روش کار صرافی فیزیکی چه تفاوتی با صرافی ارز دیجیتال دارد

0

صرافی‌ها مجموعه‌ای از اقتصاد هر کشور محسوب می‌شوند که درزمینهٔ خرید و فروش ارز چه به‌صورت فیزیکی و چه به شکل دیجیتال فعالیت دارند. گفتنی است صرافی‌ها به‌دلیل نقش فوق‌العاده قابل‌توجهی که در این حوزه دارند، همواره موردتوجهٔ دولت‌ها و همچنین بانک‌هاست. این در حالی است که اکثر افراد سعی می‌کنند تا از صرافی ارز دیجیتال برای خرید و فروش ارز استفاده کنند، چراکه تفاوت‌های زیادی میان صرافی آنلاین ارز دیجیتال با صرافی‌های فیزیکی وجود دارد که در این مقاله قصد داریم دربارهٔ این موضوع به موارد مختلفی اشاره کنیم.

صرافی ارز دیجیتال

بررسی تفاوت‌های کار صرافی‌های فیزیکی با صرافی‌های ارز دیجیتال

خرید ارز دیجیتال در صرافی‌های فیزیکی تفاوت‌های قابل توجهی با خرید و فروش ارز در صرافی ارز دیجیتال دارد که در ادامه سعی می‌کنیم به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کنیم:

  • تفاوت در مالک دارایی دیجیتال

وقتی کاربران در صرافی‌های ارز دیجیتال به خرید و فروش اقدام می‌کنند، پرواضح است که فقط خودشان مالک دارایی‌شان هستند و صاحبان صرافی اجازهٔ معامله با سرمایه‌شان را به جهت کسب سود ندارند. ضمن این‌که در خرید و فروش ارز دیجیتال کارمزد پرداخت‌شده در صرافی‌های دیجیتال، فوق‌العاده کمتر از صرافی‌های فیزیکی است و چه‌بسا بخش عمده‌ای از این کارمزدها به کارمزد شبکه ارتباط دارد.

  • تفاوت در اعتمادسازی

صرافی‌های فیزیکی به‌علت محدودیت موقعیتی که دارند، کمتر مورد اعتماد قرار می‌گیرند. درواقع وقتی افراد نیاز به صرافی ارز دیجیتال دارند، سعی می‌کنند از بستر معاملاتی‌ای استفاده کنند که به شبکهٔ بزرگ جهانی متصل است و صرافی‌های فیزیکی این قابلیت را ندارند. ضمن این‌که تعطیلی صرافی‌ها از دیگر تفاوت‌های اصلی آن‌ها با انواع صرافی آنلاین ارز دیجیتال است که این موضوع اعتماد را کاهش می‌دهد. از طرفی در شبکهٔ بلاکچین، همهٔ موارد به‌طور شفاف و البته قابل پیگیری است که امنیت معاملات قابل قبول خواهد بود.

  • تفاوت در قیمت‌گذاری

صرافی‌های فیزیکی در قیمت‌گذاری نقش دارند و افراد در این زمینه تابع تصمیمات بازارهای سنتی هستند و این از مهم‌ترین تفاوت‌ها و البته بهتر است عرض کنیم مشکلات خرید و فروش ارز به‌صورت فیزیکی محسوب می‌شود. اما در صرافی آنلاین ارز دیجیتال، خرید و فروش برپایهٔ عرضه و تقاضا است و افراد بدون دغدغه می‌توانند قیمت‌ها را مشخص و به معامله بپردازند. برای مثال، صرافی ارز دیجیتال والکس از این نوع بستر معاملاتی است و حق انتخاب را به کاربران داده‌است.

  • تفاوت در معامله‌گری

صرافی‌های فیزیکی صرفاً تبدیل ارز را برای کابران انجام می‌دهند و کسب سود در این نوع صرافی‌ها شدنی نیست. اما صرافی‌های ارز به تریدرها این امکان را می‌دهد تا در مواقع لزوم، به خرید و فروش اقدام کنند که درنتیجه سودگیری نیز انجام می‌شود. این موضوع ازجمله بهترین مزایای صرافی‌های آنلاین است که در حال حاضر بسیاری از افراد از همین طریق ثروت‌های قابل توجهی به‌دست آورده‌اند.

