فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید صندلی ماساژور

0

فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید صندلی ماساژور

از آنجایی که ماساژ تاثیری به‌سزایی در درمان و بهبود برخی بیماری‌ها و عارضه‌های مفصلی و عضلانی و کسب آرامش جسمی و روحی دارد، معمولا پزشکان برای این نوع بیماری‌ها استفاده از ماساژور را به بیماران توصیه و تجویز می‌کنند. ممکن است شما به هر دلیلی نیاز به خرید یک صندلی ماساژ داشته باشید. از این رو انتخاب‌های مختلفی پیش روی شما خواهد بود که می‌توانید آن‌ها را سبک سنگین کنید. ملاک‌ها و فاکتورهای بسیار زیادی برای بررسی دستگاه‌ها و صندلی‌های ماساژ وجود دارند. در این مطلب قصد داریم به شما فاکتورهای خرید یک ماساژور مناسب را در قالب مطلب راهنمای خرید دستگاه ماساژور بیان کنیم. همراه ما باشید تا با اصول خرید این مدل دستگاه‌ها آشنا شوید.

صندلی ماساژور

برای بسیاری از فرادی که اقدام به خرید یک محصول می‌کنند، تنهاترین و اصلی‌ترین ملاک برای خرید، قیمت پایین آن می‌باشد اما این در حالی است که قیمت فقط یکی از فاکتورهای خرید یک ماساژور بوده و جزو اولویت‌های پایین‌تر محسوب می‌شود. اگر دستگاه ماساژور با روش‌های اصولی و مواد مناسب ساخته نشود ممکن است به بدن آسیب برساند و یا در حداقل‌ترین حالت مفید واقع نشود. همچنین دستگاه‌های بی‌کیفیت ممکن است خیلی سریع ایراد فنی پیدا کرده و هزینه‌های انجام شده به هدر روند.

قبل از خرید ماساژور، ابتدا باید نیاز خود را بشناسید و بررسی کنید که برای چه هدفی نیاز به ماساژ خواهید داشت؟

برای مثال اگر شما درد در ناحیه گردن هستید، باید ماساژور گردن خریداری کنید یا اگر عضلات پای شما آسیب دیده است باید از ماساژور پا استفاده کنید. برای انتخاب نوع ماساژور می‌توانید از پزشک خود و یا فروشنده‌های این مدل دستگاه‌ها نیز کمک بگیرید. بعد از اینکه نوع دستگاه ماساژور خود را انتخاب کردید حال باید فاکتورهای انتخاب یک ماساژور مناسب را بدانید. راهنمای خرید دستگاه ماساژور در این کار به شما کمک خواهد کرد.

شکل دستگاه

هر دستگاه ماساژوری باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که در هنگام استفاده از آن، ماساژگیرنده احساس راحتی کرده و تعادل خود را حفظ کند. همچنین باید تمام نقاط مورد نظر تحت ماساژ قرار گیرند. البته این مورد تنها دستگاه‌های ماساژ دستی را شامل می‌شود و صندلی‌های ماساژور از این فاکتور مستثنی هستند.

قدرت ماساژ

اکثر مشکلات عضلانی شامل نقاط و بافت‌های عمیق می‌شوند به همین جهت دستگاه‌های ماساژور باید از قدرت کافی برای تحریک بافت‌های عمیق برخوردار باشند و این نقاط را تحت تاثیر قرار دهند. البته فهمیدن قدرت یک دستگاه ماساژور کار آسانی نیست ولی می‌توان برخی موارد را نیز رعایت کرد و از فروشنده کمک گرفت.

در هنگام انتخاب و خرید دستگاه ماساژور باید به قدرت ماساژ آن که در روی دفترچه راهنما نوشته شده است، توجه داشته باشید. البته کارخانجات تولید، شیطنت‌هایی نیز می‌کنند و قدرت تولیدی ماساژور را توسط اشعه مادون قرمز می‌افزایند که برای مشتری دانستن این مسئله ممکن نیست. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود از یک مرکز و برند کاملا معتبر خرید خود را انجام دهید.

