فیزیوتراپی در منزل در چه مشکلاتی کاربرد دارد؟

0

فیزیوتراپی در منزل یکی از خدمات ارزشمندی است که توسط متخصصان فیزیوتراپی برای کمک به بیمارانی که به دلیل بیماری و یا محدودیت های زمانی و مکانی امکان مراجعه حضوری به کلینیک فیزیوتراپی را ندارند.

فیزیوتراپی به عنوان مهم ترین رشته علوم توانبخشی شناخته می شود که در بسیاری از بیماریها و اختلالات اسکلتی – عضلانی ، مشکلات حرکتی در بیماران نورولوژی ، مشکلات و اختلالات کف لگن ، بیمارهای مادرزادی کودکان و توانبخشی سالمندان کاربرد دارد.

هدف فیزیوتراپی درمان و توانبخشی شما پس از آسیب یا جراحی است تا بیمار در کوتاه ترین زمان ممکن به فعالیت های خود بازگردد و از آسیب بیشتر و از دست دادن تناسب اندام جلوگیری شود.

از آن جای که بسیاری از افراد نیازمند خدمات فیزیوتراپی دچار مشکلات حرکتی هستند و مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی می تواند برای آن ها با چالش هایی همراه باشد ، فیزیوتراپی در منزل برای این افراد بسیار مناسب است.

فیزیوتراپی در منزل

کلینیک فیزیوتراپی آیتن در شریعتی با اعزام فیزیوتراپیست های مجرب خود خدمات فیزیوتراپی در منزل را با بالاترین کیفیت ارائه می دهد.

درمانگران فیزیوتراپی، از بروزترین متدهای فیزیوتراپی برای کمک به بیمارانی که نیازمند خدمات توانبخشی با فیزیوتراپی هستند بهره می برند.

فیزیوتراپی در منزل به بیماران کمک می کند تا بدون نیاز به خروج از منزل ، از خدمات فیزیوتراپی با کیفیت بهره مند شوند.

فیزیوتراپی با کمک به تسکین درد و درمان عامل زمینه ای نیاز به مصرف داروهایی شیمیایی و انجام جراحی های غیرضروری را تا حد زیادی کاهش می دهد.

متخصصان فیزیوتراپی در کلینیک فیزیوتراپی آیتن در خیابان شریعتی تهران علاوه بر بهره گیری از تجهیزات پیشرفته فیزیوتراپی همچون لیزر پرتوان و بیوفیدبک از بروزترین متدهای درمانی و توانبخشی نیز برای کمک به بیماران عزیز بهره می برند.

بیماران عزیزی نیز که به هر دلیل امکان مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی آیتن را ندارند می توانند از خدمات فیزیوتراپی در منزل که متخصصان این کلینیک ارائه می دهند بهره مند شوند.

مهم ترین مزایای فیزیوتراپی

  • تسکین درد بدون داروهای شیمیایی
  • بهبود دامنه حرکتی و افزایش انعطاف پذیری مفاصل
  • از بین بردن تورم و التهاب در بافت های آسیب دیده
  • کاهش خشکی و سفتی مفاصل
  • تقویت عضلات ضعیف شده
  • بهبود عملکرد سیستم قلبی – ریوی
  • بهبود عملکرد جسمی – حرکتی پس از آسیب دیدگی و بیماری
  • تسریع روند بهبود و کاهش دوران نقاهت پس از بیماری یا جراحی
  • بازیابی هرچه سریع تر توانایی های ورزشی پس از آسیب دیدگی
  • بازگشت هرچه سریع تر به سطح آمادگی قبل از آسیب دیدگی در ورزشکاران
  • کاهش نیاز به مصرف دارو و انجام جراحی

موارد کاربرد فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در آسیب های ارتوپدی

فیزیوتراپی ارتوپدی یکی از مهم ترین موارد کاربرد فیزیوتراپی در منزل است که متخصصان فیزیوتراپی ارائه می دهند ، آسیب ارتوپدی که شامل آسیب های اسکلتی – عضلانی می شود شایع ترین دلیل بروز محدودیت های حرکتی و عملکردی در افراد است که با روشهای مناسب فیزیوتراپی درمان و توانبخشی می شود.

