۵ مدل از بهترین نماهای ساختمان در سال ۲۰۲۳ + عکس

0

اگر شما هم جزو کسانی هستید که دوست دارید با بهترین نماهای ساختمان آشنا شوید مطالعه این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم. بهترین نماهای ساختمان اگرچه شاید برای همه ساختمان ها قابلیت اجرایی شدن نداشته باشد، اما زیبایی بصری آن می تواند نگاه هر بیننده ای را به خود جلب کند. استفاده از متریال مختلف برای زیباسازی نما یکی از مهمترین عوامل جذابیت در نماهای ساختمانی است.

   بهترین نماهای ساختمان در سال 2023

آیا نمای ساختمان واقعا اهمیت دارد؟

شاید عجیب باشد که بدانید نمای ساختمان یکی از بخش های مهم ساختمان است. دلایل زیادی را نیز می توان برای دلیل اهمیت این موضوع برشمرد. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تاثیر مثبت بر سیما و منظر شهری: یکی از مهمترین دلایل اهمیت نمای ساختمان ها را می توان تاثیر مستقیم آن بر سیما و منظر شهر برشمرد. نمای زیبای ساختمان ها در کنار هم می تواند جلوه شهر را زیباتر کند. در عین حال نمای نامناسب و ناهماهنگ هم می تواند به همان میزان نمای شهر را زشت و بی نظم نشان دهد.

ایفای نقش عایق برای ساختمان: یکی دیگر عللی که نمای ساختمان را دارای اهمیت ویژه می کند، نقش آن به عنوان عایق ساختمان است. دقت در نمای ساختمان و متریال به کاربردی در آن نیز می تواند ساختمان را مانند عایقی در برابر آلودگی های صوتی عمل کند. علاوه بر آن بر میزان مصرف انرژی نیز تاثیر دارد. از همین رو این موضوع به شکل ویژه در بهترین نماهای ساختمان لحاظ می شود. استفاده و خرید آجر انگلیسی یا انواع دیگر آجر یکی از متریالی است که می تواند بر این نقش نمای ساختمان تاثیر مستقیم داشته باشد.

هویت بخشی به بنا: یکی دیگر از عوامل مهم و موثر در نمای ساختمان هویت بخشی آن به بنا است. نمای بیرونی ساختمان ها نشان دهنده سلیقه و توانمندی معمار و پیمانکار آن و نیز ساکنان آن ساختمان است. بسیاری از مخاطبان ذهنیت و تصویرسازی متناسب با نمای بیرونی برای نمای داخلی ساختمان دارند.

افزایش دوام و ماندگاری ساختمان: اینکه نمای ساختمان از چه متریال و با چه کیفیتی ساخته شود به طور مستقیم بر طول عمر بنا تاثیر دارد. نمای ساختمان به دلیل تماس مستقیم با آب و هوا و نور خورشید ممکن است به مرور زمان آسیب هایی ببیند که این آسیب ها به لایه بیرونی یا همان نما تاثیر دارد. از همین رو ساختمان از آسیب ها در امان می ماند. به طور مثال استفاده از نمای سنگ یا آجر شاموتی و شیل یا نسوز از جمله مصالحی است که می تواند نمای ساختمان را در برابر آسیب ها حفظ کند.

در نظر داشته باشید که در زمان انتخاب متریال مورد نظر برای ساخت بهترین نماهای ساختمان باید موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:

نحوه نصب متریال مورد استفاده در نما

شرایط آب و هوایی جغرافیای ساختمان

میزان ضخامت نما و ابعاد آن

همخوانی و هماهنگ بودن نما با ساختمان های مجاور

در نظر داشته باشید که هنگام انتخاب متریال مورد نظر برای انواع نماهای مدرن یا کلاسیک کیفیت را فدای کاهش هزینه ها نکنید. به طور مثال اینکه  قیمت آجر شیل ممکن است با متریال مشابه بیشتر باشد آن را با کیفیت پایین جایگزین نکنید. هرچه کیفیت مواد مورد استفاده در نمای ساختمان با کیفیت تر باشد، طبیعتا میزان ماندگاری آن و نیز جذابیت بصری آن نیز بیشتر خواهد بود.

