بیوگرافی احمد واعظی مداح و همسرش + زندگی شخصی و فرزندان و مداحی ها

1

بیوگرافی احمد واعظی مداح و همسرش + زندگی شخصی و فرزندان و مداحی ها

بیوگرافی احمد واعظی

حاج احمد واعظی : زاده ۱۳۴۶ در مشهد مداح، مرثیه خوان و ذاکر اهل بیت (ع) اهل ایران می باشد. در ادامه به معرفی و بیوگرافی احمد واعظی مداح و همسرش و فرزندانش و آثار اجرا ها مداحی ها و اینستاگرام وی می پردازیم. با ما همراه باشید.

بیوگرافی احمد واعظی

زندگینامه احمد واعظی مداح

احمد واعظی مداح و مرثیه خوان اهل ایران است که برنامه های تلویزیونی، مراسم ها و مناسبت ها به اجرای ادعیه خوانی و مداحی می پردازد و تجربه اجراهای متعدد مانند دعای ندبه و سمات و کمیل را در کارنامه دارد او علاوه بر مداحی در مراسم های دعای کمیل و سمات و ندبه نیز مرثیه سرایی می کند و شعر نیز می سراید. به گفته خودش از مقطع ابتدایی مداحی شروع کرده مدیحه‌سرایی می‌کردم و در منطقه هم همیشه مداحی ما برقرار بود و در شب‌های عملیات نیز همیشه دفتر شعرم همراهم بود. او فارغ التحصیل کارشناسی تجارت الکترونیک و فوق لیسانس رشته ادبیات می باشد و در حال حاضر داور برنامه حسینیه معلی در تلویزیون است.

زندگینامه احمد واعظی مداح

بخشی از گفتگو با احمد واعظی مداح اهل بیت (ع)

بنده در بهار سال ۱۳۴۶ در خانواده مذهبی در شهرستان تربت حیدریه به دنیا آمدم و به دلیل اینکه پدرم در زمینه شعر و مداحی توفیقاتی داشتند، لذا من‌هم مورد انتخاب نوکری امام حسین(ع) واقع شدم.

دوران ابتدایی را در مدرسه‌ای متعلق به سیدی مقید به اعتقادات دینی گذراندم و همان زمان مصادف بود با شروع نهضت انقلاب و توفیق حاص

مبارزات سیاسی

همراه با پدرم که در شهرستان تربت حیدریه مسئول شعارهای ضد رژیم طاغوت بود، در تظاهرات‌ها شرکت کنم و خیلی وقت‌ها نیز به دلیل سن کم برای شعاردادن، مجبور بودند من را بر روی دوش بگذارند.

اعزام به جبهه

سال سوم راهنمایی بودم که وارد جبهه‌ها شدم، در سال ۱۳۶۰ در زمره اولین نیروهای بسیج تربت حیدریه برای اعزام به جبهه قرار داشتم، خیلی دوست داشتم پاسدار شوم و جزو اولین نیروهایی بودم که خیلی با بسیج رابطه تنگاتنگی داشتم و در پاس‌های شبانه و گشت‌ها نیز شرکت می‌کردم.

-از شرایط اعزام‌تان به جبهه بفرمایید؟

جزو همان نیروهایی بودم که با گریه و دست‌کاری شناسنامه به جبهه اعزام شدیم؛ با گریه و التماس داوطلب حضور در جبهه بودم، مسئولین اعزام من را کشیدن کنار و چون بچه هیأتی و اهل مداحی بودم، مهارت حرف‌زدنم عالی بود، لذا آنها خیلی از صحبت‌های من خوش‌شان آمد و مرا برای انجام مصاحبه به اتاقی دعوت کردند و صداوسیما هم آن صحبت‌ها را ضبط کرد. در آن مصاحبه دائما می‌گفتم مگر جنگ ما جنگ قد و قواره است، ما پیرو حضرت قاسم(ع) هستیم.

