاده از ظروف قدیمی فلزی یا سرامیکی زیباترین هفت سین را بچینید. برای این کار می‌توانید سبزه عید را داخل یک قوری سرامیکی قدیمی سبز کنید و برای قرار دادن سین‌های هفت سین از ظروف قدیمی که در دسترس دارید، استفاده کنید. قرار دادن شمع‌های رنگی و گل‌های طبیعی در کنار کمی خلاقیت می‌تواند شیک باشد.

جذاب ترین تزیین سفره هفت سین

تزیین سفره هفت سین در زمین

نکات مهم چیدمان هفت سین

تزیین سفره هفت سین لاکچری

همراه ما باشید

نظرات