روش ‌های پاکسازی صورت در خانه

1

تا به حال فکر کرده‌اید که دلیل ایجاد آکنه، جوش‌های سرسیاه یا سایر مشکلات پوستی چیست؟ یکی از عواملی که باعث پیری زودرس و مشکلات پوستی می‎شود آلودگی عمقی پوست است.

متاسفانه اکثر ما در هوایی آلوده نفس می‎کشیم که مملو از دود ماشین‌ها و کارخانه‎هاست. در این شرایط آلودگی‎های محیطی به همراه انواع باکتری و قارچ سطح پوست را می‏پوشانند و باعث آلودگی پوست می‎شوند.

 پاکسازی صورت در خانه

با شست‎وشوی صورت می‌توانید آلودگی‎های سطحی را از بین ببرید اما برای پاکسازی عمقی پوست نیاز به استفاده از خدمات کلینیکی یا استفاده از برخی محصولات مراقبتی خواهید داشت. البته می‎توانید از برخی روش‎های خانگی نیز برای پاکسازی پوستتان استفاده کنید.

اما به نظر شما برای پاکسازی صورت در خانه چه کنیم ؟ در ادامه به بررسی پاسخ‎های این پرسش می‎پردازیم و بهترین روش‎های پاکسازی صورت را برای شما عزیزان شرح می‌دهیم.

مقدمات پاکسازی حرفه ای صورت در خانه

پیش از آموزش روش پاکسازی صورت در خانه لازم است مقدمات این کار را فراهم کنید. در واقع برای پاکسازی پوست نیاز به محصولاتی دارید که می‎توانید این محصولات را از طریق سایت https://elanza.com  خریداری کنید.

از محصولات مورد نیاز می‎توان به میسلارواتر، شوینده صورت یا فیس واش، پیلینگ صورت، شامپو چشم، ماسک پاکسازی پوست، پد آرایشی، دستگاه بخور، ماسک آبرسان و سایر محصولات مراقبت پوست اشاره کرد.

پس از تهیه محصولات مورد نیاز ابتدا پوست صورت خود را با استفاده از پد آرایشی و میسلارواتر از آلودگی‎های سطحی و لوازم آرایشی تمیز کنید. سپس از شامپو چشم و شوینده صورت برای شست‎وشوی صورت خود استفاده نمایید.

در نهایت می‎توانید از تونر مناسب پوستتان برای تنظیم PH پوست کمک بگیرید. البته برخی از افراد این مرحله را به بعد از انجام روش‎ پاکسازی صورت در خانه منتقل می‎کنند. پس از اینکه صورت خود را از آلودگی‎های سطحی تمیز کردید، می‎توانید از روش‎های زیر برای پاکسازی عمقی پوست استفاده کنید.

آموزش پاکسازی صورت در خانه با لایه‎برداری فیزیکی

به نظرتان پس از شست‌وشوی پوست، برای پاکسازی صورت در خانه چه کنیم ؟ دومین مرحله در پاکسازی صورت استفاده از لایه‎بردار فیزیکی است.

شما می‌توانید از محصولات لایه‎بردار یا اسکراب برندهای معتبر ایرانی و خارجی استفاده کنید یا خودتان برای تهیه لایه‎بردار خانگی اقدام نمایید. در ادامه روش ساخت اسکراب خانگی را شرح می‎دهیم اما پیش از آن بهتر است به معرفی بهترین برندهای اسکراب در ایران بپردازیم.

اگر قصد پاکسازی حرفه ای صورت در خانه را دارید می‎توانید پس از شست‎وشوی صورت از اسکراب صورت برند بیوآکوا، رومینا، وارمی، تاپ شاپ، پریم، شون، بادی شاپ و… استفاده کنید. اما پیشنهاد ما اسکراب لایه‏بردار حاوی عصاره گردو شون است که از قیمت و کیفیت بسیار مناسبی بهره می‏برد.

روش ساخت لایه‎بردار فیزیکی در خانه

در آموزش پاکسازی صورت در خانه استفاده از لایه‏بردار فیزیکی اهمیت زیادی دارد. برای ساخت لایه‎بردار می‎توانید از دانه قهوه، شکر، عسل، آبلیمو و… کمک بگیرید. در ادامه دو روش ساخت لایه‎بردار فیزیکی را آموزش می‎دهیم:

  1. یک موز له‎شده را در ظرف مناسبی بریزید. یک چهارم فنجان شکر سفید و شکر قهوه‎ای را به آن اضافه کنید. یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه در ظرف بریزید و در نهایت یک چهارم قاشق غذاخوری ویتامین E را نیز به این مواد اضافه کنید. این مواد را خوب هم بزنید و سپس روی پوستتان ماساژ دهید.
  2. دو قاشق غذاخوری قهوه را با یک قاشق روغن زیتون مخلوط کنید و به مدت پنج دقیقه این مواد را روی پوست صورتتان ماساژ دهید.

پاکسازی صورت در خانه

پاکسازی صورت در خانه با بخور

پاکسازی صورت در خانه با بخور مزایای زیادی دارد که از آن‎ها می‎توان به خروج چربی اضافی پوست، تخلیه جوش‎های سرسیاه، آبرسانی به پوست، افزایش گردش خون و افزایش کلاژن‎سازی پوست اشاره کرد.

