رضا دارابی برادر همسر محمود کریمی کیست بیوگرافی رضا دارابی آتش نشان و نحوه شهادت

0

رضا دارابی برادر همسر محمود کریمی کیست بیوگرافی رضا دارابی آتش نشان و نحوه شهادت

رضا دارابی آتش نشان رئیس ایستگاه ۱۲۰ آتش نشانی بود که در عملیات اطفای حریق ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار در ۶ اسفند ماه به شهادت رسید. او برادر زن محمود کریمی مداح تهرانی است. در ادامه بیوگرافی کامل رضا دارابی آتش نشان و همسر و فرزندان همراه با سوابق و عکس و خانواده و نحوه و علت شهادتش در ادامه از مجله حرف تازه بخوانید

بیوگرافی رضا دارابی آتش نشان برادر همسر محمود کریمی کیست

بیوگرافی رضا دارابی آتش نشان کیست

شهید رضا دارابی با نام کامل قریب رضا دارابی فرمانده ایستگاه آتش نشانی ۱۲۲ تهران متولد تهران بود که در روز شنبه ۶ اسفند در حادثه آتش سوزی ساختمان ۱۵۳ در خیابان بهار به بر اثر سقوط به چاهک آسانسور شهادت رسید. او برادر زن محمود کریمی مداح مشهور تهرانی است.

رضا دارایی شاید ۲۰ سالی بود که لباس آتش‌نشانی به تن کرده بود. او فرمانده‌ای بود که امروز برای نجات جان هموطنانش دل به آتش زد و این بار آتش برای همیشه آت نشان را در آغوش کشید.»

شهید دارابی رئیس ایستگاه آتش نشانی ۱۲۲ تهران بود که برای اطفای حریق در ساختمان ۱۵۳ در خیابان بهار اعزام شد و در نهایت در حین انجام ماموریت و اطفای حریق بر اثر سقوط در چاهک آسانسور به شهادت رسید. او یکی از آتش نشانان با غیرت و دلسوز بود که در حادثه ساختمان پلاسکو نیز برای نجات جان مردم چند شبانه روز تلاش کرد.

رضا دارابی برادر همسر محمود کریمی کیست بیوگرافی رضا دارابی آتش نشان و نحوه شهادت

برادر همسر محمود کریمی مداح کیست

داود کریمی پسر محمود کریمی با گذاشتن استوری تایید کرد که شهید رضا دارابی آتش نشانی که در خیابان بهار به شهادت رسید، دایی اش بوده است. او نوشته: «یک بار به او گفتم تو الان رئیس ایستگاه اصلاً وظیفه‌ات نیست داخل حریق بروی! خندید و گفت من نروم؟ بچه‌های مردم را بفرستم در دل آتش؟ آن‌ها هم مثل من هستند و من هم مثل ان‌ها. تا توانش را دارم می‌روم در دل میدان. همیشه در هر شرایط و خطری نفر اول می‌رفت در حریق حتی قبل از نیروهایش. یادم نمی‌رود روز پلاسکو شیفتش نبود ولی رفت سر حادثه و چهار روز خانه نیامد. یادم نمی‌رود بعد از پلاسکو، یک روزه ۱۰ سال پیر شد. یادم نمی‌رود روز پلاسکو به او زنگ زدم و برداشت و گفت زنده‌ام و قطع کرد. افتخار همه ما هستی. تو فهمیدی همه چیز جای دیگر است.»

مراسم تشییع و خاکسپاری

پیکر شهید رضا دارایی (رضا دارایی) روز یکشنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۱ در امامزاده علی اکبر چیذر با حضور خانواده و آشنایان و همکاران و محمود کریمی تشییع شد. محمود کریمی در مراسم برادرِ همسرش مداحی و روضه خوانی کرد.

رضا دارابی برادر همسر محمود کریمی کیست بیوگرافی رضا دارابی آتش نشان و نحوه شهادت

نحوه شهادت رضا دارابی آتش نشان

آتش نشان شهید “رضا دارابی” در حادثه آتش سوزی ساختمان ۱۵۳ در خیابان بهار تهران در حال انجام ماموریت جان خود را از دست داد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در همین ارتباط، رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران: این ساختمان رای کمیسیون ماده ۱۰۰ را دارد زیرا مالکان ساختمان اقدام به تغییر کاربری طبقات منفی یک، ۲ و سه به کاربری انبار کرده بودند. همکاران شهرداری تهران اوایل آذر امسال به این ساختمان مراجعه و آن را پلمب کردند اما مالک به طور غیرقانونی اقدام به فک پلمب کرد. مجددا همکاران شهرداری در اواخر آذر ماه گذشته برای پلمب مجدد به ساختمان مراجعه کردند اما مالک ممانعت کرد و این موضوع توسط عوامل کلانتری محل نیز صورت جلسه شد. موضوع تغییر کاربری غیرقانونی طبقات منفی یک، منفی دو و منفی سه بوده که رای کمیسیون ماده ۱۰۰ را داشته است.

به گزارش فارس، چند ساعت بعد از این حادثه عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز رسانه شهرداری تهران ار شهادت یک آتش‌نشان خبرداد و نوشت: «قهرمان عزیز شهر رضا دارابی، رئیس ایستگاه ۱۲۰ آتش‌نشانی تهران در حین اطفای حریق ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار به دلیل شدت جراحات ناشی از سقوط در چاهک آسانسور ساختمان به شهادت رسید.»

سوابق

مهدی محمدی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت اقتصاد هم که از دوستان این شهید بود در فضای مجازی نوشت: «شوخ طبعی همراه با جدیت اصلی‌ترین شاخصه رفتاری او بود. اهل مسجد و هیأت بود و سر به زیر، از آن آدم‌هایی که تلاشی برای به رخ کشیدن خودش نمی‌کرد اما حورشان وزن دارد. رضا دارابی بچه آرام محله شاید ۲۰ سالی بود که لباس آتش‌نشانی به تن کرده بود. او فرمانده‌ای بود که امروز برای نجات جان هموطنانش دل به آتش زد و این بار آتش برای همیشه آت نشان را در آغوش کشید.» / فارس

نظرات