صرافی ارز دیجیتال

  • تفاوت در تنوع سهام

در صرافی ارز دیجیتال تریدرها این شانس را دارند که ارزهای مختلفی را ترید کنند و برعکس صرافی‌های فیزیکی خرید و فروش یا چنج ارز دارای محدودیت نیست، بنابراین مزیت به‌کارگیری از صرافی‌های دیجیتال این است که کاربران به‌راحتی و در هر لحظه می‌توانند ارزهای دلخواه را بررسی و سپس نسبت‌به خرید آن‌ها اقدام کنند.‌ درواقع به همین دلیل است که بسترهای معاملاتی آنلاین تا این حد طرفدار دارند، چراکه کسب سودهای قابل توجهی را در اختیار افراد قرار می‌دهند.

  • تفاوت در پشتیبانی

از عمده تفاوت‌های صرافی‌های فیزیکی این است که کاربران امکان پشتیبانی کامل در طول روز را نخواهند داشت و اگر با مشکلی درزمینه‌های مختلف روبه‌رو شوند، باید صبر کنند تا صرافی شروع به فعالیت نماید. اما این ویژگی در صرافی‌های آنلاین، به‌صورت شبانه‌روزی در اختیار تریدرها قرار داشته و افراد می‌توانند در هر لحظه به طرح ابهامات و سوالات‌شان بپردازند. گفتنی است مهم‌ترین موارد و خواسته‌های تریدرها از پشتیبانان صرافی ارز دیجیتال، موارد مربوط به واریز و برداشت وجه و همچنین احراز هویت است.

  • تفاوت در سرعت

امروزه سرعت در خرید و فروش ارز دیجیتال از اهمیت بسزایی برخوردار است و صرافی‌ها در این خصوص باید بهترین عملکرد را داشته باشند. این در حالی است که صرافی‌های فیزیکی چنین شرایطی را برای کاربران مهیا نمی‌کنند و پرواضح است که این محدودیت در عصر ارتباطات و سرعت مورد قبول تریدرها نخواهد بود، بنابراین توصیه می‌کنیم برای این‌که از امکانات مناسبی برای خرید ارز دیجیتال بهره‌مند شوید، از صرافی ارز دیجیتال والکس و یا موارد مشابه استفاده کنید.

از کدام صرافی برای تبادلات ارز استفاده کنیم؟

امروزه کسب سود از خرید و فروش ارزها به یکی از بهترین روش‌های درآمدزایی تبدیل شده‌است اما استفاده از صرافی‌های فیزیکی تنها در مواقع ضروری به قصد چنج کردن ارز قابل استفاده است. در حال حاضر ارتباط با دنیا که از طریق صرافی‌های آنلاین امکان‌پذیر است، مهم‌ترین هدف کاربران به جهت کسب سود است و با توجه به این‌که صرافی‌های مختلفی در این زمینه فعالیت دارند، باید پس از بررسی امکانات صرافی، به انتخاب نهایی صرافی ارز دیجیتال اقدام کرد، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که صرافی‌های فیزیکی به‌دلیل محدودیت‌هایی که برای کاربران ایجاد می‌کنند، برای خرید و فروش ارز مناسب نیستند و این صرافی‌های آنلاین هستند که می‌توانند شرایط ویژه‌ای را در اختیار تریدرها قرار دهند، ازاین‌رو توصیه می‌کنیم اگر به یک صرافی دیجیتال نیاز دارید، به بررسی بهترین‌ها در این زمینه بپردازید که برای نمونه می‌توان به صرافی ارز والکس اشاره کرد و درنهایت به ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی اقدام کنید.

صرافی ارز دیجیتال

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم تا شما عزیزان را با تفاوت‌های اصلی صرافی‌ فیزیکی با صرافی ارز دیجیتال آشنا کنیم و همان‌طور که حتماً متوجه شده‌اید، استفاده از صرافی‌های حضوری معمولاً به‌ندرت انجام می‌شود بخصوص از طرف کاربرانی که قصد دارند از بازار ارز دیجیتال کسب سود کنند. در این میان انتخاب یک صرافی مناسب نیز حائز اهمیت خواهد بود که پیشنهاد ما در این زمینه، استفاده از خدمات صرافی والکس است که تریدرها پس از ثبت‌نام و احراز هویت، به‌راحتی می‌توانند از امکانات متنوع این صرافی بخصوص ربات معامله‌گر نهایت استفاده را ببرند.

نظرات