برای پاکسازی صورت با بخور می‌توانید از دستگاه بخور استفاده کنید یا قابلمه‎ای را پر از آب کنید و اجازه دهید روی شعله گاز بجوشد. شما می‎توانید بخور صورت را تنها با آب انجام داده یا از روغن‌ها و گیاهان دارویی مانند گیاه بابونه، گیاه رزماری، روغن اسطوخودوس و… کمک بگیرید.

کمی از این مواد را در قابلمه بریزید و اجازه دهید بر اثر حرارت عصاره آن‌ها خارج شود. سپس برای پاکسازی صورت در خانه با بخور ، حوله‎ای را روی سرتان بیندازید و اجازه دهید بخار آب پوست صورت شما را نوازش دهد. در نهایت صورت خود را بشویید و از پیلینگ برای تخلیه کامل جوش‌های سرسیاه کمک بگیرید.

پاکسازی صورت در خانه

مهم‎ترین مرحله در پاکسازی حرفه ای صورت در خانه

با وجود توضیحات بالا به نظرتان باز هم لازم است سوال برای پاکسازی صورت در خانه چه کنیم مطرح شود؟ در پاسخ باید گفت بله، زیرا تازه به قسمت مهم پاکسازی صورت رسیده‎ایم.

در این مرحله می‎توانید از ماسک پاکسازی خانگی استفاده کنید یا برای خرید ماسک پاکسازی از فروشگاه‎های اینترنتی اقدام نمایید. بیوآکوا بهترین برند ماسک پاکسازی در میان مصرف‎کنندگان ایرانی است که محصولات بسیار باکیفیتی را تولید می‌کند. شما می‎توانید محصولات این برند را خریداری کنید یا از دستور زیر برای ساخت ماسک پاکسازی کمک بگیرید:

  • سفیده تخم‏ مرغ را از زرده آن جدا کنید و در ظرفی بریزید. کمی زردچوبه به سفیده تخم مرغ اضافه کرده و خوب هم بزنید. اگر پوست خشکی دارید می‎توانید یک چهارم قاشق غذاخوری ویتامین E نیز به این مواد اضافه کنید.

کمی از این مواد را به صورتتان بزنید و سپس یک لایه دستمال کاغذی را جداکرده و با آن صورتتان را بپوشانید. حال دوباره کمی از ماسک خانگی را روی صورتتان بزنید و لایه دوم دستمال کاغذی را روی صورتتان قرار دهید.

مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد به آرامی ماسک را از روی پوستتان پاک کنید. در نهایت صورتتان را با آب ملایم بشویید تا باقی‌مانده مواد از پوستتان پاک شود.

پاکسازی صورت در خانه

آخرین مرحله در آموزش پاکسازی صورت در خانه

در این مقاله روش پاکسازی صورت در خانه را برای شما عزیزان شرح دادیم. اما اگر به آخرین مرحله بی‌توجه باشید تمامی زحمات شما به باد می‎رود.

در این مرحله لازم است پوست خود را به صورت عمقی آبرسانی کنید. برای این کار نمی‎توان از روش‎های خانگی استفاده کرد و نیاز به ماسک آبرسان خواهید داشت.

شما می‎توانید انواع ماسک آبرسان کاسه‏ای و ورقه‎ای را از برندهای معتبری همچون بیوآکوا، هیدوردرم، دیپ سنس، دیگنیتی، ایمیجز و… تهیه کنید. تمامی این برندها محصولات باکیفیت و ضد حساسیتی را تولید می‎کنند که این محصولات برای انواع پوست مناسب هستند.

با استفاده از ماسک آبرسان می‎توانید رطوبت مورد نیاز پوستتان را تامین کرده و از ایجاد چین و چروک پوست جلوگیری کنید. البته توصیه می‎کنیم برای تهیه این محصولات از فروشگاهی خرید کنید که اصالت کالای مورد نظر را ضمانت کند. همچنین به تاریخ انقضای محصولات آرایشی و پوستی توجه داشته باشید.

جمع‎بندی

در این مقاله به آموزش پاکسازی صورت در خانه پرداختیم. به طور خلاصه برای پاکسازی پوست باید اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. پاکسازی صورت با میسلارواتر
  2. شست‎وشوی صورت با فیس واش
  3. اسکراب صورت
  4. بخور صورت و استفاده از پیلینگ برای خارج‎کردن جوش‌های سرسیاه
  5. استفاده از ماسک پاکسازی
  6. استفاده از ماسک آبرسان

البته مرحله هفتمی هم در کار است! توصیه می‎کنیم پس از انجام اقدامات بالا حتما از ضد آفتاب مناسب پوستتان استفاده کنید.

ذکر این نکته نیز ضروری‌ست که برای جلوگیری از تحریک پوست بهتر است پاکسازی عمقی صورت را تنها یک بار در هفته انجام دهید. اما می‎توانید از ماسک آبرسان ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.

امیدواریم این مقاله مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد و با استفاده از راهکارهای بالا پوستی تمیز، باطراوت و شاداب داشته باشید.

1 دیدگاه در “روش ‌های پاکسازی صورت در خانه

  1. سحر قاسمی گفت:

    ممنون بابت آموزش روش های پاکسازی صورت در خانه به این صورت ساده و زیبا

نظرات