وزن دستگاه ماساژور

وزن و ابعاد دستگاه ماساژور یکی دیگر از فاکتورهایی است که باید هنگام خرید به آن توجه کرد. این تصور را از فکر خود دور کنید که هرچه یک ماساژور وزن کمتری داشته باشد بهتر است. دستگاه ماساژ برخلاف تصور باید کمی نیز سنگین باشد تا بتواند فشار مناسب به بدن را وارد کند. فاکتور وزن و ابعاد در مورد صندلی‌های ماساژ بیشتر در هنگام جابجایی و قرارگیری در فضای منزل مطرح است. در مورد ماساژور دستی نیز وزن نباید بیش از حد مجاز باشد که در این هنگام باعث خستگی و آسیب به عضلات می‌شود.

طول عمر دستگاه ماساژ

پیش کشیدن بحث طول عمر دستگاه ماساژور در مورد دستگاه ماساژ که هزینه‌های نسبتا زیادی را برای خریداری آن متقبل می‌شوید، کاملا منطقی و قابل بررسی است. همانطور که اطلاع دارید، طول عمر دستگاه‌های الکتریکی به مواد اولیه‌ی آن در تولید و کیفیت قطعات آن بستگی دارد و یکی از فاکتورهای مهم در هنگام خرید دستگاه ماساژ می‌باشد. توصیه می‌کنیم که اول از برندهای مطمئن خریداری کنید و دوم اینکه از فروشنده تقاضای گارانتی معتبر داشته باشید. شرکت‌های معتبر معمولا گارانتی‌های طولانی مدتی را به مشتریان می‌دهند.

ویژگی‌های کاربردی ماساژور

بدون شک، ویژگی‌های کاربردی ماساژورها امری مهم و قابل بررسی در انتخاب نوع ماساژور برقی محسوب می‌شود. برای مثال برخی ماساژورها دارای تایمرهایی هستند که با تنظیم آن، دستگاه به طور خودکار خاموش خواهند شد و شما با خیال راحت و عدم نگرانی از به خواب رفتنتان هنگام ماساژ، از یک ماساژ دلپذیر لذت خواهید برد. یا برخی دیگر از ماساژورها، مجهز به سیستم گرمایشی هستند که برای رفع دردهای عضلانی و نرم کردن ماهیچه‌ها هنگام ماساژ بسیار موثر است. پس پیش از انتخاب گزینه نهایی و دستگاه ماساژور ویژگی‌های کابردی ماساژور را مورد تحقیق و بررسی قرار دهیم و نیازهای خود را مشخص کنیم.

هزینه خرید دستگاه ماساژور

مبل و صندلی ماساژور جزو دستگاه‌های نسبتاً گران قیمت می‌باشند پس هنگامی که می‌خواهید این دستگاه را خریداری نمایید باید بدانید چقدر سرمایه دراختیار دارید و قصد دارید چه میزان بودجه را برای خرید این دستگاه اختصاص دهید. هنگامی که این برآورد قیمت را انجام دادید می‌توانید بر روی مدل و طرح و برندها متمرکز شوید. اگر بودجه شما محدود می‌باشد بر روی مدل‌هایی تمرکز نمایید که نکات کلیدی و اساسی و مشخصات پایه‌ای در آن دستگاه‌ها وجود دارد و اگر مشکل کسری بودجه ندارید و برای شما کارایی مهم است می‌توانید مدل‌های مختلفی را مورد بررسی قرار دهید و دست شما برای خرید بازتر است.

لازم به ذکر است که این را بدانید همواره گران قیمت ترین دستگاه نمی‌تواند بهترین و باکیفیت ترین دستگاه صندلی ماساژور باشد. پس قبل از آنکه خرید خود را قطعی نمایید ویژگی‌ها و مشخصات آن را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید، درباره برنامه‌ها کیفیت و کشور سازنده اطلاعات جمع آوری نمایید. ویژگی‌هایش و نکات حائز اهمیتش را بررسی کنید و حتما تحقیق کنید که با توجه به مشخصات دستگاه، قیمتی که برای آن دستگاه در نظر گرفته شده است مناسب و معقول می‌باشد یا خیر.

نظرات