داور برنامه معلی شبکه سوم احمد واعظی

از چه زمانی شروع به مداحی کردید؟

قبل از مقطع ابتدایی مداحی می‌کردم یادم می‌آید با توجه به اینکه سن کمی داشتم مردم مرا بلند می‌کردند می‌گذاشتند روی میز تا مداحی کنم. از آنجا که پدرم توفیق نوکری داشتند هم شاعر بود و هم مداح بنده در فضایی بزرگ شدم هر وقت یادم می‌آید که پدرم را یا در حال فکر کردن و شعر سرودن و مطالعه یا در جلسه می‌دیدم و این توفیقی است که نصیب من شده است. وقتی جوانان از من در این خصوص سؤال می‌کنند می‌گویم: روایتی از رسول خدا (ص) هست که می‌فرمایند: گریه کنان حسین من انتخاب شدگان از عباد الله هستند؛ «اصفیاء من عبادالله». توفیق حضرت حق و حضرات معصوم (ع) حرف اول و آخرم است.

چه تحصیلاتی دارید، در چه رشته‌ای درس خوانده‌اید و شغل شما چیست؟

بنده تجارت الکترونیک را تا مقطع کارشناسی خوانده‌ام البته قصد دارم در رشته ادبیات ادامه تحصیل دهم. اگر از من بپرسند چه‌ کاره‌ای؟ در یک کلام می‌گویم: پرسند اگر شغل شما چیست/ گوییم نوکریم چون بار عشق را به سرِ شانه می‌بریم/ گریه، زبان مادری نوکران توست/ احساس می‌کنم همه با هم برادریم. به طور کلی در حرم مطهر آقا علی‌ بن‌موسی‌الرضا (ع) و کانون مداحان کارهایی فرهنگی انجام می‌دهم و همچنان نوکریم.

اساتید شما چه کسانی بودند؟

در ابتدا پدرم استاد من بود و من مطالب زیادی را از محضر ایشان آموختم و اشعاری را از شعرهای ایشان از حفظ هستم در سال‌های بعد جنگ با بزرگانی مثل حاج علی‌آقا انسانی، حاج آقا منصور ارضی و در مشهد هم حاج آقای اکبرزاده … بودند.

از دفترچه یادداشتتان چه خبر؟ آیا اشعارتان را در جایی جمع‌آوری و منتشر کرده‌اید؟

شعرهای من زیاد است و مدتی است مشغول تهیه جلد اول مجموعه اشعارم هستم.  شعرهای دوران دفاع مقدس، شعرهای زمان انقلاب که من در همان سن و سال اشعاری را سرودم و هنوز هم دارمشان و در مجموع شعرهای آئینی در دفترهای زیادی باید جمع‌آور شود.

ازدواج، همسر احمد واعظی کیست

ازدواج، همسر احمد واعظی کیست

استاد احمد واعظی سال ها پیش در دهه ۶۰ ازدواج کرده و ثمره این ازدواج چند فرزند است. از تعداد فرزندانش خبری منتشر نشده است.

ایشان درباره ازدواجش و نحوه آشنایی با همسرش گفت: چندین ماه پس از جنگ، مسئله ازدواج بنده صورت گرفت، خیلی فضای مشهد امام رضا(ع) را دوست داشتم و خیلی به حرم می‌رفتم و با حضرت صحبت می‌کردم. آن‌زمان این‌گونه نبود، جوان‌های ما باید خیلی قدر بدانند، قبل از انقلاب عزاداری فاطمیه‌ در کار نبود و حتی برای مردم وفات حضرت زهرا(س) مطرح می‌شد و تنها محرم تا محرم و در چند روضه خانگی بحث شهادت مطرح بود

عکس های شخصی احمد واعظی مداح

مداحی های احمد واعظی

داور برنامه حسینیه معلی، احمد واعظی

احمد واعظی کیست

عکس احمد واعظی

اینستاگرام احمد واعظی

1 دیدگاه در “بیوگرافی احمد واعظی مداح و همسرش + زندگی شخصی و فرزندان و مداحی ها

  1. رضا گفت:

    در حال حاضر رئیس کل کانون مداحان کشور میباشند

نظرات