بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی در خانه

0

از مهم‌ترین گام‌های یادگیری زبان جدید، انتخاب کارآمدترین محصولات آموزشی است. در راستای اهمیت و ضرورت این انتخاب، در این مقاله به اختصار به معرفی بهترین و معتبرترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی می‌پردازیم.

  بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی در خانه

۱ . مجموعه کتاب‌های American English file

از برترین مجموعه کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی انتشارات آکسفورد، سری کتاب‌های American English file  است که در حال حاضر در معتبرترین موسسات آموزشی ایران در حال تدریس است و فراگیران می‌توانند به صورت همزمان چهار مهارت اصلی شنیداری، گفتاری- مکالمه، خواندن و نوشتاری را ارتقا بخشند.

مجموعه کتاب‌های American English file
این مجموعه در ۶ سطح از مقدماتی تا پیشرفته، مباحث مشخصی از مهارت‌های فوق را با متد آموزشی به روز و موثر آموزش می‌دهد.
سری کتاب‌های American English file ویرایش سوم به همراه سی دی آموزشی یک مجموعه کامل است که زبان انگلیسی را برای تمامی زبان‌آموزان با سطح دانش زبانی متفاوت آموزش می‌دهد و افراد را بی نیاز از استفاده‌ی دیگر کتاب‌های آموزشی همتای خود می‌سازد که بصورت خودخوان یا معلم محور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کتاب همچنین  می‌تواند منبع مناسبی برای فراگیری مطالب آزمون آیلتس و کسب آمادگی برای شرکت در این آزمون محسوب شود.

هرسطح از این مجموعه مشتمل بر سه کتاب تحت عناوین زیر است:
– Student Book (کتاب آموزشی)
در دوره‌های آموزشی بیشترین زمان بر روی مطالعه و تمرین مطالب این کتاب گذاشته می‌شود. پس از اتمام درس‌ها، تمریناتی برای تثبیت و به کارگیری مطالب درسی وجود دارد.

-Work Book (کتاب کار یا تمرین)
مشتمل بر تمرینات کاربردی و عملی برای یادگیری بهتر و درک عمیق‌تر فراگیران ارائه شده‌است.

-Teacher’s Book (کتاب معلم)
در این کتاب روش آموزش هر درس، نکات مهم و ضروری برای تدریس و پاسخ تمرینات و سوالات برای اداره‌ی یک کلاس به بهترین شیوه و مطابق با اهداف اولیه‌ی تالیف کتاب به مدرسان آموزش داده می‌شود.

مجموعه ی Oxford Word Skills

۲ . مجموعه ی Oxford Word Skills

یادگیری واژگان تنها با استفاده‌ از روشی قاعده‌مند میسر است که با یک هدف مشخص و به صورت سیستماتیک و موضوعی کلمات را در کنار هم گردآوری کرده و به آموزش بپردازد. از این طریق یک شبکه لغات درذهن ایجاد می شود و همزمان با آموزش لغات جدید، کلمات از پیش آموخته شده مرور و درحافظه دراز مدت تثبیت شود.

مجموعه ی Oxford Word Skills  با داشتن ویژگی‌ ذکر شده امروزه در سراسر دنیا به عنوان یک آموزش بی‌بدیل برای واژگان یاد می‌شود و به یادگیری هدفمند کمک می‌کند. مجموعه کتاب آکسفورد ورد اسکیلز کاملا بر مبنای خودخوان طراحی شده و بخاطر این ویژگی طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد.
این مجموعه‌ی آموزشی این امکان را فراهم کرده است تا شما بتوانید به صورت خودآموز از مطالب این کتاب به بهترین شکل بهره‌مند شوید.
Oxford Word Skills  ویرایش دوم در سه سطح مبتدی، متوسط و متوسط رو به پیشرفته ارائه شده است و در هر سطح به موضوعات متنوع و پرکاربرد پرداخته شده است که به شرح زیر است:

Oxford word skills Elementary
موضوعات کلی مقدمات زبان انگلیسی، انسان‌ها،زندگی روزمره، غذا و نوشیدنی، رفت و آمد، مکان‌ها، تحصیل و کار، علاقمندی‌ها و تفریحات، تعطیلات، برقراری ارتباط با دیگران.

Oxford word skills Intermediate
در این کتاب زندگی روزمره، انجام کارها، توصیف موضوعات، مشکلات اجتماعی و سیاسی، رسانه و سرگرمی، تحصیل و کار، کسب و کار و تجارت، ارتباط برقرار کردن با دیگران، زبان و انواع بیان‌ها در زبان انگلیسی دسته‌بندی شده‌ است.

Oxford word skills Upper Intermediate -Advanced
بدن انسان، سبک زندگی و تفریح، مؤسسات، اخبار، کار و فرایندهای مالی، مفاهیم متنوع، گویش‌های انگلیسی، ساختار نوشتاری انگلیسی و ویژگی‌های زبان انگلیسی وجود دارد.

مجموعهTactics for Listening

۳ . مجموعهTactics for Listening

از مشکلات رایج و چالش برانگیز بین زبان‌آموزان، تقویت مهارت Listening (شنوایی) است. بسیاری از افراد بر این باورند علی رغم تسلط بر قواعد زبان انگلیسی و واژگان توانایی درک گفته‌های گویندگان محلی را ندارند و با مشکل مواجه می‌شوند.‌ استفاده از یک منبع آموزشی برگزیده به صورت مداوم و بابرنامه ریزی مناسب راه حل این مشکل است.
پیشنهاد مجموعه بوک‌کند تهیه و مطالعه‌‌ی مجموعه سه جلدی Tactics for Listening  است. این کتاب در سه سطح Basic (پایه)، Developing  (متوسط) و Expanding  (پیشرفته) طراحی و تالیف شده است.
خودآموز بودن این کتاب از مزیت مهم آن به شمار می‌آید چنان که اگر فراگیران در هر سطحی احساس نیاز به یک منبع خودآموز برای تقویت مهارت شنیداری را در خود حس کردند با خرید همراه با تخفیف ویژه از کتابسرای اینترنتی بوک کند در سریعترین زمان ممکن به این کتاب دسترسی پیدا می‌کنند.
متن کامل محتوای شنیداری در انتهای این کتاب و در بخش  worksheet & audio script موجود است و افراد می‌توانند هنگام شنیدن آن را مطالعه کنند.
– دسترسی آسان به فایل صوتی در یک لوح فشرده (CD)
– درس‌های کوتاه همراه با تصاویر هوشمندانه برای بهر‌ه‌گیری از حافظه تصویری
– انواع مختلف سوالات و تمرینات مهارت شنیداری
امکان یادگیری هدفمند و تثبیت در حافظه بلند مدت را فراهم می‌آورد.
Tactics for Listening ویرایش سوم با موضوعات پویا، به روز و کاربردی با بهره‌گیری از لهجه آمریکن، بهترین دوره تقویت مهارت های شنیداری است و شما بعد از مدتی مطالعه و تمرین مطابق با سرفصل‌های آن پیشرفت در مهارت‌های listening  و speaking  را در خود احساس می‌کنید.

در تهیه این مقاله از محتوای موجود در وبسایت مجموعه ی بوک‌کند، فروشگاه تخصصی کتاب های زبان های خارجی، استفاده شده است. برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب کتاب زبان مناسب یا خرید کتاب زبان به BookKand.com (وبسایت مجموعه) مراجعه کنید.

نظرات