۲ فیلم وحشتناک لحظه وقوع زلزله در تاجیکستان پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ را ببینید

0

۲ فیلم وحشتناک لحظه وقوع زلزله در تاجیکستان پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ را ببینید

فیلم کامل لحظه وقوع زلزله ۷.۲ ریشتری در تاجیکستان امروز ۴ اسفند ۱۴۰۱ را بینید که حوالی در ساعت ۸:۳۷ دقیقه بامداد پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ به بزرگی ۷.۲ ریشتر اتفاق افتادو این زمین لرزه در در نزدیکی مرز منطقه سین کیانگ چین و تاجیکستان در ۵۹ کیلومتری غرب شهر «مرغاب» واقع در شرق تاجیکستان رخ داده است. همراه با جزئیات و آمار تلفات و مصدومان را در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید:

 فیلم زمین لرزه تاجیکستان 4 اسفند 1401

پنجشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱، زمین لرزه‌ای به قدرت ۷.۲ ریشتر در منطقه سین کیانگ چین و تاجیکستان و در ۵۹ کیلومتری غرب شهر «مرغاب» واقع در شرق تاجیکستان به وقوع پیوست که تاکنون خبری از کشته ها و خسارت های این زمین لرزه گزارش نشده است در ویدئوی زیر لحظه وقوع زمین لرزه و زلزله در تاجیکستان از دوربین های مداربسته را ببییند

فیلم زلزله تاجیکستان امروز ۴ اسفند ۱۴۰۱

گفتنی است، دقایقی پیش زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۱ دهم ریشتر منطقه‌ای در ۵۹ کیلومتری غرب شهر «مرغاب» واقع در شرق تاجیکستان را لرزانده است. چین از وقوع زمین لرزه ۷.۲ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در نزدیکی مرز تاجیکستان خبر داد.

به گزارش گلوبال تایمز، این زلزله در منطقه کم‌جمعیت که توسط کوه‌های سر به فلک کشیده پامیر احاطه شده، رخ داده است.

فیلم دیگری از زلزله امروز تاجیکستان را ببینید:

تلویزیون دولتی چین (سی سی تی وی) هم روز پنجشنبه گزارش داد که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۲ ریشتر در نزدیکی مرز منطقه سین کیانگ چین و تاجیکستان حوالی ساعت ۸:۳۷ دقیقه صبح (۰۰:۳۷ به وقت گرینویچ) رخ داده است.

به گزارش این تلویزیون این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و مرکز آن در ۸۲ کیلومتری نزدیکترین مرز با چین رخ داده و به شدت در کاشغر و آرتوکس در بخش غربی منطقه سین کیانگ احساس شده است. این زمین لرزه در ساعت ۰۵:۳۷ صبح به وقت محلی و در عمق ۲۱ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.هنوز از خسارت احتمالی این زمین لرزه گزارشی منتشر نشده است.

مرکز ملی لرزه‌نگاری هند نیز اعلام کرد کانون این زمین لرزه در تاجیکستان بوده است.

بر اساس گزارش‌ها، پس‌لرزه‌ای به بزرگی ۵ ریشتر حدود ۲۰ دقیقه پس از زمین‌لرزه اولیه این منطقه را لرزاند.
همچنین مرکز لرزه نگاری اروپا- مدیترانه، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۸ ریشتر روز پنجشنبه در تاجیکستان به ثبت رسید. مرکز این زمین لرزه در ۶۶ کیلومتری جنوب غربی شهرک مرغاب با جمعیت ۱۰۸۰۰ نفر بوده است.

منبع این زمین لرزه در عمق ۲۰ کیلومتری سطح زمین بوده است.پیش از این وقوع زلزله ای به شدت ۷.۲ ریشتر گزارش شده بود.

تلفات و مصدومان

از خسارت احتمالی این زمین لرزه تاکنون گزارشی منتشر نشده است.

نظرات