آسیب های ورزشی مانند پارگی رباط های زانو ، پارگی منیسک زانو ، پارگی روتاتور کاف ، تنیس البو و گلف البو ، التهاب تاندون آشیل ، دررفتگی ها و شکستگی ها و … ، کمردرد و گردن درد مزمن ، سیاتیک ، بیرون زدگی دیسک کمر ، تنگی کانال نخاعی و سایر آسیب های ستون فقرات و دیگر اندام ها با فیزیوتراپی ارتوپدی قابل درمان و توانبخشی هستند.

فیزیوتراپیست جانپور و سایر درمانگران در کلینیک فیزیوتراپی آیتن در شریعتی خدمات فیزیوتراپی ارتوپدی را علاوه بر کلینیک بصورت فیزیوتراپی در منزل نیز ارائه می دهند.

فیزیوتراپی در آسیب های ارتوپدی علاوه بر کمک به بهبود قدرت و تحرک ، روند بهبودی پس از بیماری و آسیب دیدگی را نیز سرعت می بخشند.

فیزیوتراپی در بیماریهای نورولوژی

بیماری ها و اختلالات نورولوژی مانند سکته مغزی ، ام اس و پارکینسون اغلب با بروز مشکلات جسمی – حرکتی همراهند و فیزیوتراپی به عنوان یکی از ارکان مهم برنامه درمانی برای توانبخشی این بیماران ضروری است.

از آن جایی که ضعف و محدودیت حرکتی در اغلب این بیماران دیده می شود و خروج از منزل و مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی برای آن ها دشوار است ، خدمات فیزیوتراپی در منزل برای این افراد بسیار مناسب است. برای بهره مندی از خدمات فیزیوتراپی در منزل با بالاترین کیفیت می توانید از خدماتی که متخصصان فیزیوتراپی کلینیک آیتن ارائه می دهند بهره مند شوید.

فیزیوتراپی در بیماریهای روماتیسمی

آرتروز مفصلی شایع ترین بیماری روماتیسمی و مفصلی است که ریسک بروز آن با افزایش سن بیشتر می شود ، درد ، تورم و محدود شدن دامنه حرکات مفصل مبتلا به آرتروز از مهم ترین علائم این بیماری مفصلی شایع هستند که اغلب افراد در افراد میانسال و سالمند رخ می دهد.

فیزیوتراپی همچنین خطر پیشرفت آسیب غضروف مفصلی را کاهش داده و علائم آرتروز همچون درد و محدودیت های حرکتی را کاهش می دهد.

آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) و فیبرومیالژیا نیز از دیگر مشکلات روماتیسمی هستند که با فیزیوتراپی می توان به بهبود آن ها کمک کرد.

فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل برای سالمندان

توانبخشی سالمندان از حوزه های مهم فعالیت متخصصان فیزیوتراپی است.

دوران سالمندی با بروز ضعف و مشکلات حرکتی و کاهش قدرت و تحرک همراه است ، تمامی این شرایط منجر به بروز محدودیت های حرکتی برای فرد سالمند می شود ، از این رو فیزیوتراپی در منزل برای افراد سالمند از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیماری های مفصلی همچون آرتروز مفصلی از جمله آرتروز زانو و آرتروز لگن در افراد سالمند شیوع بیشتری دارد و فیزیوتراپی راهکاری موثر در کنترل علائم آرتروز مفاصل است و به بهبود عملکرد مفصل مبتلا به آرتروز کمک زیادی می کند.

توانبخشی پس از جراحی

فیزیوتراپی در منزل توسط آقا و خانم بعد از جراحی از جمله جراحی تعویض مفصل لگن و زانو از دیگر کاربردهای فیزیوتراپی است که به تسریع بهبودی و کاهش عوارض جراحی کمک زیادی می کند.

بیماران پس از جراحی توانایی های حرکتی خود را از دست داده و نمی توانند به کلینیک فیزیوتراپی مراجعه کنند ، به همین دلیل فیزیوتراپی در منزل پس از جراحی از فواید زیادی برای این افراد برخوردار است.

فیزیوتراپی در منزل برای سردرد

فیزیوتراپی به درمان سردرد، بخصوص مواردی که ناشی از مشکلات اسکلتی است، مانند سردرد گردنی کمک زیادی می کند.

متخصصان فیزیوتراپی در کلینیک فیزیوتراپی آیتن در شریعتی خدمات فیزیوتراپی با بیمه در منزل را نیز برای درمان انواع سردرد ارائه می دهد.

نظرات