نمای مدرن یا نمای قدیمی؛ کدام بهتر است؟

شاید برای شما سوال باشد که بهترین نماهای ساختمان نماهای مدرن هستند یا کلاسیک و قدیمی. این موضوع بنظر کاملا سلیقه ای است. اما در وهله نخست باید در نظر داشته باشید که فرقی نمی کند شما کدام یک را دوست دارید، بودجه مدنظر برای طراحی نما و نیز برندینگ ساختمان دو موضوع مهم در تعیین نمای ساختمان اصلی اساسی است.

اگر توان پرداخت بودجه و هزینه زیادی را نداشته باشید قطعا دست شما برای اجرای هر طرحی برای نمای ساختمان امکان پذیر نیست. علاوه بر اینکه ممکن است برندینگ ساختمان در اولویت کارفرما نباشد. در این صورت دیگر فرقی نمی کند نما کدام یک باشد، می توان آن را با مناسب ترین هزینه و طراحی مناسب اجرایی کرد.

در ایران غالبا طرح های نما به شکل کلاسیک و مدرن مورد توجه است. البته که طرح های کلاسیک به مراتب در مقایسه با انواع مدرن از نظر اجرایی پر هزینه تر است. در بیان تفاوت دو طرح نما مدرن و کلاسیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در طراحی مدرن از اشکال هندسی که قرینگی در آن اهمیتی ندارد استفاده می شود در حالی که در  طراحی کلاسیک از اشکال قرینه بهره بیشتری برده می شود

در طراحی کلاسیک از سرستون ها و سردرهای متنوع استفاده می شود در حالی که در نماهای مدرن این پیچیدگی ها وجود ندارد

در طراحی مدرن می توان از ترکیب متریال مختلف استفاده کرد، در حالی که در نمای کلاسیک از یک متریال خاص و یکدست استفاده می شود

جذاب ترین نماهای ساختمان در سال ۲۰۲۳

شاید برای شما جالب باشد که با جذاب ترین نماهای ساختمان در سال ۲۰۲۳ آشنا شوید. از آنجا که نمای ساختمان ها امری سلیقه ای است از همین رو الزاما ترند شدن یک سبک خاص معماری به طور مثال مدرن یا کلاسیک نشان دهنده جذابیت یا زیبایی نما نیست. در ادامه چند نمونه از جذاب ترین و بهترین نماهای ساختمان در سال ۲۰۲۳ که در اینترنت به راحتی می توان آن را از زوایای مختلف مشاهده کرد را می بینید:

شماره ۱

بهترین نماهای ساختمان در سال 2023 - شماره 1

شماره ۲

بهترین نماهای ساختمان در سال 2023 - شماره 2

شماره ۳

بهترین نماهای ساختمان در سال 2023 - شماره 3

شماره ۴

بهترین نماهای ساختمان در سال 2023 - شماره 4

شماره ۵

بهترین نماهای ساختمان در سال 2023 - شماره 5

جمع بندی

بهترین نماهای ساختمان غالبا با متریال مختلفی مثل کامپوزیت، سنگ، آجر، پانل های فلزی، فیبر سیمانی یا… هستند. با هر کدام از این متریال می توان انواع مختلفی از طراحی های کلاسیک، مدرن یا تلفیقی را به دست آورد. با این وجود اگر می خواهید بهترین نما را در طول زمان داشته باشید باید موارد مختلفی مثل زیبایی شناسی، سازگاری نما با محیط زیست، ماندگاری، تطبیق پذیری، مقاومت در برابر آب و هواهای مختلف و بهره وری انرژی را در نظر گرفت.

بهترین نماهای ساختمان در شرایطی جذاب دیده می شود که انتخاب آن با دقت و حساسیت بالایی صورت گرفته باشد. شاید برای شما تعجب آور باشد که بدانید نمای ساختمان شما در نهایت می تواند در سیما و منظر شهر نیز موثر باشد. علاوه بر اینکه نمای ساختمان نشان دهنده هویت و شخصیت ساختمان و نیز ساکنان آن است.

اینکه در نهایت نمای کلاسیک انتخاب کنید یا مدرن، کاملا به سلیقه و بودجه ای که می توانید برای آن هزینه کنید بستگی دارد.

نظرات